Gå til innhold

Bygge ny pc

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bygge en ny pc og bruke det jeg har på denne maskinen som ekstra. Dvs. bygge en maskin som er bra uten det jeg har og så plusse på det jeg har her. Hva kan jeg bruke av det som finnes på min maskin? Ram, harddisker, prosessor, skjermkort, lydkort osv.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal bruke maskinen min til å høre på musikk, se på dvd og video filer. Ønsket oppkrav er rask og mye lagrings kapasitet. Jeg har en simes xpert 710. Og mest sansynlig dette:

Strømforsyning (wattstyrke):15W og 5W ved skrudd av, men det er skjermen.

ATX

CPU Intel Pentium ||| Prosessor

Harddisk: IBM DTTA-351010 mest sansynlig.

VGA ATI 3D Rage PRO AGP 2X

Chips: VIA Apollo Pro Plus AGPset

System memory: 168-pin DIMM x3, max 768 MB SDRAM

Men det kan være feil for jeg har pentium 3 prosessor og i et hefte som fulgte med pc'en står det at det er pentium 2 prosessor.

Lenke til kommentar

Høres nesten ut som om du må til med ca alt nytt, hvertfall innvendig. Du kan jo fortsette å bruke SDRammen din, men har du råd ville jeg nok gått over til DDR. Ville surfet innom psdata og sett litt rundt der. Siden det ikke ser ut til å bli noe utpreget spillemaskin trenger du jo ikke det hotteste og nyeste så burde bli en overkommelig pris. For å kutte noen lapper så ville jeg gått over fra Intel til AMD også.

Lenke til kommentar

Kan dere hjelpe meg med å bygge en bra en for ca. mellom 7000-10000,-?

Får å høre på musikk, se på dvd og video filer, god lagringskapasitet, jobber fort, og til å surfe på nettet? Kan ta vare på floppy'n, cd-romen/dvd spilleren, og cd-brenneren.

"Mine meninger, mine ord og det står jeg for"

[ Denne Melding var redigert av: Termofil på 2002-09-22 18:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-22 18:10, skrev Termofil:

Kan dere hjelpe meg med å bygge en bra en for ca. mellom 7000-10000,-?

Får å høre på musikk, se på dvd og video filer, god lagringskapasitet, jobber fort, og til å surfe på nettet? Kan ta vare på floppy'n, cd-romen/dvd spilleren, og cd-brenneren.

"Mine meninger, mine ord og det står jeg for"

Åjada, kan hjelpe deg med å bygge ny pc, du har mye du kan ta vare på. Tror neppe det blir så mye som 7000-10000 ...

Send meg en mail på [email protected] så kan vi se hva vi kan gjøre. Hvor bor du? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...