Gå til innhold

Det er hardt å stumpe røyken :)

MrVilla

Anbefalte innlegg

Fatter ikke at folk slutter å røyke.. Røyk er godt..

Nå skal folk leve evig og ikke utsette seg for noe.. Vi skal være beskyttet mot alt mulig vondt her i verden.. Alt jeg kan si, stakkars mennesker, lev livet. Om du er disponert for kreft så kan jeg love deg at du kommer til å få det uansett.

Men for all del, tru på denne antirøykegreia dere, jeg fortsetter med min lyst, så kan dere pines i evigheten... :fun:

PS; nå er det tid for en kaffe og en røyk... aaaahhhhhhh

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg aldri vært noen røyker, men synes det er veldig fascinerende hvor avhengig folk kan bli av å trekke røyk ned i lungene.

Jeg må si at jeg faktisk ble litt stolt, på trådstarters veier, da jeg leste den første posten. Du har tydelig vis gått inn for dette, med nebb og klør.

Mulig du burde si ifra til diverse kollegaer at du prøver å slutte. (Ikke "jeg har sluttet", men "jeg prøver å slutte".) På den måten slipper du flere fristelser.

Jeg synes egentlig ikke snus er et bra alternativ. Det finnes mange andre tiltak, som ikke er "same shit, new wrapping", f.eks. nikotintyggis, røykeplaster osv.

Ønsker deg lykke til videre, og velkommen til en røykefri tilværelse ;)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

5767839[/snapback]

FIkk en kompis til å hente meg å kjøre meg i butikken så jeg slapp å lide mer. Ahh :)

Respekt til de som slutter og klarer det, selv må jeg nok vente til høsten om jeg evt skal det da jeg vil komme til å spise meg ihjel om jeg slutter nå og ødelegge deffingen helt!

Lenke til kommentar
Fatter ikke at folk slutter å røyke..  Røyk er godt..

Nå skal folk leve evig og ikke utsette seg for noe.. Vi skal være beskyttet mot alt mulig vondt her i verden..  Alt jeg kan si, stakkars mennesker, lev livet. Om du er disponert for kreft så kan jeg love deg at du kommer til å få det uansett.

Men for all del, tru på denne antirøykegreia dere, jeg fortsetter med min lyst, så kan dere pines i evigheten...  :fun:

5767839[/snapback]

SI meg.......du har vel ikke kopiert en av mine tidligere tråder? :p

Jeg skal love deg at jeg tenkte nøyaktig det samme selv for kun en kort stund siden og skal jeg være helt ærlig så mener jeg stort sett det samme i dag. Lev livet! Om jeg får kreft eller ei så får det heller være. Virker som en langt mer human måte å stryke med på enn å sitte i årevis på eldrehjem. Mine grunner for å slutte er følgende:

Utsette guttungen for mindre røyk/røyklukt.

Få en renere og friskere luft innendørs.

Unngå KOLS, Røykeben +++

Bedre smakssans og luktesans

Komme i bedre form ved å få bedre lungekapasitet.

Bli sunnere (spiser noe inn i helv*** med gulerøtter....hehe)

Å slippe frustrasjonen ved å glemme røyken + kostnadene ved den.

Finnes sikkert flere, men i det store og hele så er dette mitt personlige valg. Jeg har en grunn til å fortsette med å røyke og det er fordi det er er godt. Nå er ikke jeg noen helsefreak, men syntes den lista mot røyk ble veldig lang da. En annen ting er at jeg hater å være avhengig av noe som helst. Noen ganger har jeg kansje ikke noe valg, men når det gjelder røyk så har jeg et valg.

Stort sett så er dette grunner som har kommet underveis. Da jeg stumpet røyken en tirsdagskveld for ca to uker siden så var det rett og slett bare en impulshandling.

Dessuten så blir det jo bare vanskeligere å være røyker i dag. Dersom du røyker så er du fritt vilt og jeg regner med at det ikke er lenge til det ikke er lov å røyke utendørs også. Kan liksågodt kutte mens leken er god.

Nazgul:

Tusen takk for det :) Kan opplyse deg om at jeg har lenge vært regnet som en skikkelig innbarka røyker. Uansett hva som var på planen så skulle jeg røyke, og det visste folka på jobben om. Uansett så ble jeg og en kollega sittende og prate om røykestoppen under lunsjen da det plutselig ble fanget opp av en annen kollega. Før jeg fikk summet meg så visste hele langbordet at jeg hadde sluttet og selve prosjektsjefen kom og tok meg i handa, skrøt av meg og sa at dem kom til å skrive dette i HMS-avisa på jobben :blush:

Så man kan trygt si at katta er ute av sekken :D

daniel_984

Som jeg skrev ovenfor så er jeg ingen helsefreak. Når det er sagt så har jeg faktisk tenkt på å trene. Grunnen er veldig enkel......etter at jeg sluttet å røyke så har jeg blitt skikkelig rastløs!! har vaska hele leiligheten ++ og trenger mer å ryke meg ut på. En annen ting som er helt sprøtt er at jeg våkner av meg selv klokka halv syv om morgenen! HALV SYV! Jeg som tidligere har brukt tre vekkerklokker for å komme meg opp klokka 8! Om det er at jeg har sluttet å røyke eller mitt endrede kosthold som har skylda er meg uvisst, men det er ihvertfall herlig å våkne av seg selv om morgenen :)

