Gå til innhold

Tippeligaen 2006: Oppsamlingstråd.


LarsP

Anbefalte innlegg

At både lsk og rbk tapte er jo skikkelig knall ass...

6198036[/snapback]

Vel, håpa nok på lsk seier i dag, men ble skuffet..

 

Lillestrøm dreit seg ut, de hadde ikke dagen. Skal ikke klage på noe dommere. Men er det noen andre her som var på åråsen? Og så han linjedommern ovenfor kanarifansen? Det er en mann som ikke har det så godt i dag :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er klasseforskjell mellom rbk og brann for øyeblikket

6202607[/snapback]

Nei, det VAR klasseforskjell da RBK slo Brann tosifret hver gang de møttes. Nå er det et lag i medgang og et lag i motgang.

6202761[/snapback]

 

Så det er kun klasseforskjell den gang, men ikke nå? Så når Brann vant 4-0 på lerkendal for så å tape 10-0 (eller var det 9-0) året etter på samme bane, hva var det da?

 

RBK har isåfall vært i motgang i 1 1/2 år nå ;)

Lenke til kommentar

Brann er framleis i slaget, overkjørte jo Lyn totalt i andre omgang, at Seternes putter 2 i fravær av Miller er betryggande, Brann har ein veldig god stall. Dei har hatt ein lei tendens til å legge seg på 30 meter etter å ha tatt ledelsen, men dette var ikkje saken mot Lyn, der var det tut og kjør heile andre omgang.

 

RBK på tur i skogen ja...det var på tide at dei fekk eit par dårlige år no.

Lenke til kommentar
Så det er kun klasseforskjell den gang, men ikke nå? Så når Brann vant 4-0 på lerkendal for så å tape 10-0 (eller var det 9-0) året etter på samme bane, hva var det da?

 

RBK har isåfall vært i motgang i 1 1/2 år nå ;)

6203890[/snapback]

Klasseforskjell henger sammen med begrepet "utklassing" (og omvendt). RBK feide over Brann i en rekke oppgjør tidlig/midten av 90-tallet. Da var det faktisk snakk om klasseforskjell. Slår Brann RBK med 4 mål eller mer i neste kamp så kan vi begynne å snakke. :)

Lenke til kommentar

Neste serierunde blir ihvertfall veldig spennende....

 

Stabæk-VIF - håper på en Stabæk seier her, til tross for at VIF har 2 strake. Trur VIF-forsvaret skal få kjørt seg mot Nannskog og Pall Gunnarsson.

 

Sandefjord-Start - en kamp som lukter uavgjort lang vei. Men Sandefjord's matchvinner i mål kan fort skaffe SIF 3 poeng. En av tippeligaens beste keepere så langt.

 

Tromsø-LSK - som LSK supporter hater jeg disse kampene på Alfheim. Selv om Tromsø er aldri så rævva for tida, så har LSK en egen evne til å drite seg ut på denne banen. En kamp jeg ville ha helgardert på kupongen ihvertfall. :cry:

 

Odd-Fredrikstad - Odd er gode hjemme. FFK stinker borte. Seier til Odd.

 

Lyn-Viking - gjeesp....uavgjort. 0-0 eller 1-1. Få sjanser, få mål. Blir vel et par tvilsomme dommeravgjørelser, ihvertfall ifølge Henning Berg :!:

 

RBK-Brann. Rundens toppoppgjør. Med Brann i form, og RBK i ikke fullt så god form. Kan bli et fyrverkeri av en kamp. Holder Brann som en liten favoritt her.

 

Ham-Kam-Molde - Trur Ham-Kam vinner greit 3-0....alle måla på dødballer :D

 

 

...blir vel noen kalde pils ila søndagskvelden, ja..... :D

 

 

mvh

pantera

Lenke til kommentar
Så det er kun klasseforskjell den gang, men ikke nå? Så når Brann vant 4-0 på lerkendal for så å tape 10-0 (eller var det 9-0) året etter på samme bane, hva var det da?

 

RBK har isåfall vært i motgang i 1 1/2 år nå ;)

6203890[/snapback]

Klasseforskjell henger sammen med begrepet "utklassing" (og omvendt). RBK feide over Brann i en rekke oppgjør tidlig/midten av 90-tallet. Da var det faktisk snakk om klasseforskjell. Slår Brann RBK med 4 mål eller mer i neste kamp så kan vi begynne å snakke. :)

6205309[/snapback]

 

Ja du har vel rett i det. Men jeg tror ikke du bør bekymre deg for mye med tanke på kampen mot Brann, spesielt ikke hvis Miller ikke blir klar i tillegg til Haugen. Uten Haugen får ikke Andresen like mye arbeidsro.

 

Nå vet jeg ikke om RBK sin midtbane er nevneverdig svekket, men jeg tror det er midtbanen som vil avgjøre kampen. Brann trenger defansiv trygghet på midtbanen for å avlaste forsvaret sitt mot RBK sitt angrep.

 

Greit nok, Brann sitt forsvar fortjener skryt denne sesongen, men det er mye takket være at midtbanen har vært flink til å avlaste. Det blir vanskeligere uten Haugen. Jeg tviler egentlig på at Miller i det hele tatt vil starte selv om han blir frisk, Mjelde satser nok på hardtarbeidende Knudsen.

 

Men Brann er favoritter, det kommer man ikke bort fra. Jeg tror også de vinner eller drar uavgjort. Men paradoksalt nok så tror jeg at om en eventuell storseier skulle komme så kommer den i favør RBK.

Lenke til kommentar
Det er klasseforskjell mellom rbk og brann for øyeblikket

6202607[/snapback]

Nei, det VAR klasseforskjell da RBK slo Brann tosifret hver gang de møttes. Nå er det et lag i medgang og et lag i motgang.

6202761[/snapback]

 

Det skjedde en gang. Å si at det skjedde hver gang de møttes blir vel å tvinne trøndebarten en gang for mange rundt lillefingeren? RBK har "bare" vunnet en gang med tosifret antall mål og det var da de vant 10-0. Greit nok at de har vunnet flest kamper, men som regel er det med 1-2 mål. Dessuten så utklasset jo Brann RBK seinest i fjor. 4-1 på staddaen etter tre mål av Charlie Miller og en frekkis av Kvisvik. Tipper Brann vinner 3-1 på Lerkendal.

Lenke til kommentar
Det er klasseforskjell mellom rbk og brann for øyeblikket

6202607[/snapback]

Nei, det VAR klasseforskjell da RBK slo Brann tosifret hver gang de møttes. Nå er det et lag i medgang og et lag i motgang.

6202761[/snapback]

 

Det skjedde en gang. Å si at det skjedde hver gang de møttes blir vel å tvinne trøndebarten en gang for mange rundt lillefingeren? RBK har "bare" vunnet en gang med tosifret antall mål og det var da de vant 10-0. Greit nok at de har vunnet flest kamper, men som regel er det med 1-2 mål. Dessuten så utklasset jo Brann RBK seinest i fjor. 4-1 på staddaen etter tre mål av Charlie Miller og en frekkis av Kvisvik. Tipper Brann vinner 3-1 på Lerkendal.

6207268[/snapback]

 

Historikken er vel som følger, 3 år på rappen en gang på nittitallet på Lerkendal;

 

0-4, 9-0, 10-0. Hallvor Thoresen var trener for Brann i alle tre tilfellene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...