St Thicket Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg synes Chess har fått mye kritikk i det siste, og at alle positive sider med chess har druknet i all "syting og bæsing" som det heter i nordnorge. Derfor tenkte jeg å starte en tråd som faktisk tar for seg noen positive ting. 1. Chess har INGEN binding "whatsoever". Fint for oss som har mobil fra før, og faktisk også gunstig for oss som kan legge ut ca 2000++ for en mobil hvis man trenger en ny. Delfinansiering som Telenor/Tele2/Netcom driver med ender som oftest opp med å koste det samme eller mer enn en fullprismobil, og da har du også mye dyrere tellerskritt enn feks chess knock-out. 2. Chess kan delfinansiere en mobil hvis du vil, men da er det uavhengig av hvilket abonnement du har. 3. Chess har INGEN skjulte utgifter eller luretilbud. Telenor er svær på det å skjule utgifter bak en masse "gratis" tellerkritt, MMS og SMS. Dette gjør de for å lure kunder til å tro at de faktisk sparer penger, men månedsavgiften er jo høy, nettopp på grunn av disse "gratis"-tingene. Telenor gjør dette bevisst for å sørge for å få en garantert inntekt hver måned, og for å få det til å virke som om det er billig. Hos Chess betaler du bare for det du faktisk bruker. 4. Chess kan potensiellt bli billigere når alle går over til å bruke samme nett. Bare tenk på det; én nettleie->eieren har eget nett->reduserte utgifter gir rom for rabatt. Mye kritikk mot Chess har vært mot bytting av nett. Jeg synes det var dumt at de første som ble tvunget til å bytte nett ikke fikk beskjed om at det var netcom. Jeg fikk nytt kort i februar, og da stod det klart og tydelig. Jeg har ingenting imot netcom -nett, fordi jeg faktisk har bedre dekning nå enn det jeg hadde i telenor-nettet. Fint for meg, men synd for deg som kun har telenordekning. Men det er bare et fåtall i Norge som ikke har netcom-dekning. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Bare en ting. Chess har binding de også. Så annonnse i Aftenbladet idag, telefoner til 199,- med 12 mnd binding PLUSS 99,- i mnd for nedbetaling av telefonen. 3. De har jo minimumsfakutrering på noen av de abm. uten mnd. avgift! Endret 9. mars 2006 av Excelsion Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Bare en ting.Chess har binding de også. Så annonnse i Aftenbladet idag, telefoner til 199,- med 12 mnd binding PLUSS 99,- i mnd for nedbetaling av telefonen. 5725742[/snapback] Hvis du tenker på det nye Gold-tilbudet, så tar du feil. Gold-tilbudet går ut på at du får nedbetalingsløsning på en telefon. Altså etter 1 mnd kan du fortsatt bytte selskap, men du må selvfølgelig fortsette å betale de 99kr for selve telefonen inntil 12 mnd. Altså, ikke binding på abbonnement, men selvfølgelig opphører ikke nedbetalingen dersom du ønsker å bytte. Må jo betale for varen du har kjøpt. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hm, okei, beklager, jeg har visst blingsa.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har brukt chess i 4 år nå, og har hatt chess king abonnementet alle årene. De siste 2 årene har jeg fått gratis årsavgift. Jeg har ingen annet enn å rose dem. Har aldri vært så fornøyd før. Det med at chess går over til netcom er bare bra. Før hadde jeg ingen dekning i kjelleren min midt i Oslo. Med netcom har jeg full dekning uansett hvor jeg er i huset. Så jeg skjønner ikke hvorfor alle syter så mye av overgangen. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg har brukt chess i 4 år nå, og har hatt chess king abonnementet alle årene. De siste 2 årene har jeg fått gratis årsavgift. Jeg har ingen annet enn å rose dem. Har aldri vært så fornøyd før. Det med at chess går over til netcom er bare bra. Før hadde jeg ingen dekning i kjelleren min midt i Oslo. Med netcom har jeg full dekning uansett hvor jeg er i huset. Så jeg skjønner ikke hvorfor alle syter så mye av overgangen. 5726124[/snapback] Grunne til at noen "syter" er kanskje at ikke alle bor mitt i Oslo sentrum og har topp dekning på netcom. Bor selv på landet og uansett hvor jeg går omtrent har Telenor bedre dekning. Noe av grunne til at jeg har klaget på det er den mangelfulle informasjonen om at man bytter nett. Fikk bare nytt simkort, og en liten skrift helt i bunnen av et ark der det sto "operatørnett: Netcom". Er nå fornøyd Tele 2 kunde. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Noe av grunne til at jeg har klaget på det er den mangelfulle informasjonen om at man bytter nett. Fikk bare nytt simkort, og en liten skrift helt i bunnen av et ark der det sto "operatørnett: Netcom". Er nå fornøyd Tele 2 kunde. 5728485[/snapback] Jeg er enig om at det var lite lurt å ikke nevne at det var netcom-nett, men de endret i hvertfall dette senere. Jeg skjønner at noen er helt avhengig av telenor-dekning, men jeg vet om folk som bytter operatør på grunn av at bytte av nett, selv om de har full netcom-dekning... men det er selvfølgelig deres "tap". Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hm, okei, beklager, jeg har visst blingsa.. 5726101[/snapback] Men noe "lur" markedsføring er det jo, siden du vil være kunde hos de i 12 mnder, enten som abonnent eller kredittkunde.. Chess skal ha kred for kreativiteten, men spørs om ikke de fleste reagerer som deg når de ser reklamen, med å tolke det som binding. (Måtte lese den to ganger jeg og første gang jeg så den..) Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Faktisk tror jeg Chess har dette abonnementet for å reklamere om at de også har delfinansiering på mobiler. Jeg har selv jobbet som mobilselger, og mange var KUN interessert i å få en billig mobil. Det gjorde ingenting at abonnementet var dyrt... litt ironisk i grunn. Nordmenn ELSKER å bli lurt. Det er ikke uten grunn at de fleste operatører lokker med "billig" mobil. Lenke til kommentar
basip Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Jeg har brukt chess i 4 år nå, og har hatt chess king abonnementet alle årene. De siste 2 årene har jeg fått gratis årsavgift. Jeg har ingen annet enn å rose dem. Har aldri vært så fornøyd før. Det med at chess går over til netcom er bare bra. Før hadde jeg ingen dekning i kjelleren min midt i Oslo. Med netcom har jeg full dekning uansett hvor jeg er i huset. Så jeg skjønner ikke hvorfor alle syter så mye av overgangen. Har akkurat samme oppfatning som deg, har også vært kunde i 4 år med King. Storfornøyd! Jeg opplever også bedre dekning, og jeg bor 40 minutter "på landet" utenfor Bergen. Er enig med at det var tåpelig av Chess å "stille" flytte kundene sine over til NetCom, men nå har de jo fått en midlertidig ordning på problemet. Folk får forsatt velge, og det er vel igrunn Telenor som nesten presser chess kundene bort fra nettet sitt.. Liker Chess jeg, de har iallefall behandlet meg meget bra Endret 10. mars 2006 av basip Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Så bra at noen er enig med meg Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har akkurat samme oppfatning som deg, har også vært kunde i 4 år med King. Storfornøyd! Jeg opplever også bedre dekning, og jeg bor 40 minutter "på landet" utenfor Bergen. Er enig med at det var tåpelig av Chess å "stille" flytte kundene sine over til NetCom, men nå har de jo fått en midlertidig ordning på problemet. Folk får forsatt velge, og det er vel igrunn Telenor som nesten presser chess kundene