Nevnarion Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Kan vel nevnes at man nok bør ta den testen der med en del klyper salt / evt. kameler. Lenke til kommentar
sigz Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Var i Egypt forrige påske og synes det var en fin tur. Vi brukte vel Saga da vi var der. Syns de hadde et find opplegg. Bodde på hotell i Hurghada, men hadde en 3 dagers utflukt til Kairo. Husker ikke hva prisen per pers var, men kan sikkert finne ut. I tilleg var det mange utflukter med dykking, picnic, crossing i no sanddyner elns osv. Dette var selvfølgelig valgfritt. Vil anbefale at dere prøve dykking i revene der. Var mye fanastisk fint og se på, og mange fisker. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg og kjæresten har lyst til å reise til egypt i sommer.Vi tenkte en 2-ukers tur, der vi vil å dra på utflukter til kairo og pyramidene.. Ringte Egypt reiser, men der var det en meget lite service innstilt utlending som svarte.. 11500,- for 1 natt i Luxor, 6 netter i Kairo og 7 netter i Sharm El Sheik.. Tør ikke ringe opp igjen og spørre om det var for en eller 2 personer.. Antar at det er for 1 da... Han var så sur.. Noen som har forslag til reiseselskap osv..? Kunne tenkt å betale rundt 6000,- per pers.. 5726625[/snapback] Var både i Luxor og Kairo, samt Hurghada for tre år siden.. Anbefales! Spesielt artig var det å se Giza-pyramidene i Kairo! Kongenes Dal og det museumet i kairo (husker ikke hva det heter) er også noe å anbefale... 5731130[/snapback] Hurghada er absolutt bra! Jeg var der og i Kairo om vinteren for 2 og ett halvt år siden. Hurghada har alt man trenger av strandliv, og får du med deg Luxor og Kairo (6 netter der kan bli litt mye, men kommer selvfølgelig an på om du liker storbyer. Når jeg var der, var det første som slo meg at jeg ikke ville engang prøve å klare meg selv der, det så bare ut som ett eneste stort kaos) Da kan kanskje Nilcruise være noe i stedet... Bakterier behøver du ikke være redd for, men på tvilsomme restauranter må du ikke spise ting som ikke er stekt/kokt. Jeg spiste en halvstekt pizza på "Sahara Inn" in the middle of nowhere, og fikk kraftig tarmskylling 5 timer etterpå, omtrent samtidig som pappa og broren min Men Egypt om sommeren er VARMT! vi snakker temperaturer opp mot og over 40 grader, og skal du være en hel dag på gata i Kairo, kommer det mildt sagt til å bli ubehagelig. Skal du på ferie om sommeren, vil jeg mye heller anbefale europa, som andre nevner, rett og slett på grunn av varmen. Et bra tidspunkt å dra til Egypt på er omtrent nå, februar-mars. Uansett, god tur! Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Et bra tidspunkt å dra til Egypt på er omtrent nå, februar-mars. 5732029[/snapback] November-Februar/mars er vel beste tidspunkt; søplevær her hjemme, og deilig sol der nede Endret 10. mars 2006 av azzman Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det er åpenbart at du er verdt..... 0 eller 100 kameler Sannsynligvis er du ikke verdt en eneste kamel, men hvis du skulle ha så utrolig flaks å møte på en av de ytterst få homofile kamelselgerne er du verdt minst hundre stk. Fysj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå