Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hjertesukk:

Alsaker er så patetiiiiiiisk! Kan TV2 være så snille å bytte ham ut?

EDIT: Jøss, innlegg nummer 1000 i denne tråden. Dere får ta på meg hvis dere vil.

6938158[/snapback]

Post #1001
:p

Huff, kampen på Stadion 22. oktober blir alfa og omega for kven som tar gullet. LSK er ikkje heilt hekta av enda, mykje kan skje på 5 kampar, men det ser stygt ut mtp RBK.

Lenke til kommentar
Veldig bra fotball av RBK, de er suverene. De fortjener å ligge helt i tetløpet nå, spilt flere gode kamper.

Det blir spennende å se hvordan det går på stadion.

6938583[/snapback]

Hyggelig at Brann-fansen liker det. Jeg er imidlertid ikke like overbevist. Odd har vært bestialsk dårlige i dag og jeg mistenker at det ikke er vår skyld.

Lenke til kommentar

Joda, Odd har ikkje vært strålande i dag, mykje rot i forsvar, minnar stygt og Brann i går, men RBK har vært gode, spesielt framover, Iversen er ein konstant trussel. RBK er nok inne i sin beste periode denne sesongen.

Hyggelig at Brann-fansen liker det.

«Liker» er vel litt drøyt, men alle som ser kampen må jo sjå at RBK er det beste laget. Og der var det straffe ja, Tettey mot 4 Odd-spelarar og dei får straffe ut av situasjonen, dårlig av Odd.

Lenke til kommentar
Brann taper i dag.. :)

6929439[/snapback]

Jeg quoter meg selv her... :)

Det var jo rese festkvelden i går gitt! Brann og LSK taper.. RBK gjentar resultatet fra i fjor mot Odd i dag og cruiser mot seriegull.. Lett

6934556[/snapback]

Og jeg quoter meg selv igjen. Dette blir jo rene vanen.

Odd - RBK 0-4.

Et resultat som er overbevisende, og kampen var vel det og, men samtidig juger resultatet litt og. RBK viste seg på en måte fra sine glansdager hvor de scoret på så og si alle sjansene de hadde, og for meg er det veldig positivt. Likevel var de aldri helt overlegne og Odd i går. Det virket nesten som RBK var et par gir under topp og "satset" på å få sånne mål som de gjorde. Det var aldri helt overbevisende.

Nå er RBK ett poeng bak Brann med en kamp mindre spilt, en kamp mot Tromsø jeg tror de faktisk vinner. Hvis de slår Lyn på søndag vil de være 5 poeng foran Brann før de skal spille igjen (mandag) :tease:

Vinner RBK dem er jeg ganske så sikker på at seriegullet er sikret. Spiller dem derimot uavgjort mot Lyn / Tromsø og vinner mot den andre vil de være likt. Forskjellen fra de to forrige årene er at i år har RBK en veldig god målfjorskjell i forhold til de andre. Så vidt jeg husker har RBK 6 mål fler enn Brann og gå på og det kan fort bli avgjørende. Slaget vil uansett stå på Brann stadion tredje siste serierunde. Jeg håper på at RBK har flere gir inne enn i går og at de gir Brann en leksjon i fotball! (Som på Lerkendal i våres, bare med mål ;) )

Dette blir spennende :w00t:

EDIT: Glemte jo å nevne at godeste Marek Sapara scorte i kveld! Deilig å se at han endelig greide og score samtidig som han har en god dag på jobb. Har fortsatt til gode å se han spille dårlig. Herlig!!

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Vinner RBK dem er jeg ganske så sikker på at seriegullet er sikret. Spiller dem derimot uavgjort mot Lyn / Tromsø og vinner mot den andre vil de være likt. Forskjellen fra de to forrige årene er at i år har RBK en veldig god målfjorskjell i forhold til de andre. Så vidt jeg husker har RBK 6 mål fler enn Brann og gå på og det kan fort bli avgjørende. Slaget vil uansett stå på Brann stadion tredje siste serierunde. Jeg håper på at RBK har flere gir inne enn i går og at de gir Brann en leksjon i fotball! (Som på Lerkendal i våres, bare med mål ;) )

6941113[/snapback]

Eneste Brann har å lære fra RBK er forsvarsspill. Når det kommer til hvem som skal gi hvem leksjon ellers så har nå Brann vært bedre både på midtbanen og i angrepsspillet, selv om marginene er små. De har også vært mer underholdende. Og RBK og Brann var jevngode på Lerkendal, så uavgjortresultatet der var nå greit nok. En kamp begge lag hadde god defansiv kontroll på.

Men jeg tviler på at det blir en ny 0-0 kamp på stadion. Begge lag har for sterke offensive krefter og for svake defansive krefter til det.

La oss håpe at seriegullet ikke avgjøres på målforskjell av alle ting. Om det skal være RBK eller Brann som vinner seriegullet så håper jeg at det er det laget som vinner på Stadion som stikker av med gullet.

RBK kommer nok ganske enkelt til å vinne mot Tromsø. De imponerte langt fra mot Brann og seieren kom fordi Brann var svake og ukonsentrerte ikke fordi Tromsø var gode. Det eneste farlige på det laget er superparet på topp og en småfarlig midtbanespiller. Men jeg håper Tromsø forblir i tippeligaen.

Lenke til kommentar

Helt enig. Tromsø er et lag som må bli i Tippeligaen. Det er alltid flott å ha et nordnorsk lag :)

Jeg håper heller ikke Tippeligaen blir avgjort på mål. For å være helt ærlig; det er kanskje spennende den siste runden, men det er så utrolig kjipt å tenke på at "hadde jeg bare satt den straffen/ballen i mål" etterpå osv osv..

Kampen i Bergen blir nok mer spennende enn noen kanskje hadde håpet på og blir det ikke mål i den kampen skal alle som leser denne posten få en tier av meg. I vårsesongen burde kanskje RBK ha lært litt av Brann på den offensive delen, men nå etter sommerferien har det vel ikke vært så mye å klage på den offensive delen hos RBK. De scorer på mange flere sjanser i år enn i fjor. (Jeg har ikke sjekket statistikken opp mot i fjor, men da scorte de vel til slutt 44 mål eller noe. I fjor hadde i alle fall RBK veldig mange fler sjanser enn de andre lagene, men de scorte ikke på like mange av dem. RBK har ikke hadde, så vidt jeg vet like mange sjanser i år, men det virker som de scorer på fler i år. Så vi får se om de scorer fler enn i fjor.)

Forskjellen på RBK i år og i fjor at at de slipper inn halvparten så mange mål. De slapp vel ikke 40 (+) i fjor, mens i år har de sluppet inn 18. Dette viser en mer trygg forsvarsrekke (som du (Dotten) allerede har sagt).

Lenke til kommentar
Nå sliter Brann. Dotten du brude bli spiss som løper 60 meter på 6,99. Vil du spille for Brann?

6943096[/snapback]

Haha, skulle jeg løpt 60 meter den dag idag ville jeg svimt av etter 40....

Er vel som kapteinen pleide å rope til motstanderne når jeg var alene gjennom.

"La han nå bare løpe, han bommer uansett". :green:

Noe fotballgeni har jeg aldri vært. Men underholdende å se på var jeg nok, selv om det nok ikke var ferdighetene som underholdt....

Men jeg løp nå som et uvær. Var godt å kunne det når jeg hadde 100 blåruss løpende etter meg i 99' :wee:

katalysator: Det får være en subjektiv oppfatning. Angrepsfotballen og måten å spille på for meg er mer underholdende når jeg ser Brann enn RBK.

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at dere har skremmende rett. Dette er en tid Høgmo IKKE må komme tilbake. RBK har vunnet 7/7 under Tørum, og har tatt like mange poeng som det RBK gjorde på 13 eller 14 kamper med Høgmo. Tørum har innført en fast stil i RBK hvor de må ha en mer fast start 11'er. (Noe styret egentlig ville innføre). Kommer Høgmo tilbake er jeg redd for at han begynner å forandre ting igjen, og Sapara går sikkert ut av laget.

HOLD HØGMO UTE, BRUK TØRUM!!

EDIT; hahaha! Post 1111

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...