bort fra nettet sitt.. Liker Chess jeg, de har iallefall behandlet meg meget bra 5730302[/snapback] Nå er det vel helt klart at det ikke er Telenor som presser noen kunder ut av nettet sitt, de tjener jo gode penger på Chess sine kunder! Poenget er som kjent at Telenor har som en del av avtalen sin med Chess at de kan si opp nettleie-avtalen hvis Chess blir kjøpt opp, og når TeliaSonera som eier Telenor's hovedkonkurrent Netcom er oppkjøper.. ja, da burde alle forstå hvorfor Telenor ikke vil ha Chess sine kunder i sitt nett lenger! Ikke det at du sier at det er Telenor sin feil direkte, men det blir helt feil å påstå at Telenor "presser chess kundene bort fra nettet sitt".. Av positive ting jeg kan si om Chess fra min korte periode som kunde hos dem er bra priser..kundeservicen var ikke imponerende, det samme opplevde jeg hos Tele2! Og nå som jeg er Netcom-kunde setter jeg pris på alle ekstratjenestene jeg bruker daglig som Chess ikke kan levere i det hele tatt, eller subsidiært med billigabbonementet Knock-Out. Eksempler på dette er smsPluss (kopi av all mottatt sms på mail, autosvar og videresending av sms), trillingsim, smsMania og dataMania.. Trenger du derimot kun billig ringing så er nok Chess blant de gunstigste, men når det gjelder sms så er de ikke blant de absolutt rimeligste! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Har akkurat samme oppfatning som deg, har også vært kunde i 4 år med King. Storfornøyd! Jeg opplever også bedre dekning, og jeg bor 40 minutter "på landet" utenfor Bergen. Er enig med at det var tåpelig av Chess å "stille" flytte kundene sine over til NetCom, men nå har de jo fått en midlertidig ordning på problemet. Folk får forsatt velge, og det er vel igrunn Telenor som nesten presser chess kundene bort fra nettet sitt.. Liker Chess jeg, de har iallefall behandlet meg meget bra 5730302[/snapback] Nå er det vel helt klart at det ikke er Telenor som presser noen kunder ut av nettet sitt, de tjener jo gode penger på Chess sine kunder! Poenget er som kjent at Telenor har som en del av avtalen sin med Chess at de kan si opp nettleie-avtalen hvis Chess blir kjøpt opp, og når TeliaSonera som eier Telenor's hovedkonkurrent Netcom er oppkjøper.. ja, da burde alle forstå hvorfor Telenor ikke vil ha Chess sine kunder i sitt nett lenger! Ikke det at du sier at det er Telenor sin feil direkte, men det blir helt feil å påstå at Telenor "presser chess kundene bort fra nettet sitt".. Av positive ting jeg kan si om Chess fra min korte periode som kunde hos dem er bra priser..kundeservicen var ikke imponerende, det samme opplevde jeg hos Tele2! Og nå som jeg er Netcom-kunde setter jeg pris på alle ekstratjenestene jeg bruker daglig som Chess ikke kan levere i det hele tatt, eller subsidiært med billigabbonementet Knock-Out. Eksempler på dette er smsPluss (kopi av all mottatt sms på mail, autosvar og videresending av sms), trillingsim, smsMania og dataMania.. Trenger du derimot kun billig ringing så er nok Chess blant de gunstigste, men når det gjelder sms så er de ikke blant de absolutt rimeligste! 5731637[/snapback] Nå er det mulig jeg er stokk dum, men jeg skjønner ikke et kvekk av hva du sier. Trenger hjelp med disse uttalelsene: "ja, da burde alle forstå hvorfor Telenor ikke vil ha Chess sine kunder i sitt nett lenger! " og "Nå er det vel helt klart at det ikke er Telenor som presser noen kunder ut av nettet sitt, de tjener jo gode penger på Chess sine kunder!" Hva i all verden er forskjellen? Telenor vil ikke ha en konkurrent i nettet sitt, ergo presser de Chess ut av nettet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Har akkurat samme oppfatning som deg, har