Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

EDIT: Og vær så snill, kan vi ikke holde dommeren utenfor når vi diskuterer fotball? Alle lag får avgjørelser for og mot seg og det jevner seg ut i løpet av sesongen.

6845296[/snapback]

Min kommentar var et verbalt sleivspark rettet om moderatorræva til Dotten. =P

 

... som jeg nå ser er lettere beruset og dermed ikke ved sin fulle fem (og selvsagt ikke i stand til å uttale seg om dommeravgjørelser).

 

^^

6845582[/snapback]

 

:wee:

 

Du var eneste grunnen til at jeg nevnte dommeren (som unnlot å gi rødt og dømte offside på et direkteskudd som hvor spilleren det gjaldt ikke så ut til å distrahere keeper. Men men, er nå omdiskutert, men den taklingen på Bakke var stygg som faen. Burde vært rødt kort (og minst gult til "nipplepoking" Andreassen)).

 

Og dommeren er nå ofte vesentlig. For Brann sin del har det nå jevnet seg ut over sesongen, for RBK sin del syntes jeg nå han har vært en 12. spiller. Men så er jeg ikke særlig objektiv i den sammenheng. Syntes ikke RBK akkurat var heldig med dømmingen ifjor.

 

Hvem som er best av Brann og RBK aner jeg faktisk ikke, men det blir Brann seier på stadion. Brann er best i angrep, RBK har best balanse. Brann trenger seriøst å få Helstad i god gammel Brann form. Syntes nå ikke Gashi og Bakke hevet førsteellveren, men de hever klart troppen. Var avgjørende å kunne sette innpå spillere som Haugen, Miller og Helstad på slutten.

 

Men Stabæk angrepet fortjener ros. Et heller dårlig Stabæk lag har sykt bra angrepsspillere. Bedre enn Winters og Sæternes (som ikke kunne hoppe uten å bli avblåst, minnet om Flo i 94' VM).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen centimeter lenger opp langs bena så ville det blitt en kort Brannkarriere for Bakke.

 

post-15355-1158008114_thumb.jpg

 

Selv Stabæktreneren innrømmet at det burde vært rødt kort. Men likte ikke hva Andresen gjorde etterpå, hvis det stemmer at han klemte brystvortene hans. Så i hvert fall slik ut, men fikk ikke sett det i reprise. Flott av Andresen å gi klar beskjed, men håper inderlig ikke han klemte fyren slik det så ut som.

Lenke til kommentar
Ja huff, Andresen er en skikkelig råtass. Noe hans hele to gule kort på 19 kamper viser klart og tydelig, samtidig som det bare er 70 spillere i tippeligaen som har flere kort (bl.a. 5 RBK spillere). Ja jeg må si at Andresen har store problemer med temperementet i årets tippeliga. :wee:

6849160[/snapback]

 

Andresen er en meget flink og kontrollert spiller som sjelden kommer sent inn i taklinger eller spiller stygt, derfor har han få gule kort!!

 

Men at den mannen har ett høyt temperament er det ingen tvil om....

Lenke til kommentar
Ja huff, Andresen er en skikkelig råtass. Noe hans hele to gule kort på 19 kamper viser klart og tydelig, samtidig som det bare er 70 spillere i tippeligaen som har flere kort (bl.a. 5 RBK spillere). Ja jeg må si at Andresen har store problemer med temperementet i årets tippeliga. :wee:

6849160[/snapback]

Ja han har det, men det gjelder ikke spillet hans, men temperamentet hans når han eller lagkamerater blir taklet ufint. Han klikker jo helt i vinkler og byr opp til slosskamp ved å ta tak i skjortene dems. Leste at han kløyp(?) han i går i brystvortene. Javel, Martin...
Lenke til kommentar
Ja huff, Andresen er en skikkelig råtass. Noe hans hele to gule kort på 19 kamper viser klart og tydelig, samtidig som det bare er 70 spillere i tippeligaen som har flere kort (bl.a. 5 RBK spillere). Ja jeg må si at Andresen har store problemer med temperementet i årets tippeliga. :wee:

6849160[/snapback]

 

At han ikke får kort for sine utbrudd er det lite vi kan gjøre noe med...

Lenke til kommentar
Ja huff, Andresen er en skikkelig råtass. Noe hans hele to gule kort på 19 kamper viser klart og tydelig, samtidig som det bare er 70 spillere i tippeligaen som har flere kort (bl.a. 5 RBK spillere). Ja jeg må si at Andresen har store problemer med temperementet i årets tippeliga. :wee:

6849160[/snapback]

 

At han ikke får kort for sine utbrudd er det lite vi kan gjøre noe med...

6849946[/snapback]

 

Er nå bare rett og rimelig. Andresen har spilt langt roligere enn flere andre spillere i tippeligaen og det er ikke uten grunn at bl.a. halve RBK's startellver har flere kort. Det er liten tvil om at mye av den råskapen, spesielt den han plukket opp i Wimbledon, har avtatt kraftig. Mannen kan ikke lage frispark uten at folk hyler ut om hvor ukontrollert og rå han er, mens andre spillere slipper lett unna samme oppmerksomhet. Knipingen til Andresen var latterlig, men skal man begynne å liste opp spillere i tippeligaen angående råskap så kommer Andresen langt ned. Andresen er langt fra noen værsting og han har oppført seg stort sett fint i år. Det er ikke for ingenting han er kaptein på landslag og klubblag. Ekspert til å trekke vekk dommerens oppmerksomhet med å spille litt hissig er han også, noe lagkamerater som har levd på grensen til kort skal være glad for. Kritikken Andresen får står ikke i samsvar med hva andre spillere får.

