Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Eneste forskjellen jeg egentlig kan si når det kommer til formen på lagene er at RBK har Ivers på topp, noe Brann ikke har. Og så har RBK fått en habil forsterkning på midtbanen.

Brann sliter med mye karantener og folk som lever på grensen. Nå til runden møter Brann det nest dårligste hjemmelaget så langt i tippeligaen (Lyn, ble slått 2-0 på stadion), mens RBK møter Ham-Kam borte. Et Ham-Kam lag som slo RBK 3-0 på Lerkendal tidligere i år. Men Brann har et dillemma når de må inn med reserver på høyreback og venstrekanten. Der er dekningen svakest når ikke førstevalgene kan spille (grunnet karantener)

Jeg håper inderlig Brann klarer å holde følge hele veien inn og helst passerer dem på målstreken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tippeligaen har vel blitt Europas mest spennende liga nå de siste tre årene.

Nå ser det ut til at Lillestrøm har falt av lasset, og det er bare to lag igjen.

Huff, jeg håper på Brann, har gått lei av at Rosenborg vinner. Brann har ikke vunnet på så mange år, så nå skal pokalen til Bergen!

22. oktober blir den store dagen hvor Tippeligaen sikkert blir avgjort.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

- Brann vant serien sist i 1963.

- Høgaste tilskodarsnitt går tilbake til 1963 med 15,486 per kamp.

- Rekorden på høgaste tilskodarsnitt blir slått i år.

- Rosenborg har rekorden på høgaste tilskodarsnitt gjennom tidene med 15,825 som dei hadde i 2003, også denne vil bli slått i år.

Dette må bli Branns år.

Lenke til kommentar
- Rosenborg har rekorden på høgaste tilskodarsnitt gjennom tidene med 15,825 som dei hadde i 2003, også denne vil bli slått i år.

7006313[/snapback]

Øh...? Rosenborg knuste denne rekorden i fjor med et snitt på 17 541. Uansett skjønner jeg ikke resonnementet. Skal Brann vinne fordi de slår sin egen tilskuerrekord fra 1963?

Lenke til kommentar

7006313[/snapback]

Øh...? Rosenborg knuste denne rekorden i fjor med et snitt på 17 541. Uansett skjønner jeg ikke resonnementet. Skal Brann vinne fordi de slår sin egen tilskuerrekord fra 1963?

7007647[/snapback]

*Legge seg flat*

Eg tenkte faktisk på at dette sikkert vart feil, men det vart med tanken. :p

Uansett, go Brann!

Jeg går glipp av Brann-RBK!  Det må være den dårligste timingen NOENSINNE. Argh.

Kjipt! Med mindre det skjer ein personleg tragedie kan ingenting lausrive meg frå skjermen den kvelden, trur det blir sjåarrekord (er det eit ord?) på TV2 den kvelden.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kjipt! Med mindre det skjer ein personleg tragedie kan ingenting lausrive meg frå skjermen den kvelden, trur det blir sjåarrekord (er det eit ord?) på TV2 den kvelden.

7008990[/snapback]

Ettersom jeg befinner meg en del tusen fot over havet (lander på Flesland omtrent samtidig som kampen er ferdig... 21:50), så blir det verre. ;) Er en skoletur, så jeg hadde ikke noen mulighet til å påvirke det heller. Får krysse fingrer og tær, så er jeg vel nervevrak når jeg får telefonen på igjen.

Lenke til kommentar

Argh, kan bare slutte å leve hvis Brann tar seriegull. En bergenser er langt oppe fra før av, skal Brann faktisk vinne, blir det ikke levbart for resten av oss :( Men heldigvis vil det ikke skje. Dommedag er ikke ennå.

Lenke til kommentar
Hahaha, jeg ser for meg Herman Friele proklamere at Bergen er verdens beste by og at Guds manna snart vil renne fra himmelen. :D

7009773[/snapback]

manna?

7009944[/snapback]

manna -en (gj lat., gr og arameisk fra hebr man 'gave')

1 bibl: føde som jødene ved et under fikk i ørkenen komme som m- fra himmelen

Lenke til kommentar
Argh, kan bare slutte å leve hvis Brann tar seriegull. En bergenser er langt oppe fra før av, skal Brann faktisk vinne, blir det ikke levbart for resten av oss  :(  Men heldigvis vil det ikke skje. Dommedag er ikke ennå.

7009662[/snapback]

Merkelig dette her. Stort sett alle kollegaene mine, som består i folk fra hele landet, skjønner ikke dette her med at bergenserne er så høye på pæra. Ofte blir trøndere også stemplet slik, noe som også bare er vås (selv om man kunne tro annerledes med å lese her inne :whistle: )

Trøndere er fantastiske folk å jobbe med, nordlendinger også. RBK supportere er nok blitt veldig borskjemt, men hva kan man forvente etter 12-13 år hvor man har vært suverent best? Stort sett alle er enige om at østlendinger er de som er høy på pæra, nærmere man er Oslo jo mer høy på pæra blir man. Selv oslofolkene mener dette og mener det bare er rett og rimelig, siden Oslo (ifølge de da) er uber alles og resten av landet bare er bryderi.

Nei, hadde vært fint med et Brann seriegull. Tålte fint at VIF vant i fjor, selv om jeg skulle ønske Start kunne ta med seg hjem et seriegull, det er en klubb det er vanskelig å mislike.

Lenke til kommentar
Merkelig dette her. Stort sett alle kollegaene mine, som består i folk fra hele landet, skjønner ikke dette her med at bergenserne er så høye på pæra.

7010487[/snapback]

De sier det for å være hyggelig med deg. :p

Neida. Forholdet mellom trøndere og bergensere kan sammenlignes med søskenkjærlighet. Kronisk mobbing begge veier, men egentlig har man litt sansen for hverandre slik jeg ser det. Jeg har aldri hatt noe sterkt i mot hverken bergensere eller fotballklubben Brann og kommer nok heller aldri til å få det.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot noen lag jeg ihvertfall det er bare det at jeg holder med Rosenborg, noe jeg har mer eller mindre gjort siden jeg var liten og fikk en Rosenborgkasset laget i forbindelse med en eller annen cupfinale.

Når andre norske lag spiller i utlandet holder jeg uten tvil med det norske laget, UANSETT! :w00t:

Lenke til kommentar
Brann fortjener gullet mest. Vi har ventet på det i 43 år. Nå er det på tide.

7015328[/snapback]

Da ligger vel Sunndal IL foran Brann i køen hvis det er de som har ventet lengst som fortjener gullet mest.... :tease:

7015978[/snapback]

Sunndal kan få gullet, men det er ein fordel å kome seg til Tippeligaen først. ;)

Lenke til kommentar

7015328[/snapback]

Da ligger vel Sunndal IL foran Brann i køen hvis det er de som har ventet lengst som fortjener gullet mest.... :tease:

7015978[/snapback]

Sunndal kan få gullet, men det er ein fordel å kome seg til Tippeligaen først. ;)

7016222[/snapback]

Hvor lenge har Sundal IL ventet?

Lenke til kommentar

7015328[/snapback]

7015978[/snapback]

7016222[/snapback]

Har ingenting med saken å gjøre... hold deg til tema da :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...