Gå til innhold

Hvilken vista versjon man skal velge? Os for spill

Anbefalte innlegg

Nå er det jo ikke aktuelt riktig enda, men før eller siden oppgraderer man Os til Vista regner jeg med. Ihvertfall ut fra egen erfaring så nytter det ikke i lengden å holde seg til det "gamle gode".

Prøver å sette meg litt inn i vista nå og det første som slår meg er at 6 versjoner å velge i skaper litt forvirring.

Vi er jo alle forskjellige brukertyper av pc, så behovet vil nødvendigvis være forskjellig. Jeg bruker pc til å spille mye. Jobber i word. Bruker nettleser og hører på musikk. Kort oppsumert..

Ser i et intervju i vg at Fredrik Gørrissen fra MsNorge svarer på følgende spørsmål:"

Hei.

jeg er en 14år gammel gutt som lurer på hvilken av versionene til Vista blir best til å spille spill med."

svar:

"Windows Vista Ultimate vil være ditt valg, men du kan også bruke Home Premium. Styr unne Home Basic, siden denne ikke har de samme grafiske egenskapene."

Jeg regner med at ultimate er en dyrere og mere omfattende versjon en premium og basic og dermed dyrere.

Men hva mener han med at Basic ikke har de samme grafiske egenskapene som et os egnet for spill? Har virkelig OS noe å si på grafikken i spillet? Jeg stiller meg litt undrende til svaret hans..

Endret av detvarvondtdet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lese dette, mulig det forklarer bedre enn det der. Spill vil ikke bli påvirket av hvilken versjon du kjøper.

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=434919&hl=

Dessverre så er det bare Ultimate Edition som har "Game Performance Tweaker", noe som fører til at mange gamere antageligvis vil skaffe seg denne. Men det er såklart ikke nødvendig for å nyte spill. Personlig skal jeg mest sannsynlig ha Windows Vista Business, men vi får se...

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å gå for Ultimate versjonene. Siden da har du alt.

Kommer selv til å kjøpe Ultimate..

5726170[/snapback]

Det er klart at man gjerne ønsker seg "alt". Men prisforskjellen fra basic til ultimate vil kanskje være betydlig? Games tweak funksjoner var nytt for meg. Interesant.

Lenke til kommentar
MS er svin som lager så satans mange utgaver, og på død og liv skal presse folk for penger ved å holde en gyllen gullerot foran gamers i form av en game performance tweaker.

5728581[/snapback]

... Eller at man kan velge den som passer deg best, slik at du slipper å betale noen tusenlapper mer enn nødvendig?

Men ja, litt sniktete den Game Performance Tweaker-en. Men de er jo bare et selskap som skal tjene penger.

Lenke til kommentar

Microsoft vil gjøre det mulig å oppgradere fra en versjon av Windows Vista til en annen, uten å måtte kjøpe en ny Windows-eske i butikken.

Klikk på bildet! Bilde: Ed Bott

Microsoft vil med Windows Vista gjøre det mye enklere for sluttbrukere å oppgradere fra Home Basic til Home Premium eller Ultimate. Ved hjelp av et enkelt program i kontrollpanelet, med det engelske navnet Windows Anytime Upgrade, skal man kunne kjøpe oppgraderinger over nettet.

Microsoft vil ikke selge disse oppgraderingslisensene selv, men vil heller sende deg videre til en av sine partnere. Disse partnerene vil kunne tilpasse Windows Anytime Update selv. Det vil gjøre det mulig for større PC-produsenter å levere Home Basic med alle datamaskinene de selger til hjemmebrukere, og så tilby dem oppgraderinger for en billig penge.

Dersom du forsøker å benytte deg av programmet i en av CTPene, vil du bli sendt til en midlertidig side. Microsoft har heller ikke avslørt hvordan prisgivningen vil bli for oppgraderinger.

Kilde: Ed Bott

fra denne side:http://programmer.no/art.php?artikkelid=24002

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...