Idrin Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Mange har en formening om at det de betalte for 6 mnd / 1 år siden har innvirkning på prisen når de skal selge PCer (datautstyr i sin helhet, for den del). Det viser seg gang på gang og år etter år at nye produkter presser prisene nedover i løpet av kort tid. Se bare på Ati sine nyeste kort. Koster ca 5000 i da - men det er meldt prisreduksjon på de nå som nVidia har flesket til med 7900-serien. Beregnet pris på dem blir da (innen kort tid) ca 3500 kroner. Stor prisreduksjon på mindre enn 2 mnd, med andre ord. Det var en som skrev at "man får det markedet er villig til å betale" og det tror jeg stemmer godt med virkeligheten. QXL er jo en god plass og starte dersom du ønsker å offloade maskina di til en som kanskje ikke har så god forstand på PCpriser til en overpriset pris. Personlig konkluderer jeg med følgende: 1) Jeg tror kanskje 8-9000 kroner er rett pris 2) Jeg liker å selge ting med god samvittighet - begge parter skal være fornøyde. En tusenlapp fra eller til spiller jo ikke så stor rolle in the big picture Hadde vært artig hvis du skrev salgsbeløpet i tråden dersom du bestemmer deg for å selge. *Tronaldo* 5730771[/snapback] Jeg tar ikke nyprisen i behold når jeg skal selge en pc. Som du sier, prisene i pc-verden blir veldig raskt presset ned av nye og bedre produkter. Grunnen til at jeg skrev at jeg betalte 23000 for den i februar i fjor var fordi en som skrev at den sikkert kostet 18-20 tusen kroner ny. 8-10 tusen høres ut som en helt ok pris for salg av denne pc'n. Men som sagt, jeg skal ikke selge den likevell. Har bestemt meg for og oppgradere prosessor og skjermkort fordi maskin i seg selv er langt fra utdatert enda. Ny prosessor og skjermkort så er den så godt som ny ut året regner jeg med. (håpe håpe) Jeg er veldi kresen på oppløsning og muligheten til å ha maks grafikk eller bortimot maks grafikk i spill og flyt i fps'n. Har blitt vant til høy standard over årene. - punk Endret 10. mars 2006 av punk20 Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Da er det bare å ønske lykke til med nye komponenter! Må si jeg ble vill av begeistring da jeg så bildene av SLI Quad i reportasjen fra Cebit. Kanskje det er noe å tenke på (...i alle fall drømme om...) *Tronaldo* Lenke til kommentar
Idrin Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Da er det bare å ønske lykke til med nye komponenter! Må si jeg ble vill av begeistring da jeg så bildene av SLI Quad i reportasjen fra Cebit. Kanskje det er noe å tenke på (...i alle fall drømme om...) *Tronaldo* 5732978[/snapback] Tenk nu den "powerdrain" med 4 skjermkort i maskin. Nei og nei, det blir nok en stund til det blir vanlig. Eller snart får man vel et skjermkort som er bedre en 4 nåværende toppkort, men da kommer vel de også i quad and so on and so on. Det stopper aldri!..... helt til noen trykker på atomknappen og sprenger oss til fillebitter. - punk Endret 10. mars 2006 av punk20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå