BraxKung Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å endre brukeres "My Documents" sti via et skript..? Er det noen av dere som vet en annen måte? Vil helst unngå "Folder redirection" i GPO. -Martin Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) beklager, så ikke at du var admin selv. Men hvorfor ikke bruke folder redirection? Det er jo genialt. Endret 9. mars 2006 av JKJK Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Vil jeg hjelpe? NEI. Hvorfor det? Jo, fordi jeg sitter selv å administrerer et domene med slike GPO's og hater at folk gjør alt de kan for å snike seg rundt sånt. Har din nettverksadministrator satt opp en folder redirection, så er det sikkert en grunn til det. 5725280[/snapback] Tulling, Jeg er selv nettverksadministrator, og prøver å finne en løsning for mine brukere. Vil ikke bruke folder redirection! Har ingen operativ GPO i dag. Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 beklager, så ikke at du var admin selv. Men hvorfor ikke bruke folder redirection? Det er jo genialt. 5725280[/snapback] Altså.. Har ikke satt igang noe GPO i det hele tatt for vårt domene.. Har hatt nt4 domene i mange år, men har kjørt AD nå i snart 1 år. Ligger litt etter vi.. Får man styrt folder redirection til kun å gjelde for ett enkelt OU? Hvis det er så enkelt kan det jo være at jeg kan bruke det .. Føler meg tryggere med script egentlig da men.. Lenke til kommentar
Arath Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 beklager, så ikke at du var admin selv. Men hvorfor ikke bruke folder redirection? Det er jo genialt. 5725280[/snapback] Altså.. Har ikke satt igang noe GPO i det hele tatt for vårt domene.. Har hatt nt4 domene i mange år, men har kjørt AD nå i snart 1 år. Ligger litt etter vi.. Får man styrt folder redirection til kun å gjelde for ett enkelt OU? Hvis det er så enkelt kan det jo være at jeg kan bruke det .. Føler meg tryggere med script egentlig da men.. 5725317[/snapback] Det er ikke noe problem å sette opp en policy som bare gjelder for en enkelt OU. AD strukturen gjør jo at du hele tiden arver nedover. Så plasser policyen på den aktuelle OU'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå