Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Tja, personlig anser jeg Ørjan Berg som en som tar mer ansvar, men han får nå knapt spille. Men det er nå flere unge som er gode kandidater, men de slipper nok ikke til sålenge gamlekarene er der.

6278628[/snapback]

 

Nå kan jeg opplyse om at Rosenborg har stilt med Skjelbred og Tettey på midtbanen i et par kamper i år, de er henholdsvis 18 og 20 år. Jeg vet ikke om andre eliteserielag som gir talenter like mye tillit som Rosenborg.

 

Når det gjelder den beste stallen i eliteserien og hvorfor vi roter sånn, finnes det nok et par enkle svar på det. For det første har vi enda ikke funnet noen erstatter for Bent Skammelsrud som ble kastet ut av Åge Hareide. Jan Gunnar Solii har spilt mer eller mindre fast på denne posisjonen de siste årene med katastrofalt resultat. Han evner ikke å holde ballen, serverer håpløse tversoverpasninger og klarer på ingen måte å åpne spillet med gode pasninger mot spisser og vinger. Vi har også klare svakheter i forsvar, spesielt Riseth har spilt mange elendige kamper i år. Attpåtil har vi første gang på gud vet hvor lenge problemer med å score mål. I følge VG-børsen har vi hatt flest sjanser i år, men bare 14 mål. Dette må nok skyldes sviktende individuell form som det er vanskelig å gjøre noe med, slikt må bare løse seg av seg selv.

 

Nå virker det som om trenerteamet er klar over dette og i følge ryktene er vi ute etter den danske midtbanespilleren Martin Retov fra Brøndby og den svenske stopperen Mikael Antonsson som nylig spilte i Austria Wien. Som kjent har vi også fisket etter Fredrik Strømstad, men det er vel heller tvilsomt om han kommer. Dette overgangsvinduet (starter 1. juli) vil bli utrolig viktig for oss, både med tanke på resten av sesongen og kommende år. Hvis vi ikke snarlig klarer å bygge opp et nytt storlag vil vi nok synke ned på gjennomsnittsnivået i Norge med tanke på økonomi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, personlig anser jeg Ørjan Berg som en som tar mer ansvar, men han får nå knapt spille. Men det er nå flere unge som er gode kandidater, men de slipper nok ikke til sålenge gamlekarene er der.

6278628[/snapback]

 

Nå kan jeg opplyse om at Rosenborg har stilt med Skjelbred og Tettey på midtbanen i et par kamper i år, de er henholdsvis 18 og 20 år. Jeg vet ikke om andre eliteserielag som gir talenter like mye tillit som Rosenborg.

 

Tror du misforsto meg. jeg snakket om å slippe til som kaptein ;)

 

Når det gjelder den beste stallen i eliteserien og hvorfor vi roter sånn, finnes det nok et par enkle svar på det. For det første har vi enda ikke funnet noen erstatter for Bent Skammelsrud som ble kastet ut av Åge Hareide. Jan Gunnar Solii har spilt mer eller mindre fast på denne posisjonen de siste årene med katastrofalt resultat. Han evner ikke å holde ballen, serverer håpløse tversoverpasninger og klarer på ingen måte å åpne spillet med gode pasninger mot spisser og vinger.

Personlig mener jeg dere rotet hele løsningen bort ved å satse på Ødegård fremfor Andresen foran 2005 sesongen. I tillegg er det merkelig hvordan så mange gode spillere ender opp som benkeslitere med ett de kommer til klubben.

Lenke til kommentar
Tror du misforsto meg. jeg snakket om å slippe til som kaptein ;)

 

Oh, my bad.

 

Personlig mener jeg dere rotet hele løsningen bort ved å satse på Ødegård fremfor Andresen foran 2005 sesongen. I tillegg er det merkelig hvordan så mange gode spillere ender opp som benkeslitere med ett de kommer til klubben.

 

Tja, satse og satse. Jeg tviler på om Andresen hadde kommet til oss uansett. Vi prøvde oss, men han ville jo ikke. Selv om Andresen sannsynligvis fikk bedre lønnstilbud av Brann enn av Rosenborg, tviler jeg på at det var avgjørende for valget av klubb, han er jo tross alt Skeidar-arving. Ødegård var jo en gedigen tabbe, og nok en ræva spiller hjalp oss ikke akkurat i den nedadgående spiralen vi var/er inne i.

Lenke til kommentar

Problemet for RBK tror jeg blant annet er at de stort sett handler inn offensive spillere, og lar forsvaret bli. De har rett og slett ingen gode nok konkurrenter til førstefireren i forsvaret, dermed blir det ikke så god tenning på trening og kamp. Samtidig blir spissene byttet ut for ofte. Ødegaard kom og gikk, Helstad kom og kommer til å dra, Johnsen har begynt å finne tilbake til formen han hadde for noen år siden, riktignok. Det blir ingen kontinuitet og selvsikkerhet på topp når det er såpass store utskiftninger. Dessuten er det ikke til å komme fra at midtbanen lider av en for høy alder. En spiller som Fredrik Strømstad kunne helt klart hjulpet RBK masse, men jeg håper ikke han drar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ifølge dagens utgave av Arbeiderbladet, nekter visst nok Benfica å betale ut fire millioner i utestående bonuser eller noe i den dur, så det kan se ut til at overgangen ikke er så klar som det så ut til i utgangspunktet.

6343578[/snapback]

 

Såvidt meg bekjent så har han frasagt seg dette, var vel det som først ble rapportert (av BA). Karadas gir avkall på mangfoldige millioner om han blir Brann spiller. Men han skal ikke være fornøyd med Brann sitt tilbud.

 

Men tiden får nå vise :)

Lenke til kommentar
Såvidt meg bekjent så har han frasagt seg dette, var vel det som først ble rapportert (av BA). Karadas gir avkall på mangfoldige millioner om han blir Brann spiller.

6343773[/snapback]

Det er jeg klar over, men ut fra hva som sto i Arbeiderbladet, hadde han fortsatt krav på disse fire millionene. Jeg finner ikke saken på nett, så la meg sitere fra avisen:

 

[...] nå nekter Benfica å betale ut en sluttpakke til Karadas som var avtalt før de to klubbene [brann og Benfica] ble enige. Etter det BA erfarer dreier det seg om nesten fire millioner kroner [...]
Lenke til kommentar

Karadas i samtale med RBK

 

"- Jeg utelukker ingenting", sier Karadas.

 

Merkelig. Fra BA:

 

- Jeg kan garantere at jeg ikke skal spille der. Kun Brann er aktuell av norske klubber, sier han.

 

Ellers;

 

Blank løgn i Dagbladet.

 

Kan bli en liten farse dette her...

 

Edit;

 

– Men jeg skal bare innom Brakka for å hilse på. Det er ikke aktuelt for meg å gå i forhandlinger. Det vet Rosenborg – og det vet Per-Mathias, bedyrer Karadas til bt.no

http://www.bt.no/sport/article278262.ece

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke helt godt å si hva ledelsen i Rosenborg tenker her. Budet er kanskje svært godt, kanskje har de fått tak i en klassespiss fra utlandet eller kanskje de bare ønsker å forære Brann seriegullet. Jeg synes det er merkelig å selge ham til akkurat Brann, men hvis en habil erstatter kommer på plass aksepterer jeg beslutningen.

Lenke til kommentar
Ja, det er ikke helt godt å si hva ledelsen i Rosenborg tenker her. Budet er kanskje svært godt, kanskje har de fått tak i en klassespiss fra utlandet eller kanskje de bare ønsker å forære Brann seriegullet. Jeg synes det er merkelig å selge ham til akkurat Brann, men hvis en habil erstatter kommer på plass aksepterer jeg beslutningen.

6377007[/snapback]

 

Jeg syntes de viser stor respekt og rederlighet om de selger han. Å nekte en spiller som på sitt beste kan komme på landslaget overgang til annen klubb når de selv knapt bruker mannen er hensynsløst overfor spilleren. Med å gjøre dette vil RBK i hvert fall vise overfor de andre spillerne at de ikke vil sette kjepper i hjulene for de som har gjort en innsats for klubben.

 

En klubb som gir faen i spillerne kommer til å ødelegge moralen. Om de nekter Helstad, en benkesliter, overgang til Brann med unnskyldningen at de ikke vil styrke Brann så vil det sende et signal til spillergruppen. Og det blir ikke et positivt et. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...