også vært kunde i 4 år med King. Storfornøyd! Jeg opplever også bedre dekning, og jeg bor 40 minutter "på landet" utenfor Bergen. Er enig med at det var tåpelig av Chess å "stille" flytte kundene sine over til NetCom, men nå har de jo fått en midlertidig ordning på problemet. Folk får forsatt velge, og det er vel igrunn Telenor som nesten presser chess kundene bort fra nettet sitt.. Liker Chess jeg, de har iallefall behandlet meg meget bra 5730302[/snapback] Nå er det vel helt klart at det ikke er Telenor som presser noen kunder ut av nettet sitt, de tjener jo gode penger på Chess sine kunder! Poenget er som kjent at Telenor har som en del av avtalen sin med Chess at de kan si opp nettleie-avtalen hvis Chess blir kjøpt opp, og når TeliaSonera som eier Telenor's hovedkonkurrent Netcom er oppkjøper.. ja, da burde alle forstå hvorfor Telenor ikke vil ha Chess sine kunder i sitt nett lenger! Ikke det at du sier at det er Telenor sin feil direkte, men det blir helt feil å påstå at Telenor "presser chess kundene bort fra nettet sitt".. Av positive ting jeg kan si om Chess fra min korte periode som kunde hos dem er bra priser..kundeservicen var ikke imponerende, det samme opplevde jeg hos Tele2! Og nå som jeg er Netcom-kunde setter jeg pris på alle ekstratjenestene jeg bruker daglig som Chess ikke kan levere i det hele tatt, eller subsidiært med billigabbonementet Knock-Out. Eksempler på dette er smsPluss (kopi av all mottatt sms på mail, autosvar og videresending av sms), trillingsim, smsMania og dataMania.. Trenger du derimot kun billig ringing så er nok Chess blant de gunstigste, men når det gjelder sms så er de ikke blant de absolutt rimeligste! 5731637[/snapback] Nå er det mulig jeg er stokk dum, men jeg skjønner ikke et kvekk av hva du sier. Trenger hjelp med disse uttalelsene: "ja, da burde alle forstå hvorfor Telenor ikke vil ha Chess sine kunder i sitt nett lenger! " og "Nå er det vel helt klart at det ikke er Telenor som presser noen kunder ut av nettet sitt, de tjener jo gode penger på Chess sine kunder!" Hva i all verden er forskjellen? Telenor vil ikke ha en konkurrent i nettet sitt, ergo presser de Chess ut av nettet. 5732331[/snapback] Å "presse" betyr blant annet å "øve trykke på", "tvinge" eller "å bruke makt" ifølge ordbok.no og Clue! Telenor sier opp en avtale med Chess, som ble inngått under den forutsetning at Telenor kan si opp avtalen hvis Chess blir kjøpt opp. Se bort i fra at Chess sin oppkjøper er TeliaSonera, så kunne likevel Telenor sagt opp avtalen med Chess når de blir kjøpt opp. Jeg mener enkelt å greit at det er helt feil å legge noe som helst skyld på Telenor i denne saken, og da er ordet "press" altfor negativt ladet! Jeg er til tider et petimeter, dvs en pirkete person, og syntes ikke Telenor fortjener noe som helst negativ omtale rundt sine handlinger i Chess-saken. Chess prøvde å flytte folk fra ett nett til ett annet i det stille, de kom med motstridende meldinger om man fortsatt ville få "full frihet" til å velge nett og rett og slett ikke klarte å stå frem med en enhetlig holdning overfor kundene sine. Så selv om jeg syntes Chess har sine positive sider (bra priser, helt grei kundeservice), så kritiserer jeg dem som mener at Telenor presser/kaster ut/jager (sett inn passende negativt ladet ord) Chess-kunder ut av nettet sitt! Og nei, jeg er ikke Telenor-kunde! Endret 10. mars 2006 av escobar Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Nei, selvfølgelig er jeg enig med deg i Chessoppførselen. Skjønner bare ikke når du mener at Telenor ikke "presser" Chess ut. Nei, selvfølgelig kommer ikke Baksaas og presser Vollvik ut av nettet gjennom å dytte han fysisk... Vi snakker vel helst billedlig. Men men, vi er vel ganske langt utenfor topicen. Best å stoppe her! Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 greit at chess hadde avtale med telenor, men hvorfor ville ikke telenor forsette avtalen selv om chess ble kjøpt opp? de hadde tjent penger på det! i stede "kaster" de ut, er sant som flere sier, di vil ikke ha noe operatører i nettet dems. ble bytta over til Netcom idag, har full dekning i kjelleren min hvor jeg ellers lå i mellom 1-2 :-) og bedre dekning på jobben også, ser veldig positivt at alle blir flyttes over Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) greit at chess hadde avtale med telenor, men hvorfor ville ikke telenor forsette avtalen selv om chess ble kjøpt opp? de hadde tjent penger på det!i stede "kaster" de ut, er sant som flere sier, di vil ikke ha noe operatører i nettet dems. ble bytta over til Netcom idag, har full dekning i kjelleren min hvor jeg ellers lå i mellom 1-2 :-) og bedre dekning på jobben også, ser veldig positivt at alle blir flyttes over 5733558[/snapback] Siste gang jeg skal kommentere dette med at Telenor "kaster" kundene til Chess ut, med et eksempel; Du og naboen din har avtale om å dele din vei frem til husene deres, siden dette er naboen sin eneste adgangsmåte. Så kommer kommunen å bygger en ny og egen vei til naboen din sin tomt.. Da har han fått egen vei av kommunen, men likevel fortsetter han å benytte din slik det passer ham, fordi han vil ha i pose og sekk.. Se på naboene i eksempelet mitt som Chess og Telenor, kommunen som TeliaSonera og kanskje noen skjønner hvorfor ikke Telenor ønsker å gi eieren av deres hovedkonkurrent et konkurransefortrinn i markedet. Skulle Chess fått ha Telenor-dekning videre, så syntes jeg f.eks. at Djuice skulle fått lov å ha Netcom-dekning for dem som ønsker det.. Noe som selvfølgelig aldri ville kommet på tale fra TeliaSonera/Netcom sin side, fordi Djuice er en del av konkurrenten Telenor! For å være on-topic igjen, så har jeg selv Netcom og syntes dekningen deres er mer enn bra nok, unntatt på sjøen der Telenor er overlegen! Hadde i løpet av 2005 abbonement fra leverandører med både Telenor- og Netcom-dekning og er i dag fornøyd Netcom-kunde. Hadde jeg vært Chess-kunde og blitt overført til Netcom sitt nett ville jeg nok fortsatt syntes det var helt ok.. men da selvfølgelig under den forutsetning av at Chess gjorde overføringen på en åpen og redelig måte! Endret 10. mars 2006 av escobar Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg synes Chess har fått mye kritikk i det siste, og at alle positive sider med chess har druknet i all "syting og bæsing" som det heter i nordnorge. Derfor tenkte jeg å starte en tråd som faktisk tar for seg noen positive ting. 1. Chess har INGEN binding "whatsoever". Fint for oss som har mobil fra før, og faktisk også gunstig for oss som kan legge ut ca 2000++ for en mobil hvis man trenger en ny. Delfinansiering som Telenor/Tele2/Netcom driver med ender som oftest opp med å koste det samme eller mer enn en fullprismobil, og da har du også mye dyrere tellerskritt enn feks chess knock-out. Tele2 Champion er uten subsidiering og koster det samme som chess-knockout. I tillegg finnes det utallige operatører som er billigere enn chess på alle andre abo enn knock-out. 2. Chess kan delfinansiere en mobil hvis du vil, men da er det uavhengig av hvilket abonnement du har. 3. Chess har INGEN skjulte utgifter eller luretilbud. Telenor er svær på det å skjule utgifter bak en masse "gratis" tellerkritt, MMS og SMS. Dette gjør de for å lure kunder til å tro at de faktisk sparer penger, men månedsavgiften er jo høy, nettopp på grunn