Mira Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg driver å lager en side for en Counterstrike klan. Jeg trengte et mail-skjema, og jeg gadd ikke lage et fra scratch så jeg brukte et jeg fant her på forumet. Det ser altså sånn ut: <form action="<?php "$PHP_SELF" ?>" method="post"> <h3>Utfordre oss</h3> <p>Selv om vi ikke er en klan som sikter mot stjernene så er det altid gøy med litt skikkelig motstand fra andre enn mistenkelige tyske mix-klener Derfor gir vi deg her muligheten til å utfordre oss til en kamp/pcw. Bare fyll ut skjemaet under !<br><br> <span class="tekstomr">Navnet på klanen din *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="navn"><br> <span class="tekstomr">E-postadressen din *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="epost"><br> <span class="tekstomr">Dato og klokkeslett *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="dato"><br> <span class="tekstomr">Foretrukket map *</span><input type="text" size="25" maxlength="35" name="map"><br> <span class="tekstomr">Tilleg</span><textarea type="textarea" name="tekst" rows="5" cols="25"></textarea><br> felter med * må fylles ut <br /> <input type="submit" class="knapp" name="submit" value="OK!"> <input type="reset" class="knapp" value="Slett" name="SLETT"> </p> </form> <?php if ($submit) { if (!$navn) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$epost) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$dato) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi dato eller klokkeslett</p>"); } if (!$map) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi hvilket map dere ønsker å spille</p>") } if (!$tekst) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en beskjed</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "Utfordring"; // Her velger du tittel. $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $navn ($epost) Tekst: $tekst Senders ip: $ip "; $headers = "Fra: $navn\r\n"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> På siden bruker jeg et php-include script, som virker som det skal derfor det er relevant Problemet er at når jeg bruker den siste snutten med php-kode (altså selve mailscriptet) så vises ingenting, ikke engang form-elementene. Dersom jeg fjerner php-koden på slutten, vises det som det skal. Jeg har sjekket at php-kode blir parset, så det er ikke ploblemet. Noen som har snøring på hva dette er? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ikke helt riktig html for et slik skjema, men men. Jeg håper du har lagret siden med .php ? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Det har jeg Hva er galt med html-en? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Du har ikke <fieldset>, <legend>, eller <label> . Ta en titt på htmlen til http://www.formassembly.com/form-garden.php . Php spørsmål får du nok bedre svar på i php delen av forumet. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Du har ikke <fieldset>, <legend>, eller <label> . Ta en titt på htmlen til http://www.formassembly.com/form-garden.php . Php spørsmål får du nok bedre svar på i php delen av forumet. Hvorfor skal han ha med de tagene? Så på w3schools, og så ingen grunn til å ha med de. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 når ble w3schools de som visste alt? Alle de taggene jeg nevner er semantisk riktig å bruke på et skjema. Les heller spesifikasjonen på http://www.w3.org/TR/REC-html40/interact/forms.html, de er mye bedre å forklare enn meg. w3school burde byttet navn. Mange som tror det er de som setter standarden for html Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Saken var bare det at jeg aldri har sett noen som har bruke det i en form. Og HTML4.0 er vel heller ikke standaren lenger Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) if (!$map) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi hvilket map dere ønsker å spille</p>") } endre til: if (!$map) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi hvilket map dere ønsker å spille</p>"); } Endret 11. mars 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 if (!$map) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi hvilket map dere ønsker å spille</p>"); } Nå er ikke jeg noen ekspert på PHP men jeg har ikke sett at det skal være parantes i "echo". Det holder fint med denne koden vil jeg mene. if (!$map) { echo "<p>Du har glemt å oppgi hvilket map dere ønsker å spille</p>"; } Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Du kan selv velge om du vil bruke parentes i echo. Echo er en funksjon på linje med alle andre funksjoner, men har blitt forenklet slik at du ikke nødvendigvis trenger parentes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå