Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, ikke mye er avgjort ennå. Det er 14 poeng forskjell mellom bunn og topp og man skal ennå spille om 27 poeng til. Nesten det dobbelte av bunn-topp forskjellen.

 

Eneste som er sikkert er at Rosenborg vinner...  :w00t:

 

NB. Nei er ikke optimist, bare realist..

6668853[/snapback]

 

Dagens runde kunne da ikke blitt bedre. Brann taper, RBK slår Molde som nå liger sist :lol:

 

 

RBK ftw! :w00t:

 

 

Dommeren + linjedommerene var forresten glad i droppe å se hva han Diouf fyren hele tiden gjorde...

Hoset er Norges riksklyse nr 1 eller 2.. Og atpåtil fransk homo-hår i tillegg :ermm::no:

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Dommeren + linjedommerene var forresten glad i droppe å se hva han Diouf fyren hele tiden gjorde...

Hoset er Norges riksklyse nr 1 eller 2.. Og atpåtil fransk homo-hår i tillegg

 

Jeg gadd ikke å se kampen (var en time med Top Gear på Tv3+), så dommern skal jeg ikke uttale meg om.....men at du ikke er 100% sikker på at Hoseth er fotball-norges riksklyse nr 1, sjokkerer meg, spesielt siden Hulsker nå spiller i Sverige :D ...Berg Hestad innehar en god andre plass. Og Vidar Riseth på 3...... :D

 

Det at RBK vant i dag, spiller liten rolle, siden LSK vinner hengekampen mot Lyn (trur det er 12 eller 13 september). :tease:

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Ja det var to tøffe år som kom etter at Brann knuste RBK 4-0 på Lerkendal. 9-0, 10-0, Soltvedt fikk sparken, dro til RBK, ble årets spiller. Nei huff, det var en tøff periode. RBK var uslåelige, hadde geniale Eggen, kjøpte alle konkurentene dårligere og var i en klasse for seg. Resultatet av at vi fikk et godt europeisk lag var endel ødelagte karrierer, men det var nå uansett en fin tid for norsk fotball internasjonalt sett. Nasjonalt sett har tippeligaen aldri vært værre enn under RBK's dominans. For alle andre enn trøndere selvfølgelig.

 

Blir det en ny epoke med et lag som vinner år etter år, om det så skulle vært Brann, så ville den lille gleden jeg har igjen av fotball forsvinne totalt. Mitt sarte fotballhjerte orker rett og slett ikke et RBK gull, i hvert fall ikke på to eller tre år. Vi trenger en pause, vi trenger at andre lag kan vinne litt. For fotballens skyld.

Lenke til kommentar
Som nevnt gikk alt Rosenborgs vei denne runden, men jeg må si at tanken på seriegull fortsatt er fjern. Vi er inne i flyten, men spillet varierer og vi får nesten like mange sjanser i mot som vi skaper. Dette må nok endre seg i løpet av høsten, for marginer holder ikke i lengden.

6669913[/snapback]

 

For 2 runder siden, 7 poeng bak.... nå, kun ett poeng bak :hmm:

 

Ja, virkelig en fjern tanke :!:

Lenke til kommentar
Som nevnt gikk alt Rosenborgs vei denne runden, men jeg må si at tanken på seriegull fortsatt er fjern. Vi er inne i flyten, men spillet varierer og vi får nesten like mange sjanser i mot som vi skaper. Dette må nok endre seg i løpet av høsten, for marginer holder ikke i lengden.

6669913[/snapback]

 

For 2 runder siden, 7 poeng bak.... nå, kun ett poeng bak :hmm:

 

Ja, virkelig en fjern tanke :!:

6670162[/snapback]

 

Vel, de siste 2 rundene har Brann hatt alle marginene mot seg. De skapte sjanser på løpende bånd, og i siste 2 kampene har vel Brann hatt 5 skudd i treverket? Det er ikke mange millimetrene fra at Brann fikk full uttelling på begge kampene, og kunne ledet serien med 7 poeng fremdeles.

 

Både Brann og LSK har vært ganske uheldige de siste rundene, men hvis dette jevner seg ut har ikke RBK sjans på gullet heldigvis. Brann spesielt har bare en såpass mye bedre stall og spillestil at med *litt* marginer på sin side kan de styre dette gullet inn.

Lenke til kommentar
Som nevnt gikk alt Rosenborgs vei denne runden, men jeg må si at tanken på seriegull fortsatt er fjern. Vi er inne i flyten, men spillet varierer og vi får nesten like mange sjanser i mot som vi skaper. Dette må nok endre seg i løpet av høsten, for marginer holder ikke i lengden.

6669913[/snapback]

 

For 2 runder siden, 7 poeng bak.... nå, kun ett poeng bak :hmm:

 

Ja, virkelig en fjern tanke :!:

6670162[/snapback]

 

Vel, de siste 2 rundene har Brann hatt alle marginene mot seg. De skapte sjanser på løpende bånd, og i siste 2 kampene har vel Brann hatt 5 skudd i treverket? Det er ikke mange millimetrene fra at Brann fikk full uttelling på begge kampene, og kunne ledet serien med 7 poeng fremdeles.

 

Både Brann og LSK har vært ganske uheldige de siste rundene, men hvis dette jevner seg ut har ikke RBK sjans på gullet heldigvis. Brann spesielt har bare en såpass mye bedre stall og spillestil at med *litt* marginer på sin side kan de styre dette gullet inn.

6670813[/snapback]

 

Masse kloke ord her... NOT :!:

 

At Rosenborg har hatt marginene på sin side de siste rundene er godt mulig men å bruke uttrykk som fjern tanke på å ta ett poeng på de siste 9 kampene er vel optimistisk på Brann`s vegne.

 

At Brann og LSK har vært uheldige siste kampene er ett tegn på at det faktisk jevner seg ut med tanke på uflaksen RBK har hatt tidligere. Uten denne uflaksen kunne Rosenborg ledet masse nå :tease:

Lenke til kommentar
Ja som du sier avgjør jo hengekampen aaaaalt....

 

Jepp....hel riktig :tease:

Det ironiske her, er jo at det faktisk var VIF som hjalp LSK til seriegull..... :tease:

 

Men seriøst....ser ut som om Brann har fått en kjempesprekk nå. 4 tap på rad. Ikke bra. LSK har forhåpentligvis hatt sin "sprekk". Trur fortsatt det kommer til å stå mellom de 3 på topp nå, selv om både Stabæk og Start er frekke nok til å blande seg inn i medaljekampen. Odd kan heller ikke avskrives, men jeg trur ikke de kommer høyere enn 4. plass.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Uttrykkene flaks og uflaks brukes til stadighet til fotball, men går det an å ha flaks eller uflaks på en fotballbane? Jeg vil si at alt dreier seg om ferdigheter. Når Brann eier hele andreomgangen mot Start og skaper bøttevis med sjanser uten å score mål vil jeg heller kalle det udyktighet framfor uflaks. Det eneste man kan ha flaks/uflaks med er vel dommeravgjørelser som kan avgjøre kamper i stedet for lagenes relative evner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Uttrykkene flaks og uflaks brukes til stadighet til fotball, men går det an å ha flaks eller uflaks på en fotballbane? Jeg vil si at alt dreier seg om ferdigheter. Når Brann eier hele andreomgangen mot Start og skaper bøttevis med sjanser uten å score mål vil jeg heller kalle det udyktighet framfor uflaks. Det eneste man kan ha flaks/uflaks med er vel dommeravgjørelser som kan avgjøre kamper i stedet for lagenes relative evner.

6671366[/snapback]

 

Det handler om å ha marginene på sin side, aka flaks. Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn, hvorav mange er upåvirkelige. Selvsagt har "flaks" mye å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn, hvorav mange er upåvirkelige.

6671378[/snapback]

 

Som hva da?

6671520[/snapback]

 

Matte, vind, vær, publikum, dagsform osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...