Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det måtte jo komme, i kjent Brann stil :wee:

7 poeng er ikke nok til å holde RBK unna om de finner tilbake til gamle takter. Får trøste oss med at de har vært ustabilheten selv de siste par årene og håpe dette er et RBK blaff.

6423902[/snapback]

 

Jeg føler meg i alle fall ikke sikker. Skuffelsene har vært så mange det siste halvannet året at jeg ikke tar noe for gitt. Jeg fikk ikke sett kampen i dag, men så vidt jeg skjønner var det mange sjanser i begge retninger. Dette går an så lenge man opprettholder et visst effektivitetsnivå, noe Rosenborg ikke har hatt i år.

Lenke til kommentar

Det er jo strengt tatt ikke Tippeligaen, men gårsdagens cuprunde sier litt om nivået i den norske eliteserien synes jeg. Samtlige tippeligalag bortsett fra Viking og Lillestrøm slet mot mye dårligere motstand. Verst gikk det for Molde og Odd som fortjent røyk ut og Rosenborg som måtte gjennom ekstraomganger for å slå det fantastiske laget Raufoss.

Lenke til kommentar
Det måtte jo komme, i kjent Brann stil :wee:

7 poeng er ikke nok til å holde RBK unna om de finner tilbake til gamle takter. Får trøste oss med at de har vært ustabilheten selv de siste par årene og håpe dette er et RBK blaff.

6423902[/snapback]

 

:wallbash:

 

Først og fremst må jeg si at jeg heier på Brann, men det hindrer ikke meg i å være objektiv og saklig.

 

Du kan si hva du vil, men jeg vet iallfall at peiling på fotball har du ikke. Jeg sier ikke dette på grunn av bitterhet etter et Branntap på hamar, faktisk skal jeg si at det kom som forventet. Ellers har jeg hentet frem noen tall her, og dette gir en pekepinn på hvordan Brann har gjort det de siste årene:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

2005: Poeng første halvdel: 24, Poeng andre halvdel: 13, Totalt: 37

2004: Poeng første halvdel: 19, Poeng andre halvdel: 21, Totalt: 40

2003: Poeng første halvdel: 11, Poeng andre halvdel: 26, Totalt: 37

2002: Poeng første halvdel: 14, Poeng andre halvdel: 13, Totalt: 27

2001: Poeng første halvdel: 22, Poeng andre halvdel: 19, Totalt: 41

2000: Poeng første halvdel: 26, Poeng andre halvdel: 21, Totalt: 47

1999: Poeng første halvdel: 27, Poeng andre halvdel: 22, Totalt: 49

1998: Poeng første halvdel: _9, Poeng andre halvdel: 26, Totalt: 35

1997: Poeng første halvdel: 23, Poeng andre halvdel: 27, Totalt: 50

1996: Poeng første halvdel: 24, Poeng andre halvdel: 18, Totalt: 42

1995: Poeng første halvdel: 11, Poeng andre halvdel: 21, Totalt: 32

1994: Poeng første halvdel: 17, Poeng andre halvdel: 14, Totalt: 31

1993: Poeng første halvdel: 15, Poeng andre halvdel: 11, Totalt: 26

1992: Poeng første halvdel: 13, Poeng andre halvdel: 11, Totalt: 24

1991: Poeng første halvdel: 14, Poeng andre halvdel: 12, Totalt: 26

1990: Poeng første halvdel: 19, Poeng andre halvdel: 20, Totalt: 39

 

Totalt første halvdel: 288, Totalt andre halvdel: 295, Totalt: 583

 

Så, uansett er det i høstsesongen Brann har samlet mest poeng. Og om det skal bli "kjent Brann stil" (ord de ling!) må det nok bli et større avvik mellom halvdelene. Slik jeg ser det er det nesten dødt løp. De eneste sesongene jeg kan se en stor forskjell på halvdelene er 1995 (god på høsten), 1998 (god på høsten), 2003 (god på høsten) og 2005 (god på våren). 2005 er altså den ENESTE sesongen der Brann har kollapset på høsten, så du får faen meg hente frem fakta neste gang du prøver å leke mister preufesseur.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Det er jo så motstridende man får det. I det ene hjørnet har man den som påstår at Brann kollapser i kjent brann stil (ord de le ling, de le lang), altså fokuserer han på hvordan Brann er historisk sett, og i det andre hjørnet en person som prøver å forsvare personen (slik jeg ser det) om at det som skjedde før, det skjedde, og ingen bryr seg. Forøvrig er det det mest usaklige man kan komme. "Hvem bryr seg?" Jo, det er faktisk mange. Mange har jobber som faktisk går ut på historie, og da også mye lenger tilbake enn 1990! Og tydeligvis så bryr jeg meg også.

 

"Men det er jo ditt problem.. æhæ!" Spar meg, for du brydde deg også nok til å sitére meg.

 

Og forresten, trykk. :)

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Du tolker utsagnet ditt slik at Brann totalt har flere poeng i høst sesong en, jeg tolker det slik at Brann oftere har bedre vår sesong enn høst sesong. Folk får tolke om det sier at de er best vår eller høst selv. Jeg står for min mening.

 

Og jeg kan godt redigere utsagnet mitt til "jeg driter i snøen som falt i fjor" om du ønsker det. Jeg mener at det som skjedde i 1992 er komplett uvesentlig i forhold til det som skjer i år. Laget er helt anderledes i år enn det var da.

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg forstår nå hva du vil frem til, samtidig må jeg si at jeg som regel er ganske bastant når jeg diskuterer, så ting høres kanskje "verre" ut enn det er. Sitter her og er faktisk ganske rolig, men når jeg leser gjennom postene mine bærer de preg av frustrasjon.

 

Over til det jeg vil poengtere: Han øverst på siden sa at Brann hadde lett for å kollapse på høsten. Det jeg forbinder med kollaps er når et lag har 10 (helst flere) poeng mer i den ene halvdelen av sesongen enn den andre. Når du teller over er det som regel bare snakk om et lite avvik som hadde nøytralisert seg med en seier den ene eller andre veien, og kan dermed ikke kalles i nærheten av en kollaps. Det er kun snakk om tilfeldigheter. Ergo har ikke personen øverst peiling på hvordan Brann "pleier" å være, og da er historikk en vesentlig del for at han i det hele tatt skal ha grunnlag for å skrive et innlegg. Jeg sier ikke at jeg er en professor innenfor Brann, for dette hadde selv ikke jeg peiling på før jeg sjekket det opp, men en smule research kan man ta.

 

(Dog skal det sies at jeg faktisk hadde mine misstanker, ellers hadde jeg aldri giddet regnet på det).

Lenke til kommentar

4-0 er jo et ganske kraftig tap mot et så dårlig lag når man leder serien. Vi får vel alle håpe at det har kommet en sprekk i Brann selv om jeg betviler dette sterkt, dessverre.

 

Tror RBK må skjerpe seg kraftig om de skal ta gullet i år. De to sommerkampene og Raufoss-kampen beviser det greit. Men RBK kan jo gjøre det meste, og det er lenge igjen.

 

Håper heller at LSK tar medalje hvertfall i år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...