Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Faen så irriterende at LSK gir fra seg poeng helt på slutten. Dette skal de kunne kontrollere. Første scoringa til Odd skulle vel forresten vært avblåst for angrep på keeper.

 

 

Pantera

6480204[/snapback]

 

Kan tildels være enig der ja. Men du glemmer å nevne årtusenets mest latterlige utvisning. Der tullingen Sundgot bevisst hopper inn mot Jarstein etter at dommern blåste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan tildels være enig der ja. Men du glemmer å nevne årtusenets mest latterlige utvisning. Der tullingen Sundgot bevisst hopper inn mot Jarstein etter at dommern blåste.

 

Glemte ikke å nevne det. Hadde kanskje vært riktig å gi Sundgot gult kort, men det røde kortet til Jarstein er jo helt riktig. Müller ble utvist for akkurat det samme mot Stabæk, og da mente jo "alle" at det var helt riktig. Kan jo ikke være noe mindre riktig nå.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Subjektiviteten regjerer over det objektive innlegget ditt. Hvor mye skal keeperen overbeskyttes? Han var borti keeperen, men skal keeperen ha politieskorte ute på banen eller? Keeperen var ALDRI påvirket over at Gerba pirket han på skulderen. Det er ikke slik i fotball at når man pirker noen på ryggen så snur man seg for å se hvem det er, som en genial fyr ville frem til en gang i tiden.

 

Det hadde vel ikke blitt straffe om keeperen hadde gjort det mot Gerba? Nei, nettopp. Han var knapt borti fyren. Faen, jeg gremmes når du skriver det. Det er så forbanna subjektivt og lite rasjonelt at jeg lurer på om jeg er den som får advarsel snart.

Endret av Insty
Lenke til kommentar
Subjektiviteten regjerer over det objektive innlegget ditt. Hvor mye skal keeperen overbeskyttes? Han var borti keeperen, men skal keeperen ha politieskorte ute på banen eller? Keeperen var ALDRI påvirket over at Gerba pirket han på skulderen. Det er ikke slik i fotball at når man pirker noen på ryggen så snur man seg for å se hvem det er, som en genial fyr ville frem til en gang i tiden.

 

Det hadde vel ikke blitt straffe om keeperen hadde gjort det mot Gerba? Nei, nettopp. Han var knapt borti fyren. Faen, jeg gremmes når du skriver det. Det er så forbanna subjektivt og lite rasjonelt at jeg lurer på om jeg er den som får advarsel snart.

 

Ok...bare for å ha nevnt det...jeg så kampen på web-tv (fxt.no), og der så det ihvertfall ut som om han går inn i keepern med albuen. Men hvis det viser seg at jeg har blitt lurt av dårlige bilder, så kan jeg lett innse at målet er riktig dømt. Men får se TV2-sporten om en times tid, så får vi se om de kanskje har noen bedre bilder.

 

Men la det være sagt....LSK bør uansett vinne kampen, spesielt med en mann mer på banen, og har nok sjanser på slutten til å avgjøre. Men Odd viser bra lagmoral, det skal de ha. Sånn sett er nok uavgjort et greit resultat. Det jeg irriterer meg over, er at LSK igjen, gir bort poeng på overtid. Og sånt kan faktisk være avgjørende for gullkampen.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Så nettopp situasjonene på tv nå, og dommern gjør alt riktig han. Det første målet til Odd er helt ok det. Er litt kontakt, men såpass må være lov.

 

Utvisninga er også grei. Urutinert av Jarstein å reagere på den måten. Det var jo ikke noe verre, det som Müller blei utvist for, mot Stabæk.

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Utvisninga er også grei. Urutinert av Jarstein å reagere på den måten. Det var jo ikke noe verre, det som Müller blei utvist for, mot Stabæk.

6481779[/snapback]

Nei, det er så langt fra rødt kort som det er mulig å komme. Han kastet en myk ball på ryggen til Sundgot i ren frustrasjon over hans manglende evne til å spille fair. Rett avgjørelse hadde vært gult kort til Sundgot (for mangel på fair play + stygt angrep på keeper) og gult kort til Jarstein (for reaksjonen).

Lenke til kommentar

Vi vet vel alle at når man kaster en ball er det forlengelse av arm, og skal behandles på lik linje med et slag, og man vet hva et slag i ryggen skal belønnes med. Sundgot skulle glatt hatt gult kort, men det røde kortet kan forsvares i henhold til regelverket. Selv om jeg og mange andre hadde reagert likt.

Lenke til kommentar

Synes det var fint at Odd utliknet i slutt minuttene jeg.

 

Trist at Jarstein ble utvist, synes det røde kortet var i overkant strengt. Man kan etter regelboken gi rødt, men synes ikke det var nevneverdig stygt det Jarstein gjorde. At Sundgot hopper inn i Jarstein som han gjør derimot er rimelig frustrerende.

Hadde jeg vært dommer ville jeg gitt begge involverte gult kort.

Lenke til kommentar
Synes det var fint at Odd utliknet i slutt minuttene jeg.

 

Trist at Jarstein ble utvist, synes det røde kortet var i overkant strengt. Man kan etter regelboken gi rødt, men synes ikke det var nevneverdig stygt det Jarstein gjorde. At Sundgot hopper inn i Jarstein som han gjør derimot er rimelig frustrerende.

Hadde jeg vært dommer ville jeg gitt begge involverte gult kort.

6484217[/snapback]

 

Sant, keeperen til LSK fikk vel gult for det mot Stabæk?

Lenke til kommentar
Sant, keeperen til LSK fikk vel gult for det mot Stabæk?

 

Stemmer visst det. Han fikk sitt andre gule i den situasjonen, og ikke direkte rødt.

Så da gjorde faktisk dommern en "feil" i den kampen, ihvertfall ifølge regelboka. Men resultatet var jo uansett det samme......begge måtte/må stå over en kamp.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Kan tildels være enig der ja. Men du glemmer å nevne årtusenets mest latterlige utvisning. Der tullingen Sundgot bevisst hopper inn mot Jarstein etter at dommern blåste.

 

Glemte ikke å nevne det. Hadde kanskje vært riktig å gi Sundgot gult kort, men det røde kortet til Jarstein er jo helt riktig. Müller ble utvist for akkurat det samme mot Stabæk, og da mente jo "alle" at det var helt riktig. Kan jo ikke være noe mindre riktig nå.

 

 

 

Pantera

6481257[/snapback]

 

Muller ble ikke utvist for det samme, han fikk sitt andre gule kort. Hadde han blitt utvist hadde han fått rødt kort direkte.

Lenke til kommentar

Get that money man, nice lønn.. Jaja, RBK har jo nok av flinke folk til å fylle plassen hans, selv om de fleste ikke akkurat har prestert til nå.

 

Gleder meg til Brann-Viking nå, Brann er soleklare favoritter men vi har noen livsfarlige nykommere som har potensiale til å gjøre livet surt for Bjørn Dahl og co. Synd at jeg ikke kan være med opp til Bergen, kunne blitt en fin tur.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...