Nikonian Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Canon eos 20D selges nå for 8999,- hos Japan Photo Jeg har vært på utkikk etter en brukt eos 20d en stund, men har alltid følt at den har vært overpriset - nå er nyprisen nede i under 9 laken så da får vi se Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Fotovideo er også under 9k nå. Så det er faktisk gunstig for oss forbrukere at vi har konkurranse mellom forskjellige butikker. Lenke til kommentar
Pathduck Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Fotovideo er også under 9k nå. Så det er faktisk gunstig for oss forbrukere at vi har konkurranse mellom forskjellige butikker. Med fare for å være spydig... At konkurranse er bra for oss forbrukere med tanke på pris er jo ikke noe nytt :-) Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Spørsmålet er bare da om man skal kjøpe en "ny" 20D eller en 30D. Forsjellen blir jo ikke ikke så stor som da 20D avløste 10D uansett. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Fotovideo er også under 9k nå. Så det er faktisk gunstig for oss forbrukere at vi har konkurranse mellom forskjellige butikker. Med fare for å være spydig... At konkurranse er bra for oss forbrukere med tanke på pris er jo ikke noe nytt :-) 5752467[/snapback] Hvis man er usikker på om man skal kjøpe en ny 20D eller 30D , så ville jeg ha vært usikker en stund til til vi begynner å få se testene av 30D. Noen mener der er mer forskjeller enn hva tallene kan fortelle og noen mener det ikke. Uansett var jeg ikke i tvil , bare større skjerm , spotmåling og ISO visning i søker var nok for meg å betale 2000,- mer. Dessuten synes jeg 30D er penere enn 20D , hvis man legger merke til utforming av toppen ,dvs der blitzen ligger over søkerhuset. ( men det blir selvfølgelig småting) :!: Og egoisten i meg håper at noen avbestiller sin 30D og kjøper 20D istedet , slik at jeg får min 30D fortere siden jeg står på venteliste :!: Endret 15. mars 2006 av helge.bringeland Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Er fortsatt litt tidlig å konkludere med prisforskjell på 20D og 30D siden sistnevnte fortsatt ikke er å få tak i. Hvem vet, kanskje prisen på 20D faller 500kr++ når det blir mulig å få tak i 30D, og kanskje 30D faller til under 10K før sommeren.. :-) Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Tok akkurat nå turen inn til møllergaten, det ble en herlig tur. Ny 20D sigma 105 macro 1g kort batterigrep = 14000.- :!: Leste test i Kamera og bild fant ut at jeg sparte batterigrep og minnekort kontra 30d. Jeg hadde ny 20d i november som jeg solgte til fordel for nikon D1x. Har hele tiden angret på jeg solgte dette kameraet, så nå fikk jeg tjangsen å kjøpe et nytt følte jeg på grunn av pris raset. Denne oppgraderingen minner meg mye om Nikon sin på D70- D70s. Ifjor benyttet jeg den samme greia på d70, kjøpte 2 stk solgte dem når det ikke var fler igjen vips så gikk faktiskt brukt prisen opp :!: . Nei jeg får se åssen det går med ladningen på batteriet, i mellom tiden får jeg bruke 350 var jeg kvalm nå eller :!: :!: Lenke til kommentar
Mauritz Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Og da var 30D m/18-55 nede i 10995,- på Elkjøp. Ser nesten ut som huset kommer til å ligge noen kroner under ti tusen allerede ved lansering.. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Og da var 30D m/18-55 nede i 10995,- på Elkjøp. Ser nesten ut som huset kommer til å ligge noen kroner under ti tusen allerede ved lansering.. 5758699[/snapback] Jøss! Jeg er spent på hva Fotovideo vil gjøre med prisen på 30D for oss som har bestilt , går ut i fra at de justerer prisen ellers er det jo bare å avbestille eller benytte seg av angrefristen. Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Og da var 30D m/18-55 nede i 10995,- på Elkjøp. Ser nesten ut som huset kommer til å ligge noen kroner under ti tusen allerede ved lansering.. 5758699[/snapback] Det er nok mulig, det er jo selvfølgelig en spekulasjon. 20 d startet på 15000.- mener jeg å huske, ned til 13 ganske radig etter lansering lå lenge på 12 før det datt ned til 9 som nå. Husker mitt første digital kamera sony Cybershot p50 Ga nesten 7 tusen for det. 2.1mp. D1x jeg hadde kostet nesten 40000.- fikk 7 for den nå på bruktmarkedet :!: Vis en venter lenge nok så for en vell kamera med på kjøpet av brikke :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå