Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gashi, ja.. Har begrenset tro på den fyren, men man vet aldri. Kanskje et "change of scenery" er det som skal til for at han skal finne tilbake til toppformen.

 

Uansett er det gøy å kjøpe spillere fra erkefienden slik at supporterklubben blir sur :D

 

Brann - Rosenborg: 1-0 v/Torstein Helstad

Brann - VIF: 1-0 v/Adrian Gashi

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Torstein Helstad er jeg forresten glad for at forlot Rosenborg. Han var ikke spesielt god for oss i år og han har vært enda dårligere for Brann. Dessuten sier ryktene at han representerer en festkultur som ikke er forenelig med toppidrett.

6772006[/snapback]

 

 

Ja, for fotballen eksempelvis Mykland stod for var jo fryktelig for Norge sin del. Røykte, drakk og festet. Fysj, han var en skam for toppidretten...

 

RBK har jo en fin kultur med å kjøpe gode norske spillere for så å la dem bli benkeslitere og forsvinne ut i intet.

Lenke til kommentar
Ja, for fotballen eksempelvis Mykland stod for var jo fryktelig for Norge sin del. Røykte, drakk og festet. Fysj, han var en skam for toppidretten...

Det er et hypotetisk spørsmål om for eksempel Mykland (Gasgoine, Tony Adams, Pauls Merson osv.) hadde vært en bedre fotballspiller om han hadde satset litt mer seriøst. Jeg velger å tro det. Og ja, Mykland var en fantastisk fotballspiller, men en del ganger var han en skam for toppidretten jamfør diverse byturer like før kamper og et visst bilde av ham liggende i rennesteinen.

 

RBK har jo en fin kultur med å kjøpe gode norske spillere for så å la dem bli benkeslitere og forsvinne ut i intet.

6772387[/snapback]

 

Nå var det vel først i år Helstad havnet på benken og grunnen var at han rett og slett ikke var god nok. Og siden Rosenborg faktisk er en klubb som satser på å bli best vil noen gode spillere havne på benken, hvem som havner på denne benken bestemmer spillerne selv. Mener du at Rosenborg skal ha skylden for at Helstad ikke har gjort noe som helst for Brann etter overgangen?

Endret av Katalysator
Lenke til kommentar

Å sammenligne Mykland med Tony Adams, Paul Merson osv osv blir litt feil. De var helt klart flere nivåer over Mykland når det gjelder "skandaler". Fansen og folket elsker fortsatt stjernene uansett hva de har gjort. Bare se på Maradona.

 

Når det gjelder Helstad så mener jeg at han ikke helt passer inn i et 4-3-3 system. Det som er rart er at han ikke har fått spille mer i Brann. Spissene til Brann har ikke vært så målkåte i det siste og mener jeg at Helstad burde ha fått sjansen.

Lenke til kommentar
Ja, for fotballen eksempelvis Mykland stod for var jo fryktelig for Norge sin del. Røykte, drakk og festet. Fysj, han var en skam for toppidretten...

Det er et hypotetisk spørsmål om for eksempel Mykland (Gasgoine, Tony Adams, Pauls Merson osv.) hadde vært en bedre fotballspiller om han hadde satset litt mer seriøst. Jeg velger å tro det. Og ja, Mykland var en fantastisk fotballspiller, men en del ganger var han en skam for toppidretten jamfør diverse byturer like før kamper og et visst bilde av ham liggende i rennesteinen.

 

Man bringer da ikke skam over fobtallen fordi man er normal og fester i ny og ne. Alle som kjenner Mykland vet at han aldri ville vært bedre om han skulle presses til å slutte å røyke, ta sin daglige tur på cafe for en øl eller festingen i helgene. En av grunnene til at han forsvant ut av landslaget var den pokkers moraliserende holdningen i idretten. Bildet av Myggen i rennestein hvor han tok håndbrak var ingen skam overfor toppidretten. Bortsett fra de i toppidretten som ønsker roboter som skal leve som helgener. Det er lov med personlighet i fotball også. Selv Fjørtoft ble til tider anklaget for å være uprofesjonell og ikke i tråd med en toppidrettsutøver. Mannen er avholdsmann og likte å tulle litt.

