Gå til innhold

Problemer med å avinstallere programmer

Anbefalte innlegg

Jeg leste på dette forumet ett innlegg om å fordele installasjonen av Windows over flere partisjoner. Jeg la selve os'et på C:, programmene på D:, og opprettet en egen partisjon for TempFilene. Dette medførte en merkbart raskere maskin. men det oppsto også et problem med avinstallering av programmer. Jeg fikk opp feilmeldingen når jeg skulle avinnstallere, og jeg fikk ikke avinstallert. Jeg prøvde å avinstallere flere programmer der resultatet var samme feilmelding.

Feilmeldingen var "can't open install.log".

Som standard legger Windows inn programmer på c. Om jeg ikke tar feil kan dette reguleres i registeret ved å endre banen i CommonFiles og ProgramFiles. Er dette en mulig løsning, eller finnes det andre løsninger som vil hjelpe til med avinstallasjone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er faktisk en lur ide å ha temp på en annen en system-partisjonen. Da unngår du at partisjonen fragmenterer seg unødvendig mye, pluss at du da kal klare deg med en mye mindre C: partisjon.

5725342[/snapback]

Enig. Og etter at jeg og en kompis har testet denne løsningen noen uker kan man trygt si at ytelsen har forbedret seg kraftig. Samtidig tviler jeg på at den har noe med problemene å avinstallere å gjøre. :ermm:

Lenke til kommentar
Men vil ikkje program likevell legge deler av seg på systempartisjonen. Ting som skal i Windows mappa og liknande?

I så fall vil du jo få meir rot!  :hmm:

5725387[/snapback]

Jupp...det er her jeg mistenker problemet ligger. Sjekket installasjonsloggen for de aktuelle programmene og noe legger seg på C:. Det er derfor jeg lurer på om en endring i registeret vil kunne hjelpe. Tenkte jeg skulle høre her om noen hadde samme erfaringer før jeg startet med en ny installasjon..kanskje der er andre løsninger?. Det å kunne avinstallere et program er en funksjon jeg setter prist på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...