Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

Det er klasseforskjell mellom rbk og brann for øyeblikket

6202607[/snapback]

Nei, det VAR klasseforskjell da RBK slo Brann tosifret hver gang de møttes. Nå er det et lag i medgang og et lag i motgang.

6202761[/snapback]

 

Det skjedde en gang. Å si at det skjedde hver gang de møttes blir vel å tvinne trøndebarten en gang for mange rundt lillefingeren? RBK har "bare" vunnet en gang med tosifret antall mål og det var da de vant 10-0. Greit nok at de har vunnet flest kamper, men som regel er det med 1-2 mål. Dessuten så utklasset jo Brann RBK seinest i fjor. 4-1 på staddaen etter tre mål av Charlie Miller og en frekkis av Kvisvik. Tipper Brann vinner 3-1 på Lerkendal.

6207268[/snapback]

 

Historikken er vel som følger, 3 år på rappen en gang på nittitallet på Lerkendal;

 

0-4, 9-0, 10-0. Hallvor Thoresen var trener for Brann i alle tre tilfellene.

6207337[/snapback]

 

Eg snakker om tosifret antall mål i favør RBK. Det har bare skjedd en gang. Ja, Brann har blitt grust av RBK altfor mange ganger, men "bare" én gang med tosifret antall mål. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten tvil beste kommentator! Rett på sak, saklig, og ikke minst så blir det ikke kjedelig å høre på han snakke (i motsetning til Michelet, Frode Olsen og Ernst Lersven, som man blir dritt lei etter hvert). Har mest sansen for han som kommentator og Davy Watne som programleder :)

Lenke til kommentar
Davy Wathne er en partisk skroting som burde holdt seg til Lokal-TV. =P

6209480[/snapback]

 

Det finnes knapt et menneske som kritiserer Brann mer enn Davy da. Han elsker klubben men er også den største kritikeren de har.

6210149[/snapback]

Akkurat som Eriksen gjør med VIF og Mini med RBK. Men de er patrioter allikevel.

Noen som har lagt merke til at Davy alltid legger spesielt vekt på kampene til Løv-Ham i 1. divisjon? Carsten Skjelbreid gjør omtrent det samme med Manglerud Star (tidligere Oslo Øst :love: ). Syns det bare er sjarmerende jeg, viser litt følelser fra kommentatorene samtidig som det gir en subjektiv vinkling. Særlig når TV2 har Olsen som kritiserer Viking og Stabæk, de tre nevnte, Mathiesen som kritiserer start osv osv osv, det gir en ekstra dimensjon til sendingene.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke komme på noen jeg synes er spesielt gode.. Jo, forresten, han bergenser'n til TV2 som kommenterte nå på søndag er veldig ålreit.

 

Nils Johan Semb er forøvrig en elendig ekspertkommentator, kommer alt for mye subjektivt ut av strupehodet hans.

Lenke til kommentar

Klippet fra bt.no:

"I kveld skal Ivar Morten Normark diskutere bunnkrisen med ledelsen i TIL.

Vi vil snu på hver stein for å prøve finne ut av situasjonen, sier Ivar Morten Normark.

 

Så langt tyder ingen ting på at noen vil kreve trenerens avgang. Både styret og spillergruppen har i dag uttrykt tillit til Normark."

 

Mannen uttalte så vidt jeg fikk med meg på tv2 sporten også at man skulle jo bare se på det tålmodige styret i Bergen, nå ligger jo Brann som kjent på toppen.

 

Men dette kommer dra fra en mann som om overtok ansvaret da Ålesund rykket opp. han uttalte som Aalesund-trener at målsettingen med klubben var å oppnå absolutt verdensherredømme.Hvor er de nå? Mannen har faktisk også vært så heldig at x-kjæresten hans skrev en erotisk bok om han. (ja jeg er klar over at det er veldig lite relevant!)Hva skjedde da denne mannen overtok treneransvaret i klubben som sparket sine to tidligere trener? Og hvor tar han nervene til å sammenligne seg selv med Mons Ivar Mjelde fra?

Endret av Petronius
Lenke til kommentar

Som Davy Wathne sa:

- Visst Ivar Morten Normark hadde like mange poeng som metaforer så ville Trømsø ligge på fyrste plass

 

Ivar Morten Normark er ein god trenar. Det er spelarane som svikter. Han har hatt det hardt i trenerbransjen. Rykkte ned med eit tammt Ålesund, og ser nå ut som TIL skal rykke.

 

Mitt tips til Normark er få Lars Iver Strand og Martin Årst til å ta litt meir ansvar på laget.

Lenke til kommentar

Eneste grunn til at vi fremdeles er med i kampen er Oppdal, banens beste IMO. Ser ut som Mjelde har gitt gjengen blodkjeft i pausen, vi spiller bedre nå. Håper på en liten heldig innskalling av corner fra Setærnes, tror det kan være en av få mulige måter å få med seg tre poeng hjem til Bergen, RBK skal ha skryt for godt og aggresivt spill.

Lenke til kommentar
Øvrebø skal nå ha mye av æren til Rosenborg... Rosenborg skulle hatt flere gule kort

6248906[/snapback]

Det skulle Brann hatt og, Martin Andresen er en skitten spiller som nærmest latterligjør båndet han har rundt overarmen.

 

Rosenborg var klart best, Brann skapte 1-2 halvsjanser (to langskudd). Kjedelig at det ble 0-0, men det var morsomt å se RBK spille litt fotball igjen. :)

Lenke til kommentar

RBK burde ledet etter 1. omgang, men da hadde antakelig Brann gitt mye mer i 2, og da tror jeg ærlig talt ikke RBK-kondisen ville holdt rødtrøyene unna. Så egentlig tror jeg kanskje det var like greit for RBK at de ikke ledet etter 1.

 

Ikke for å disse RBK eller noe, men de var veldig tomme i 2.omgang.

Lenke til kommentar
Øvrebø skal nå ha mye av æren til Rosenborg... Rosenborg skulle hatt flere gule kort

6248906[/snapback]

Det skulle Brann hatt og, Martin Andresen er en skitten spiller som nærmest latterligjør båndet han har rundt overarmen.

 

6249205[/snapback]

 

skitten spiller? Han faller ihvertfall ikke som en flue som endel av RBK spillerene. Han er kaptein og skal stille opp for sine lagkamerater. Noe han også gjorde. Er ikke noe å utsette på den oppførselen han fremviste. Eneste som var latterlig var RBK publikum som skulle pipe på at en kaptein oppfører seg som en kaptein. Var ikke han som taklet med bena i knehøyde... Han går foran og tar konfrontasjonene mens resten av spillerne kan trekke seg tilbake og konsentrere seg om spillet. Er slikt det skal være. Han er en som faktisk tør ta støyten for sine medspillere, er ikke mange slike spillere i tippeligaen.

 

RBK fortjente å vinne denne kampen, skjønner ikke hvorfor kommentatorene skrøt slik av Brann mot slutten av kampen. Greit nok at 2. omgang var en helt annen affære, men slik som Brann ble rundspilt i 40 minutter var flaut for en serieleder. Brann kan takke seg for at RBK sine beste spillere er snart 40 år og ikke makter mer enn en omgang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...