 

Nei, de som bringer skam over toppidretten er de voldelige og de som bruker prestasjonsfremmende stoffer eller narkotika. Å feste og ha et livlig sosialt liv bringer ikke skam over toppidretten.

 

Det eneste skammelige var måten moralistene behandlet Myggen. En storhet som nær sagt ble kjeppjagd fra landslaget. Et landslag som aldri ble det samme.

 

Nå var det vel først i år Helstad havnet på benken og grunnen var at han rett og slett ikke var god nok. Og siden Rosenborg faktisk er en klubb som satser på å bli best vil noen gode spillere havne på benken, hvem som havner på denne benken bestemmer spillerne selv. Mener du at Rosenborg skal ha skylden for at Helstad ikke har gjort noe som helst for Brann etter overgangen?

6772613[/snapback]

 

Helstad scoret vel 14 mål på 30 kamper for RBK, er en grei statistikk det. Helstad er også et langsiktig kjøp, det samme er Gashi. Man tenker en sesong fremover også. Jeg tviler på at Helstad er å finne fast på topp før neste sesong. Men hvem vet, han blir vanligvis toppscorer i serien når han spiller spiss for Brann.

 

Spørsmålet ditt ser jeg ikke poenget med, har aldri antydet noe slikt. Jeg poengterer kun at RBK enten er dårlig til å kjøpe spillere eller så er de dårlig til å utvikle dem de kjøper. Eller så kjøper de stort sett for mange spillere. Det var få som skjønte hvorfor Ødegård gikk til RBK, klubben var jo kjent for å være et stagnasjonspunkt for fremmadstormende talenter. Noe som nok engang ble resultatet.

 

Det virker som RBK er langt flinkere til å få frem egne lokale spillere

Lenke til kommentar
Dette må jeg si kom meget overraskende for min del. Visste ikke engang at Brann var interessert i å kjøpe Gashi.  :dontgetit:

Synd for Vålerenga, Gashi er en spiller de har bruk for nå de siste rundene når det virkelig gjelder. :(

6771518[/snapback]

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker Gashi. Han er en spiller som faktisk "spiller" jævlig mye. Med det mener jeg at han faller ALTFOR lett.

Se f. eks på siste RBK - VIF kampen. Per Ciljan og gashi i skulder mot skulder og gashi flyr langt. Vet ikke hvor mange ganger ha la seg ned uten at noen var nær han. Og han har et fryktelig temperament. Han blir utrolig sint etter å ha spilt. For å overbevise dommern at han ble taklet. Av det jeg har sett Gashi så er han best til å falle. Og resten er ikke så fryktelig mye å skryte av

Lenke til kommentar
Man bringer da ikke skam over fobtallen fordi man er normal og fester i ny og ne. Alle som kjenner Mykland vet at han aldri ville vært bedre om han skulle presses til å slutte å røyke, ta sin daglige tur på cafe for en øl eller festingen i helgene. En av grunnene til at han forsvant ut av landslaget var den pokkers moraliserende holdningen i idretten. Bildet av Myggen i rennestein hvor han tok håndbrak var ingen skam overfor toppidretten. Bortsett fra de i toppidretten som ønsker roboter som skal leve som helgener. Det er lov med personlighet i fotball også. Selv Fjørtoft ble til tider anklaget for å være uprofesjonell og ikke i tråd med en toppidrettsutøver. Mannen er avholdsmann og likte å tulle litt.

 

Nei, de som bringer skam over toppidretten er de voldelige og de som bruker prestasjonsfremmende stoffer eller narkotika. Å feste og ha et livlig sosialt liv bringer ikke skam over toppidretten.

 

Det eneste skammelige var måten moralistene behandlet Myggen. En storhet som nær sagt ble kjeppjagd fra landslaget. Et landslag som aldri ble det samme.

 

Vi er uenige, bergenser-trønder-relasjonen består. :tease:

 

Først må jeg si at skam for fotballen er et stekrt uttrykk og at jeg burde holde meg borte fra å karakterisere noe som det. Men noen ganger er det det lett og bli litt tabloid.

 

Myggen var en spesiell person, han viste ofte at han ikke taklet mediepresset som følger med berømmelsen som fotballspiller. Når man er en offentlig person, må man dessverre takle at uheldige historier siver ut. Myggen ble heller ikke kjeppjaget fra landslaget, han tok konsekvensen av at han var en offentlig person.

