Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Start tok ikke medalje på grunn av mange kjente profiler i laget sitt, men mange av spillerne ble "profiler" på grunn av at laget tok medalje.

 

Du må skille litt mellom årsak og virkning...  hva kom først, høna eller egget?

 

Du må også tenke at Start kom opp fra 1. og det er jo en grunn til at de har vært der. Etter hva jeg husker rykket de direkte opp fra 1. divisjon til tippeligaen etter opprykk fra 2. divisjon til 1.

 

Nå er de meget sannsynlig på vei ned igjen til 1. divisjon og det vil jo si at ett lag på 1. divisjonsnivå er i stand til å slå til å bli seriemester i Norge direkte etter opprykk.

 

Man kan vel ikke da stå å si at tippeliganivået er blitt mye høyere når det knapt er bedre enn øverste del av 1. divisjon?

 

Skjønner faktisk ikke at noen med respekt for seg selv innen fotballverden kan si noe slikt for visse ting er bare ikke subjektivt men rett å slett fakta. Tippeliganivået er blitt dårligere og ikke bare litt, uheldigvis  :no:

6586596[/snapback]

 

Doffen og Valencia var da profiler før den sesongen. Doffen hadde jo blitt hauset opp lenge, på div. andre forumer. Start rykket opp til TL pga. Tom Nordlies inntog som trener. Tror ikke Start rykker ned, i deres to seneste kamper har de slått ut Brann i cup`n og Rbk i ligaen. Tror også de tar Lyn imorra.

 

Jeg syntes ikke TL har blitt dårligere, før vant jo RBK 800 poeng foran resten. Det er jevnere nå, og jeg mener faktisk det er et kvalitetstegn på norsk fotball. :)

Lenke til kommentar
I år skjer det

 

I år skal det skje, Brann vinner serien. Ikke kom her å si at Lillestrøm eller Rosenborg kommer i full fart bak de og bla bla bla.. I år tar Brann seriegull, og då skal eg feste en uke til ende.

 

<3 BRANN <3

6588406[/snapback]

 

Neida, Brann slokner :) Slik de alltid gjør.

Lenke til kommentar
Start tok ikke medalje på grunn av mange kjente profiler i laget sitt, men mange av spillerne ble "profiler" på grunn av at laget tok medalje.

 

Du må skille litt mellom årsak og virkning...  hva kom først, høna eller egget?

 

Du må også tenke at Start kom opp fra 1. og det er jo en grunn til at de har vært der. Etter hva jeg husker rykket de direkte opp fra 1. divisjon til tippeligaen etter opprykk fra 2. divisjon til 1.

 

Nå er de meget sannsynlig på vei ned igjen til 1. divisjon og det vil jo si at ett lag på 1. divisjonsnivå er i stand til å slå til å bli seriemester i Norge direkte etter opprykk.

 

Man kan vel ikke da stå å si at tippeliganivået er blitt mye høyere når det knapt er bedre enn øverste del av 1. divisjon?

 

Skjønner faktisk ikke at noen med respekt for seg selv innen fotballverden kan si noe slikt for visse ting er bare ikke subjektivt men rett å slett fakta. Tippeliganivået er blitt dårligere og ikke bare litt, uheldigvis  :no:

6586596[/snapback]

 

Doffen og Valencia var da profiler før den sesongen. Doffen hadde jo blitt hauset opp lenge, på div. andre forumer. Start rykket opp til TL pga. Tom Nordlies inntog som trener. Tror ikke Start rykker ned, i deres to seneste kamper har de slått ut Brann i cup`n og Rbk i ligaen. Tror også de tar Lyn imorra.

 

Jeg syntes ikke TL har blitt dårligere, før vant jo RBK 800 poeng foran resten. Det er jevnere nå, og jeg mener faktisk det er et kvalitetstegn på norsk fotball. :)

6587020[/snapback]

 

Det var litt snakk om disse før TL om hva de kunne prestere ja men de var laaaaangt fra noen profiler før TL startet i fjor. Du skiller lite mellom det vi kaller en profil og ett talent.

 

I den tiden RBK vant TL overlegent kunne likevel andre lag gjøre det bra utenfor Norge til tross for at RBK var overlegne i den hjemlige serien. Nå når TL er på det aller jevneste ser jeg knapt ett lag som kunne gjort det bra utenfor Norges grenser, til det er de norske lagene for ujevne i prestasjonene. Ett norsk TL-lag på sitt beste kunne så klart ha hatt sjansen mot maaaange utenlandske lag men når de kun spiller på sitt beste i noen minutter sier jo det litt om kvaliteten i TL.

Lenke til kommentar

Tippeligaen kommer til å ligge nede med brukket rygg helt til Rosenborg eller et annet lag klarer å hevde seg i Champions League. Tippeligaen er avhengig av internasjonal oppmerksomhet. Helt siden "Rosenborgs fall" har de danske lagene tatt over og satt Norge i skyggen. Tror Brann og RBK klarer å hevne seg til neste år i henholdsvis CL og UEFA-cupen. :)

Lenke til kommentar

Ok... var på Viking - Ham Kam i går... og selv om Viking styrte hele kampen og vant fortjent må jeg bare ha dette sagt:

 

MAKAN TIL ELENDIG DOMMER!!

Visste ikke om jeg skulle le eller grine - helt sant!

- Ikke hadde han kontakt med linjemannen; avgjørelser ble tatt over ett minutt etter linjedommeren vinket.

- Dommeren overså særdeles mange forseelser (enormt med dytting ved headinger etc. - helt horrible situasjoner og åpenbare).

- Dommeren satte muren alt for nærmed et frispark - ble gjort oppmerksom på dette og ville da han den en meter lengre bak. Ingen i uren flyttet seg og dommeren ga opp!

- Enkelte spillere dyttet dommeren uten å få kort!

- Frispakr reglene var enkel; den spm lå nede fikk frispark (noe HKs R. Corrales (vesntrebeck?) var smart nok til å finne ut.

- MYE, MYE mer.

 

Seriøst: folk på stadien LO av han... HØYT! For en tufs!

 

Det er forferdlig at den øverste ligane skal ha så dårlige dommere!

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Nah, jeg tror faktisk det er Brann sin tur i år. Neste år derimot, da er tippeligaen sort og hvit igjen. ;)

6588623[/snapback]

Men hvis Brann vinner i år, blir jeg veldig lei meg :(

6589719[/snapback]

Heller Brann enn VIF og LSK. Jeg håper selvsagt på Rosenborg, men fokuserer mer på at de får satt sammen et ordentlig lag som vil dominere tippeligaen i årene som kommer. :)

Lenke til kommentar
Nah, jeg tror faktisk det er Brann sin tur i år. Neste år derimot, da er tippeligaen sort og hvit igjen. ;)

6588623[/snapback]

Men hvis Brann vinner i år, blir jeg veldig lei meg :(

6589719[/snapback]

Heller Brann enn VIF og LSK. Jeg håper selvsagt på Rosenborg, men fokuserer mer på at de får satt sammen et ordentlig lag som vil dominere tippeligaen i årene som kommer. :)

6589834[/snapback]

jeg er helt enig med deg LarsP.. Heller Brann enn de andre.

 

Var deilig å se at Jamtfall scorte og :D - og Iversens Sigar-fotball som de kalte det :D

Lenke til kommentar

[OFF tippeligaen]

 

Var faktisk å så Ålesund - Tromsdalen på Color Line stadion i går. Fikk 2 gratisbiletter så jeg og dama var der. Nå skal det også sies at jeg er RBK supporter og hun er Ålesundsupporter.

 

I denne kampen eide Tromsdalen totalt. Tromsdalen ligger på 3. siste plass på tabellen mens Ålesund øverst. Var moro å se Tromsdalen leke med Ålesund i 90 minutter selv om det ble 2-2. Helt ufortjent Ålesund. Men det er ikke det jeg skal frem til. Jeg skal frem til 2 ting.

 

#1. Stormen ( supporterklubben til Ålesund ) er helt på tryne. Mer til drittunger skal man lete lenge etter. Klager som et uvær på alle andre enn sine egne spiller (som faktisk fortjente en skikkelig PIPEkonsert) og bruker lufthorn for å forstyrre keeper og forsvarspillere.

 

#2. Dommer Frank Vik, Begby. Han må jeg si briljerte igjennom hele kampen. Han var godt plassert i alle situasjoner og hadde et helt rent rulleblad helt til langt uti 2. omgang da en Aafk spiller fikk et veldig billig gult kort. Må si at det var noe av det beste innen dømming jeg har sett. Linjedommerne hadde vel ikke en eneste offside feil heller.

 

[/OFF tippeligaen]

 

Tilbake til tippeligaen. Hehe. endelig en jamtfall som ikke slipper inn mål men lager mål. Fint løp han hadde.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Nah, jeg tror faktisk det er Brann sin tur i år. Neste år derimot, da er tippeligaen sort og hvit igjen. ;)

6588623[/snapback]

Men hvis Brann vinner i år, blir jeg veldig lei meg :(

6589719[/snapback]

Heller Brann enn VIF og LSK. Jeg håper selvsagt på Rosenborg, men fokuserer mer på at de får satt sammen et ordentlig lag som vil dominere tippeligaen i årene som kommer. :)

6589834[/snapback]

 

jo, jeg er helt enig med deg der. RBK kommer tilbake, grusomt tilbake :thumbup:

Lenke til kommentar

Tviler på at Brann vinner idag. Hjertet mitt sier ja, men hjernen og magen sier det blir LSK seier og en utrolig spennende sluttspurt i tippeligaen, hvor RBK drar det lengste strået grunnet sin erfaring.

 

Men jeg håper Brann vinner, da er det bare å kjøre full fart mot tippeligaseier :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...