Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er voldsomt pessimistisk til å være Brann-supporter. Jeg mener mye skal stokke seg for Brann i år for at de ikke skal vinne. Til dels fordi Brann virker som et solid lag i år, men også fordi Rosenborg og Lillestrøm mangler den nødvendige stabiliteten til å true Brann.

6602870[/snapback]

 

Ikke pessimistisk, realistisk. Brann vinner sjeldent på Åråsen og LSK er fryktelig gode, selv om de har hatt en svak periode. Det viste seg at jeg fikk rett også, dessverre.

 

La oss se på resten av sesongen;

 

RBK skal møte VIF(H), Molde (B), Stabæk (H), Sandefjord (B), Tromsø (H), Odd(B), Lyn (H), Brann (B), Fredrikstad (B)

 

Brann skal møte Start (H), VIF (B), Molde (H), Stabæk (B), Sandefjord (H), Tromsø (B), Odd (H), Lyn(B), RBK(H), Hamkam (H), Viking (B)

 

LSK møter Viking (B), Fredrikstad (H), Hamkam (H), Start (B), VIF(H), Molde (B), Stabæk (H), Sandefjord (B), Tromsø (H), Odd (B), Lyn (H)

 

Jeg tror utifra dette at tabellen ser slik ut;

 

RBK

Brann

LSK

 

når serien er over. Tror Brann går på en smell i sine to neste kamper, men gjør det bra etter det. Nøkkelkampen blir RBK på stadion. LSK har veldig tøft program igjen, men er nå ferdig med både bortekamp mot VIF og sine kamper mot RBK og Brann, så de kan snike seg til topps. RBK er så pokkers ustabile, men hvis de har funnet formen så kan det godt være det kun er på Brann stadion at de taper, men har de gullsmaken når de kommer til Bergen så vil Brann slite fryktelig.

 

VIF har bortekamp mot både LSK, RBK og Sandefjord igjen, samt Brann hjemme. I siste serierunde vil de møte Tromsø, som nok vil kjempe for å overleve. Tror det blir for tøft for de regjerende seriemesterne.

Lenke til kommentar

Hvilke mostandere de ulike laga har igjen, betyr ikke en dritt. Sånn som Tippeligaen har blitt, så kan alle lag slå alle, så det går ikke an å si at det ene laget har lettere motstand en det andre.....mange som prøvde seg i fjor, da Start visstnok hadde "lettere" motstand enn VIF, men VIF vant jo alikevel.....

 

Men jeg er enig at det står mellom de 3 laga. Trur detta kan bli jevnt.

 

...hvis Brann taper sin neste kamp, og LSK slår Lyn i den utsatte kampen, skiller det bare 3 poeng....og vi veit jo alle hva RBK kan stelle i stand....

 

Håper 2-0 kampen i dag var vendepunktet for LSK....i så fall kan det bli morsomt på Åråsen i høst.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Når vi snakker om hvem som kommer til å ta gullet i år, så må jeg jo som Vif-tilhenger bare innse at gulldrømmen for Vålerenga ikke går i boks i år. :(

Men i år tror og håper jeg at gullet vil stå mellom Lillestrøm og Brann. Begge lag, spesielt sistnevnte, har vist seg mer eller mindre stabile nok til ta 1.plassen i år. Og jeg unner begge lag medaljen.

Så lenge det ikke blir Rosenborg.

No offense kjære små troillonga, men RBK har tatt gullet så mange ganger, at selv om de ikke tok det i fjor, så syns jeg fortsatt vi trenger en annen seriemester enn Rosenborg.

Lenke til kommentar

"Hater Lillestrøm SK

-Hater Viking og Vif(!)

-Hater Rosenborg Ballklubb

-Men Sportsklubben Brann elsker vi"

 

Surt tapet mot Lillestrøm ja, men ikke annet enn forventet. Tror det blir tett mellom topplagene, og Brann uten Kristjan Sigurdsson kan fort bli tøft. Håper han kommer seg på bena, så Brann henter gullet i år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...