 

Når det kommer til idrettsmenn og festing så er det ingen tvil om at mange klarer å kombinere det. Problemet er hvilke signaler dette sender til trenere og lagkamerater. Det er en grunn til at klubber gir bøter for upassende festing, nemlig at dette ses på som prestasjonshemmende samtidig som det gir dårlige signaler til resten av laget. Dessuten er det en signifikant forskjell på å være en "helgenrobot" og å feste hardt dagen før kamp.

 

Helstad scoret vel 14 mål på 30 kamper for RBK, er en grei statistikk det. Helstad er også et langsiktig kjøp, det samme er Gashi. Man tenker en sesong fremover også. Jeg tviler på at Helstad er å finne fast på topp før neste sesong. Men hvem vet, han blir vanligvis toppscorer i serien når han spiller spiss for Brann.

 

Spørsmålet ditt ser jeg ikke poenget med, har aldri antydet noe slikt. Jeg poengterer kun at RBK enten er dårlig til å kjøpe spillere eller så er de dårlig til å utvikle dem de kjøper. Eller så kjøper de stort sett for mange spillere. Det var få som skjønte hvorfor Ødegård gikk til RBK, klubben var jo kjent for å være et stagnasjonspunkt for fremmadstormende talenter. Noe som nok engang ble resultatet.

 

Det virker som RBK er langt flinkere til å få frem egne lokale spillere

6774264[/snapback]

 

Ponget er at Rosenborg alltid kjøper gode spillere, (en sannhet med modifikasjoner de siste årene, "ansett som gode" er en mer presis merkelapp) og at noen av dem nødvendigvis må havne på benken. Rosenborg er et lag som har ambisjoner om å ligge i toppen, og da må man ha en bred nok stall til å takle skader, formsvikt osv. Spillerkjøp er imidlertid ikke så lett og man vet aldri helt hvordan en spiller kommer til å passe inn i et lag. Dette har Rosenborg vært ekstremt dårlige på de siste årene, noe som til slutt førte til 7.-plassen i fjor.

 

Når det gjelder Rosenborg som "stagnasjonspunkt for fremadstormende talenter" så er jeg forsåvidt enig i den beskrivelsen. Talentutvikling var ikke akkurat Nils Arne Eggens sterke side, men tidenes generasjon (Hoftun, Strand, Skammelsrud, Berg, Brattbakk osv.) må ta skylden for at mesteparten av plassene på laget var opptatt. Unntakene finnes jo også, som for eksempel Carew. Rosenborg hadde også suksess med sine kjøp på slutten av 90-tallet med for eksempel Sørensen, Bergdølmo og Rushfeldt som gikk videre til større ligaer.

 

Når det gjelder Ødegård spesielt så taklet han ikke presset. Han ble satset på, men tok ikke sjansen. Det gjelder forsåvidt de fleste floppene vi har hatt (Knutsen og George for eksempel). Om de flopper fordi de ikke takler presset eller fordi Rosenborg ødelegger dem får være et åpent spørsmål, selv om jeg holder på det første alternativet. Ødegårds prestasjoner i Viking tyder dessuten på at han er en mye dårligere fotballspiller enn alle vil ha det til.

 

Og, det var aldri min intensjon å henge ut Helstad som fyllik ved å sammenligne ham med diverse engelske fotballpersonligheter. Jeg har ingen grunn til å påstå noe slik og tviler sterkt på at det er tilfellet.

 

Dette ble langt og rotete. Tar forbehold om skrivefeil, elendige formuleringer og dårlig struktur.

Lenke til kommentar

Brann har et habilt lag nå.

 

Keeper: Oppedal

Forsvar: Bjørn Dahl, Sigurdsson, Bjarnason, Hanstvedt

Midtbane: Miller, Gashi, Andresen, V.Moen

Angrep: Sæternes, Winters

Benk: Helstad, Haugen, Knudsen, T.F. Ludvigsen m.fl.

 

I tillegg er Guntveit tilbake fra skade, men det tar nok litt tid å bygge seg opp etter et års fravær.

 

Nå må Brann kjempe seg til medalje. Neste år ser særdeles lovende ut, regner med at det kommer en forsterking eller to til. Forhåpentligvis i forsvaret(Karadas?). Brann har dobbelt opp i angrep og midtbane nå.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...