Gå til innhold

Hva er denne pc'n verd?


Anbefalte innlegg

Hva er denne pc'n verd hvis jeg skulle finne på og selge hele greia?

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Winchester"

 

HOVEDKORT: Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

 

LYDKORT: Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI Lydkort,THX,7.1,24-bit/192KHz

 

STRØMFORSYNING: OCZ PowerStream strømforsyning 520W 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

 

HARDISK1: 2 STK-RAID (SYSTEMDISK/Spill): Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

 

HARDISK2: (LAGRINGSDISK): Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L.

 

SKJERMKORT: Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 PCI Express,"Ultra/2600PCX Golden Sample"

 

DVD-BRENNER: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

 

KABINETT: Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

 

MUS: Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB

 

TASTATUR: Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk funksjonstaster, Multimedia-kontroll ps2

 

- punk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja.... Ca 8 tusen eller noe i den duren?

 

 

*Tronaldo*

5725485[/snapback]

8000! Er vell svært lite.

Den koster ca 18 000-20 000kr, så ville ha sagt MINSt 10000kr

sikkert 12 000 elns.

5725514[/snapback]

 

Betalte 23000 for den i februar i fjor.

 

- punk

Lenke til kommentar
Hva er denne pc'n verd hvis jeg skulle finne på og selge hele greia?

5725407[/snapback]

 

For meg så høres dette mer ut som en skrytetråd enn et et ønske om en reell prisvurdering, siden du sier dette her.

 

Legg den ut for salg så finner du ut hvor mye den er verdt. For å svare på spørsmålet ditt, maskinen din er verdt det markedet er villig til å betale for den :yes:

Lenke til kommentar
Hva er denne pc'n verd hvis jeg skulle finne på og selge hele greia?

5725407[/snapback]

 

For meg så høres dette mer ut som en skrytetråd enn et et ønske om en reell prisvurdering, siden du sier dette her.

 

Legg den ut for salg så finner du ut hvor mye den er verdt. For å svare på spørsmålet ditt, maskinen din er verdt det markedet er villig til å betale for den :yes:

5729107[/snapback]

 

Er ikke ment som en skrytetråd. Jeg bare vurderte om jeg skulle selge hele maskin og spurte om hjelp til en sånn ca. pris.

 

Men som jeg har skrevet i en annen tråd så har jeg bestemt meg for og oppgradere prosessor og skjermkort seinere den her måneden.

 

Men takk for alle forslag til salgspris :)

 

- punk

Endret av punk20
Lenke til kommentar
vanskelig å si. Du burde klare minst 12k eller mer på qxl ;)

Men så sammenligner man den med f.eks denne:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27660

 

Så kan man liksom ikke ta av seg hatten heller. Skulle jeg kjøpt den av deg tror jeg at jeg hadde vært villig til å gi 12k

5727416[/snapback]

 

Minst 12k eller mere på qxl? :D

 

Er vel på tide at enkelte blir mere realistiske i sin tankegang.

Lenke til kommentar
vanskelig å si. Du burde klare minst 12k eller mer på qxl ;)

Men så sammenligner man den med f.eks denne:

 

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=27660

 

Så kan man liksom ikke ta av seg hatten heller. Skulle jeg kjøpt den av deg tror jeg at jeg hadde vært villig til å gi 12k

5727416[/snapback]

 

Minst 12k eller mere på qxl? :D

 

Er vel på tide at enkelte blir mere realistiske i sin tankegang.

5729312[/snapback]

Hvis jeg ikke alerede hadde hatt en god pc, så hadde jeg slått til på en pc som koster 25% mindre en orginalt i butikken. Da levetiden på koponentene er evig lange uansett. Og halv pris, ville vært en drøm.

 

Det aller billigste skejrmkortet (6800GT) gikk for 1700kr (med litt pruting), da den kostet 2100kr i butikken. Ikke sajns å finne billigere da. Noen satte også prislappen oppimot 2500kr, som er mye mer.

 

Men halv pris, da ville jeg aldri mer ha kjøpt ny pc, når du får det til 50%! Og HW'en er ikke utdatert engang. :w00t:

 

Synd jeg har en bedre en allerede. :cry:

Lenke til kommentar

Hei! Ser nå enn masse utspill om pc'en som variere endel, noe som eg egentli trur bare forvirre trådstarteren, så eg har gjort en kjapp liten regning av verdien :)

 

Satt opp et lignende oppsett hos netshop:

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

1 825,00

 

OCZ ModStream strømforsyning 520W

995,00

 

POV GeFORCE 6800 ULTRA 256MB PCIe Retail

2 795,00

 

Asus A8N-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939

1 350,00

 

2x Western Digital Raptor 74GB S-ATA

2 790,00

 

Western Digital 200GB S-ATA II 7200 RPM

775,00

 

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

2 350,00

 

Thermaltake Tsunami Alu. Sort m/vindu

1 150,00

 

NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern

395,00

 

 

 

Logitech Internet Pro Keyboard Sort Bulk

175,00

 

Razer Diamondback Precision Gaming Mouse

495,00

 

skal sies at noen ting va utgått, slik at eg måtte sett inn lignende nyere produkter.. se; brenner, strømforsyning?, cpu.