av disse "gratis"-tingene. Telenor gjør dette bevisst for å sørge for å få en garantert inntekt hver måned, og for å få det til å virke som om det er billig. Hos Chess betaler du bare for det du faktisk bruker. Alle vet at telenor er dyre - poenget med at folket her ikke lenger liker chess er at chess OGSÅ etterhvert er dyre og urimelige, ikke lenger folkets operatør. Telenor er ikke den eneste operatøren bortsett fra chess her i landet - og som sagt er svært mange nå også billigere enn chess. Og når vi snakker om luring - du har fått med deg snikoverføring av kunder til netcom ikke sant? Månedsavgifter og priser er enklere å holde oversikt over en en liten notis om nytt nett over 2 sider med skrytebrev på hvorfor ditt nye simkort er så bra. 4. Chess kan potensiellt bli billigere når alle går over til å bruke samme nett. Bare tenk på det; én nettleie->eieren har eget nett->reduserte utgifter gir rom for rabatt. Mye kritikk mot Chess har vært mot bytting av nett. Jeg synes det var dumt at de første som ble tvunget til å bytte nett ikke fikk beskjed om at det var netcom. Jeg fikk nytt kort i februar, og da stod det klart og tydelig. Jeg har ingenting imot netcom -nett, fordi jeg faktisk har bedre dekning nå enn det jeg hadde i telenor-nettet. Fint for meg, men synd for deg som kun har telenordekning. Men det er bare et fåtall i Norge som ikke har netcom-dekning. 5725678[/snapback] Fåtall som ikke har netcom-dekning er nok sikkert ja - men MANGE har hytter og liker natur og utmark. Der har telenornettet dekning, netcom har ikke. Det ER store forskjeller i hvor netcom og telenor har dekning, i oslo og storbyer merkes selvfølgelig ikke dette - men vi må slutte å skue på vår egen navle oss som bor i store byer . Poenget er uansett ikke det at man må bytte nett - poenget er at det er forsøkt gjort på en meget slesk måte, slik jeg har nevnt ovenfor. Hadde de bare sendt spørsmål - ønsker du å benytte deg av netcoms nett? Da får du nytt simkort med blablabla fordeler osv osv..så hadde det vært mer greit, og folk hadde blitt mindre sure. I tillegg til at de faktisk har LOVET at ingen skal måtte tvangsflytte fra telenornettet. Det handler om middelet - ikke målet. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Faktisk tror jeg Chess har dette abonnementet for å reklamere om at de også har delfinansiering på mobiler. Jeg har selv jobbet som mobilselger, og mange var KUN interessert i å få en billig mobil. Det gjorde ingenting at abonnementet var dyrt... litt ironisk i grunn. Nordmenn ELSKER å bli lurt. Det er ikke uten grunn at de fleste operatører lokker med "billig" mobil. 5730197[/snapback] Har du noen gang tenkt på utsagnet - det er dyrt å være fattig? Mange har ikke råd til å slenge ut 3000,- for en ny telefon, men å betale i avdrag som kanskje fører til at man totalt betaler 3500,- for et år - det er mye greiere . Om man hopper på de beste tilbudene kan man faktisk tjene penger på å kjøpe et subsidiert abo. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Fåtall som ikke har netcom-dekning er nok sikkert ja - men MANGE har hytter og liker natur og utmark. Der har telenornettet dekning, netcom har ikke. Det ER store forskjeller i hvor netcom og telenor har dekning, i oslo og storbyer merkes selvfølgelig ikke dette - men vi må slutte å skue på vår egen navle oss som bor i store byer . 5738064[/snapback] Jeg synes ikke en mobiltelefon er viktig når man er i skog og mark. Har man behov for å ringe venner og kjente når man er på fjelltur? Nødnummeret kan man uansett ringe uavhengig av om man har netcom abo, og bare telenor-nett tilgjengelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå