monicalt Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Jeg har en stasjonær pc hjemme + en bærbar. Nettverket deler jeg via 3com router. Det jeg lurer på er om jeg kan sikre min bærbar ifra å få virus hvis f.eks. den stasjonære får virus? Jeg husker en kompis gjorde det da jeg hadde Jensen router, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det med 3com eller om det i det hele tatt går an Endret 9. mars 2006 av monicalt Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Firewall og antivirus software på begge maskinene så er du trygg! AKIRA Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 om jeg har forstått det riktig, ønsker du å sikre din "neste" pc mot virus når din "første" pc ahr fått virus... Det er veldig enkelt, bare å trekke ut kabelen. Sikker kan man aldri bli, men det lønner seg å bruke antivirus og brannmur... Lenke til kommentar
monicalt Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 ah.. men hvis f.eks. den stasjonære får virus.. og min bærbare data deler samme nettverk som den stasjonære.. for min bærbare pc virus da? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 ikke med mindre du laster over infiserte filer.... Det finnes untak, men har du antivirus burde ikke dette være noe problem! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hadde en maskin inne med denne djevelen her: http://www.avast.com/eng/win32magistr.html Merk deg følgende: In one month after infecting the computer the virus runs its payload routine that overwrites all disk files with text "YOUARESHIT" on all local and network drives. Under Win9x the virus also erases CMOS, Flash Bios and hard drive data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå