brannslange Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har fått samme e-post jeg også, med beskjed om at jeg skylder 27 kr. Ved henvendelse til Qxl om hva dette skyldes, fikk jeg oppklart dette. Det er over ett år siden jeg brukte sjappa sist og jeg hadde rett og slett glemt at jeg skyldte dem noe som helst. Men reagerte bare på det de skrev sist i e-posten: Vi forventer at våre medlemmer holder seg oppdatert med hvor mye de skylder QXL, og setter seg inn i våre priser og auksjonvilkår jfr de regler og betingelser som ble akseptert ved registrering på auksjonen.Du som medlem har kunnet til enhver tid lese av din saldo og innbetalt ditt skyldige beløp. Dvs ingen purring på beløp under 40 kr. I det du legger opp en auksjon blir du informert om at våre tjenester koster penger. Dette kravet står ved lag og vil bli videresendt innkasso dersom din innbetaling uteblir. Jeg har ikke fått noen skriftlige krav, kun to henvendelser på e-post, med fem dagers mellomrom. Dermed er det ingen grunnlag for inkasso. Punktum. Så vidt jeg skjønner kan heller ikke Qxl kreve noen form for gebyrer for forsinket betaling, så lenge jeg aldri har fått noen skriftlige henvendelser for beløpet. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
NtX Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 trodde QXL bare tulla, men neida. De solgte hele greia til et inkassofirma, og fra kravet kom til nå.. har summen vokst fra 23kr til 73,90kr. Så vil Inkassofirmaet ha 55kr i purreomkostninger, pluss en rente på 1,27kr Til sammen 130,17kr noen flere som har fått det samme inkassokravet? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hvis du sier til inkasso selskapet at du bestrider kravet kan de ikke gjøre noe mer før det er blitt løst. Da er det ikke noen jobb for inkasso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå