Gå til innhold

Cebit 2006 - skal PS3 vises frem?


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I et intervju på nettstedet Variety.com sier Sonys nye sjef Howard Stringer at Playstation 3 neppe blir tilgjengelig i år likevel - og skylden legger han på det nye formatet Blu-Ray. Det er nemlig slik at Sony ikke bare vil prøve å konkurrere med Xbox 360 om hegemoniet i spillverdenen; de vil også konkurrere med Microsofts nye format HD-DVD. Dermed blir konsollen sannsynligvis (enda mer)forsinket, selv om den kanskje kan dukke opp rett før jul.

 

Uff, hadde jo håpet på å få henda i den snart, selv om det var rimelig urealistisk.

Gleder meg uansett til E3- håper at vi da faktisk får se noe INGAME footage, og ikke bare CG.

Lenke til kommentar

sony skal snakke om ps3 på GDC-konferansen nå slutten av mars. det er imidlertid rimelig å anta at det blir mest teknisk informasjon, GDC er rettet mot utviklere først og fremst. spennende blir det uansett.

 

så er det selvsagt E3 to korte måneder, der vi bør få masse informasjon (og håper selvfølgelig på spillbar ps3 også!). billettene og hotell i LA er bestilt, nå gleder jeg meg!

Lenke til kommentar

HD-DVD er ikke MS sitt format. MS er en aktør som tilfeldigvis støtter dette, dels fordi kopisikringen på BR skal være veldig kundefiendtlig og dels fordi MS ikke vil at Sony skal bli kongen på haugen med det siste disc-formatet. MS har ikke utviklet noe eget format, så det er en merkelig formulering av Gamereactor. MS har dog utviklet koder til HD-bruk som skal være bedre enn det som finnes. Husker ikke detaljene her, men mener det hadde noe at mengden data man trenger å overføre var mye mindre med MS sine koder.

Lenke til kommentar

Dinsdale, jeg bare siterte unge lovende GameReactor. Og det er jo ingenting nytt at de skriver som aper. De får som regel informasjonen ut rimelig kjapt, men de kan som sagt ikke formulere seg. Men de mener nok at MS er en aktør som støttet HD-DVD.

 

Wise, du jobber i 'bransjen' da? Siden E3 ikke er for oss 'vanlige dødelige' -

Misunner deg! Kose deg mye! Opprett gjerne en weblog også, der du poster bilder osv. :)

Lenke til kommentar
Wise, du jobber i 'bransjen' da? Siden E3 ikke er for oss 'vanlige dødelige' -

Misunner deg! Kose deg mye! Opprett gjerne en weblog også, der du poster bilder osv. :)

5725566[/snapback]

Hvorfor skal ikke E3 være åpen for alle ? Har da selv en kammerat som har vært der. Finnes dog enkelte VIP steder og etasjer men ellers er alt åpent.

 

Har satt meg som et mål å besøke denne messa selv :yes:

Lenke til kommentar
Wise, du jobber i 'bransjen' da? Siden E3 ikke er for oss 'vanlige dødelige' -

Misunner deg! Kose deg mye! Opprett gjerne en weblog også, der du poster bilder osv. :)

5725566[/snapback]

Hvorfor skal ikke E3 være åpen for alle ? Har da selv en kammerat som har vært der. Finnes dog enkelte VIP steder og etasjer men ellers er alt åpent.

 

Har satt meg som et mål å besøke denne messa selv :yes:

5725794[/snapback]

 

"Is the show open to the public?

No, E3 is not open to the general public. E3 is a trade event and only professionals from the industry will be allowed to attend. Individuals who are not able to document their direct and current professional affiliation to the interactive entertainment industry are not qualified to attend E3"

 

Fra denne siden

 

Men håper vi får se litt info hvertfall om PS3!

Lenke til kommentar

Det spørs om Sony er skikkelig på hælene nå; de MÅ få PS3 ut på verdensbasis før nyttår ihvertfall - hvis ikke så har MS hatt enerett på 'julesalget' for neste generasjons konsoller to år på rad (og uten leveringsproblemer julen 2006 formodentlig), og det er neppe heldig for Sony.

 

Og ikke glem at 'andregenerasjonsspillene' til Xbox 360 sannsynligvis begynner å dukke opp allerde fra høsten av; altså titler der utviklerne har langt mer erfaring med den endelige hardwaren og mulighetene enn det som var tilfelle med lanseringsspillene.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke E3 være åpen for alle ? Har da selv en kammerat som har vært der. Finnes dog enkelte VIP steder og etasjer men ellers er alt åpent.

 

Har satt meg som et mål å besøke denne messa selv  :yes:

5725794[/snapback]

 

E3 er ikke, og har aldri vært, åpen for alle. du skal være tilknyttet bransjen for å få inngangspass. det er imidlertid fint mulig å lure seg inn, de som behandler søknader om inngangspass er ikke akkurat spesielt oppegående!

 

for å få se de virkelig juicy backstage-tingene og få komme inn på pressekonferansene før E3 må du selvfølgelig være godt tilknyttet bransjen, på ordentlig.

Lenke til kommentar
I et intervju på nettstedet Variety.com sier Sonys nye sjef Howard Stringer at Playstation 3 neppe blir tilgjengelig i år likevel - og skylden legger han på det nye formatet Blu-Ray. Det er nemlig slik at Sony ikke bare vil prøve å konkurrere med Xbox 360 om hegemoniet i spillverdenen; de vil også konkurrere med Microsofts nye format HD-DVD. Dermed blir konsollen sannsynligvis (enda mer)forsinket, selv om den kanskje kan dukke opp rett før jul.

 

Uff, hadde jo håpet på å få henda i den snart, selv om det var rimelig urealistisk.

Gleder meg uansett til E3- håper at vi da faktisk får se noe INGAME footage, og ikke bare CG.

5725399[/snapback]

 

Nå skal vel sies at Springer i den artikkelen fra Variety.com ALDRI sier at ps3 blir utsatt. Det virker som om Variety's eget mikkmakk. Det ENESTE han blir qouta på angående ps3 er "If PS3 delivers what everyone thinks it will, the game is up". Så tolk det hvordan dere vil. Men jeg mener nå at vi enda ikke har noe offesielt å stå fast med.. Etter E3 vet vi mer

 

Les artikkelen her for å verifisere selv.

 

Personlig så har jeg egentlig lite tru på at den kommer ut i Spring'06 men som sagt så har vi fremdeles ingen offesielle uttaleser om launch, og jeg vil si at om det først kom, så kommer det IKKE via en liten side som Variety.com :p

 

(Dette var ikke ment som flame av deg dark'by'design, men av gamereactor ;) )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
New PS3 details next week?

Koei president announces he expects new information on the PS3 during a licensee-only meeting next week in Japan.

 

TOKYO--Sony Computer Entertainment has been adamantly silent to the press about any new details regarding its PlayStation 3. It also appears it hasn't been talking much to its third-party publishing partners either. While Koei has always been a top SCE supporter, releasing a new game around the launch of each PlayStation, it hasn't heard any word on the forthcoming next-gen console.

 

That may soon change, though. At a Tokyo press conference today, Koei president Kiyoshi Komatsu stated that SCE is holding a conference next week, and he expects to receive updates then. "I really have no [new] information on the PlayStation 3," said Komatsu. "[but] SCE will be holding a presentation next week on the 15th. We expect there will be some new information regarding the PS3 then."

 

GameSpot confirmed with SCE that a meeting will indeed be taking place next week. However, it will be limited to third-party publishers only, with no press access.

 

Whether SCE will be unveiling anything big during the meeting, such as the widely rumored PS3 launch delay, is unknown at the current time. Komatsu's final words during his conference today indicate that SCE may itself still be unsure about what it will announce. "I've been consulted with SCE about what kind of details they should announce," said Komatsu. "I've told them that I'm hoping they will make an announcement that will heat up the game industry."

Rett fra http://www.gamespot.com/news/6145681.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...