Lenke til kommentar

Jeg burde vel egentlig slutte. Men så er det den viljestyrken da.. Tror ikke nervene mine har så godt av det. Begynte å røyke i protest mot strenge foreldre, opprørskhet og for å roe angst. Ikke akkurat helt bra. Men tror ikke leiligheten min hadde hatt så godt av en røykestopp. Det er ikke akkurat ryddig her, men om jeg skulle ha funnet på noe å gjøre hver gang jeg har lyst på røyk, tror jeg fiskene mine kommer til å dævve i løpet av en uke (skifter vann når jeg kjeder meg). Hadde jeg hatt en liten hund å godt tur med så hadde jeg hatt motivasjon til å gjøre noe annet enn å røyke, men når jeg er ute kan jeg jo allikavel ta meg en røyk.. Siden jeg først er igang.. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Eg røyker har prøvt å slutte mange gange,2 ganger holdt eg meg 3uker.

Men så sprakk eg begge gangene pga eg gikk på fest....

Røyksuget er utruligt plagsomt,og hjernen prøver alt for å få i seg nikotin...

Viss eg ikkje har fått i meg røyk blir eg lett sur og eg kjenner heile kroppen skriker etter nikotin,spesielt i brystet,blir heilt tett stram i brystet nå eg ikkje har fått i meg røyk.

Den følelsen er heilt j*vlig,nå suget går over så er det meir psykisk enn fysisk....

Følelsen eg får nå eg ikkje har røykt på 3-5dager er deilig,eg får 1 utruligt overskudd.

Men stumpe røyken er ikkje lett,og det er ca di 3 første dagene som er værst...

Men planen for meg er å stumpe røyken i sommer,og siden eg har prøvt 1 par ganger så vet eg ka eg skal forvente meg...

Rådet mitt er evt.snuse litt dn første uka,det hjelper litt,men du må slutte med snusen før kroppen venner seg til den.

Drikk mye vann,spis,kjøp noe tyggie,sterk tyggie eller pastiller.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg driver å slutter, har vert røykfri siden tirsdag, men da bare noen trekk.

Den sisste siggen tok jeg på lørdag, og da var det også noen dager siden sisste.

Det er bare de første dagene/uka som er verst. røyksuget er der og en får lyst på noe digg og får mye energi. slik med meg ivertfall :p

Jeg slutter for jeg har bedre ting å bruke pengene mine på enn røyk...

Jeg bare bestemte meg en dag at nå er det nok, men så røyker hele vennegjengen min og, så det litt av et press å st imot når de skal ha meg til å røyke :p

Lenke til kommentar

Er en stund siden jeg har gitt noen oppdatering nå ja. Hatt en del å gjøre og har rett og slett ikke kommet på å sjekke innom.

Jeg er fremdeles røykfri, og nyter det i lange drag ;)

Guttungen min er så glad fordi jeg har sluttet og har lovet meg å aldri begynne selv. Håper han klarer å holde det løftet.......det gjorde ikke jeg ovenfor mine foreldre i min ungdom. Men men.....nå røykte begge mine foreldre da så dem var kanskje ikke det sterkeste forbildet. Håper jeg er nok til at min sønn forholder seg røykfri og kanskje hans barn etter det. Dersom man vil ha en forandring så må man stort sett begynne med seg selv. Jeg er ikke ute etter å redde verden men kanskje gjøre den noen prosent bedre for meg og mine.

Har vært røykfri en stund nå og spiser ikke alt jeg kommer over lenger :) Har en pakke tyggi i lomma og gnasker litt på det når jeg kjeder meg eller har lyst på noe.

Jeg kjenner flere som tenker på å slutte, men som mangler motivasjon til å gjøre det. Jeg hadde egentlig ikke den store motivasjonen da jeg sluttet, men den økte etterhvert (!) Etterhvert som timene ble til dager så fant jeg ut at jeg faktisk kunne klare det.......at jeg endelig kunne klare å bli røykfri. Jeg innbildte meg selv at suget jeg kjente kun var vanen og ikke nikotinsug, og at dersom andre klarte det så skulle jeg også!! I dag så er det helt merkelig egentlig. Jeg er røykfri.

Hva blir det neste......medlemskap på SATS!? :D

Lenke til kommentar
(*snip*)

5917499[/snapback]

Så så, ett steg av gangen.

Vi vil ikke at du skal komme tilbake her og fortelle oss om fosterstilling og stille gråt bare fordi du tok vann over hodet. ;)

Men grættis med røykeslutt, høres ut som du nesten er helt kvitt tanken nå, og det er jo kjempebra! Virker som at du har passert der jeg er (selv om jeg aldri har røkt), jeg er nesten konstant sugen på "noe".

Men men, grættis! Lykke til med poden, høres ut som han har skjønt greia!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...