 

Men drittslengingen er nok prisen å betale når man er en av tippeligaens største profiler og har kameraene klistret til seg. Når det kommer til råtasser så må man bruke endel hender for å telle opp værre spillere. Han er ikke engang den "råeste" på Brann.

 

Men er nå lite å gjøre med det, han er stemplet uansett. Man vil alltid finne frem flere år gamle klipp for å definere Andresen anno i dag.

Lenke til kommentar

Har ikke noe stempel av meg... reagerer på vegne av en kamerat som ble grisetaklet.

 

Tror han faktisk var mer behersket enn folk tror.... skal gå så langt som å analysere det han gjorde.

 

Rett etter taklingen reagerer han med en gang og går opp i ansiktet på den skyldige og får øyekontakt. Øyekontakten tror jeg er en del av en plan for å få oppmerksomheten bort fra resten av kroppen, han får da sjansen til klypingen sin.

 

Klyping i seg selv er "genialt", dommer ser det ikke så det er godt skjult men treffer han riktig risikerer han å få slag tilbake og utvisning på motstander.

 

Personlig tror jeg det var det han prøvde å oppnå.... dette er ikke kun fotball, når man kjemper om gull brukaer man alt for hva det er verdt :thumbup:

 

Er ikke en spesielt god tilhenger av Brann men etter uttalelsen til Persson etter taklingen unte jeg Brann seieren. Etter en slik takling skal man legge seg heeeelt flat og be om unnskyldning men det ser ikke helt ut som det ligger naturlig i den svenske fotballkulturen. Stabæk som lag tapte seg i mine øyne etter denne kampen, beklageligvis etter utspill fra kun en spiller....

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar
Ja huff, Andresen er en skikkelig råtass. Noe hans hele to gule kort på 19 kamper viser klart og tydelig, samtidig som det bare er 70 spillere i tippeligaen som har flere kort (bl.a. 5 RBK spillere). Ja jeg må si at Andresen har store problemer med temperementet i årets tippeliga. :wee:

6849160[/snapback]

 

At han ikke får kort for sine utbrudd er det lite vi kan gjøre noe med...

6849946[/snapback]

 

Er nå bare rett og rimelig. Andresen har spilt langt roligere enn flere andre spillere i tippeligaen og det er ikke uten grunn at bl.a. halve RBK's startellver har flere kort. Det er liten tvil om at mye av den råskapen, spesielt den han plukket opp i Wimbledon, har avtatt kraftig. Mannen kan ikke lage frispark uten at folk hyler ut om hvor ukontrollert og rå han er, mens andre spillere slipper lett unna samme oppmerksomhet. Knipingen til Andresen var latterlig, men skal man begynne å liste opp spillere i tippeligaen angående råskap så kommer Andresen langt ned. Andresen er langt fra noen værsting og han har oppført seg stort sett fint i år. Det er ikke for ingenting han er kaptein på landslag og klubblag. Ekspert til å trekke vekk dommerens oppmerksomhet med å spille litt hissig er han også, noe lagkamerater som har levd på grensen til kort skal være glad for. Kritikken Andresen får står ikke i samsvar med hva andre spillere får.

 

Men drittslengingen er nok prisen å betale når man er en av tippeligaens største profiler og har kameraene klistret til seg. Når det kommer til råtasser så må man bruke endel hender for å telle opp værre spillere. Han er ikke engang den "råeste" på Brann.

 

Men er nå lite å gjøre med det, han er stemplet uansett. Man vil alltid finne frem flere år gamle klipp for å definere Andresen anno i dag.

6851222[/snapback]

 

Du siterer meg, men jeg føler at mesteparten ikke er rettet mot mine innlegg. Jeg har aldri stemplet Andresen som råtass, aldri karakterisert ham som en av de råeste spilleren i Tippeligaen og jeg har ikke brukt gamle klipp for å definere Andresen anno i dag. Meningen med videoene var å vise hvor idiotisk det er å reagere slik Andresen gjør når man har gjort akkurat det samme selv.

 

Det jeg har gjort er å reagere på hans oppførsel på banen overfor motspillere. Jeg kan ikke se at slik oppførsel fører med seg noe godt. Dette hadde vi en hyggelig diskusjon om tidligere og vi konkluderte vel med at vi hadde et ulikt syn på den saken.

 

Martin Andresen får mye oppmerksomhet utenfor banen, det har mye med hans status i norsk fotball, men også på grunn av nevnte oppførsel. Andresen spiller et høyt spill og han må tåle konsekvensene. Slik man sår, høster man osv.

 

Og det er ikke bare Martin Andresen som oppfører seg idiotisk på fotballbaner rundt om i Norge, men i de aller fleste tilfeller orker ingen å forsvare idiotisk oppførsel (jfr. Stabæks svenske).

Endret av Katalysator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...