Du får også 7800gt, som både er bedre og billigere enn 6800u.

 

anyways.. så tar du 75% av nypris og du skal være rimelig nær aktuel verdi på pc'en ;)

 

OBS: glemte lydkort :blush: bare legg til ett og trekk fra 25% :p

 

Tot: 14 425,00 (inkl. mva.) for bare pc'en. nypris!

14 425,00 * 75 / 100 = 10818,75 kr -(minus) på at produkt er utdatert. husk GPU :whistle:

 

Tot: 15 095,00 (inkl. mva.) for heile pakka. nypris!

15 095,00 * 75 / 100 = 11321,25 kr -(minus) på at produkt er utdatert. husk GPU :whistle:

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar

I den utstrekning at noe av hardware'n kan kalles utrangert, så vil jeg påstå at følgende komponenter trekker prisen ned for min egen del:

 

* lydkort (er ikke de integrerte lydkortene minst like bra på dagens hovedkort?)

* skjermkort (bruksverdien her kan neppe være mere enn knappe 1500 kroner)

 

I tillegg er følgende komponenter "bortkastet" i forhold til ytelse (det vil si, ytelsesøkningen står ikke i stil til kostnaden):

 

* Raptor-disker (veldig dyr lagringsplass)

* Minnebrikkene

 

I tillegg kommer den generelle verdinedgangen som følge av at de øvrige komponentene er brukte.

 

Jeg tror problemet her vil være å finne den rette kjøperen som vil gi så mye som 12k +++ for en brukt pc av denne typen.

 

I det store og hele savner jeg tilbakemelding fra alle de som har "hva er denne pc'en verdt"-tråder på hva sluttsummen til slutt ble. Det hjelper svært lite hva alle og enhver her inne synes og tror når det faktiske salget skal skje.

Lenke til kommentar
I tillegg er følgende komponenter "bortkastet" i forhold til ytelse (det vil si, ytelsesøkningen står ikke i stil til kostnaden):

 

* Raptor-disker (veldig dyr lagringsplass)

* Minnebrikkene

 

Bruker ikke raptor diskene som lagringsplass, men til spill og OS. Har egen partisjon til windows og en til spillene. Kjører de i raid for ekstra ytelse.

 

Har også lest at AMD liker lave timings på minnebrikkene og de brikkene jeg har var de med lavest timing på 2gb sett.

 

Men hvis ytelsesøkningen er så liten så ja, da var det bortkastet med penger. :ermm:

 

- punk

Lenke til kommentar

det er nok av folk der ute som betaler mer penger for minimalt med ytelse, som rambrikkene dine. til en high ennd gamer maskin så hadde jeg valgt de brikkene dine over value brikker any day.

 

2 raptor i raid er bra ytelse, og dyrt. argumentet her er at du kan selge den ene separat uten å nødvendigvis tape så mye på total prisen på maskina. er mange som har 1 raptor, men få har 2, spesielt de på 74gb.

Lenke til kommentar

Mange har en formening om at det de betalte for 6 mnd / 1 år siden har innvirkning på prisen når de skal selge PCer (datautstyr i sin helhet, for den del). Det viser seg gang på gang og år etter år at nye produkter presser prisene nedover i løpet av kort tid. Se bare på Ati sine nyeste kort. Koster ca 5000 i da - men det er meldt prisreduksjon på de nå som nVidia har flesket til med 7900-serien. Beregnet pris på dem blir da (innen kort tid) ca 3500 kroner. Stor prisreduksjon på mindre enn 2 mnd, med andre ord.

 

Det var en som skrev at "man får det markedet er villig til å betale" og det tror jeg stemmer godt med virkeligheten. QXL er jo en god plass og starte dersom du ønsker å offloade maskina di til en som kanskje ikke har så god forstand på PCpriser til en overpriset pris.

 

Personlig konkluderer jeg med følgende:

1) Jeg tror kanskje 8-9000 kroner er rett pris

2) Jeg liker å selge ting med god samvittighet - begge parter skal være fornøyde. En tusenlapp fra eller til spiller jo ikke så stor rolle in the big picture :)

 

Hadde vært artig hvis du skrev salgsbeløpet i tråden dersom du bestemmer deg for å selge.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...