Stig-Arne Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) er ganske difus den konto oppsumeringen: Her kan jeg missforstå at jeg har brukt 58 kr og 12 øre forige mnd, men det er jo faktisk det jeg har i kreditt hos dem. Og under krav står det 58 kr og 12 øre, noe som vil tillsi at de mener jeg skylder dem det beløpet. Noe som ikke stemmer.. Nå skal det sies at jeg ikke har fått noe som helst krav om 10 kr eller hva som helst, tok bare dette som ett ekesempel på litt difus kontoinfo. 5726240[/snapback] Den kontooppsummeringen på det bildet der viser helt klart at du skylder QXL kr 58,12. Men den sier ingenting om hvorfor, bare at du har brukt tjenestene deres for 58kr og 12 øre forrige måned. Den viser at du ikke har penger til gode hos dem, men at du skylder penger. 5729004[/snapback] Joda, jeg er nok ikke skyldig dem penger, har 58 kr og 12 øre til gode hos dem. For jeg vet at, er jeg skyldig dem penger, så står det ett minustegn foran. For som du ser så står det at min kreditt til bruk på qxl er 58 kr og 12 øre... Men vanvittig difust er det ja. Endret 10. mars 2006 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det er ikke penger som de tar for å selge ting for dere da? De har gebyr på ett vist antall % av det dere selger. Selv om det er 1 år siden du solgte noe, så bruker de ganske lang tid på å sende ut betalingsvarsel. 5725481[/snapback] jeg vil ikke akkurat påsta at de er trege med å sende regninger.jeg solgte et par ting for et par tre uker sia, og fikk regning i starten av forrige uke på utestående beløp på drøyt 50kr. en ting er sikkert. ikke faen om jeg bruker qxl til å selge noe mer ever! de er blitt sykt dyre, og skal ha penger både for utlegging av auksjoner OG gebyr for solgte ting. når jeg har betalt regninga nå så stenger jeg kontoen med en eneste gang og ber de rykke å reise! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det er ikke penger som de tar for å selge ting for dere da? De har gebyr på ett vist antall % av det dere selger. Selv om det er 1 år siden du solgte noe, så bruker de ganske lang tid på å sende ut betalingsvarsel. 5725481[/snapback] jeg vil ikke akkurat påsta at de er trege med å sende regninger.jeg solgte et par ting for et par tre uker sia, og fikk regning i starten av forrige uke på utestående beløp på drøyt 50kr. en ting er sikkert. ikke faen om jeg bruker qxl til å selge noe mer ever! de er blitt sykt dyre, og skal ha penger både for utlegging av auksjoner OG gebyr for solgte ting. når jeg har betalt regninga nå så stenger jeg kontoen med en eneste gang og ber de rykke å reise! 5730624[/snapback] Sykt dyre? Javel, vis til EN eneste side som er norsk hvor man får like gode priser på ting man selger som koster mindre. Brukt og nytt, gjerne auksjon eller vanlig annonser. Hvis du ikke klarer det er det greit at du synes det er sykt dyrt, men det er prisen man må betaler per dags dato i norge for å selge ting for en god pris. Jeg betaler gjerne QXL 3-400 spenn for å selge ting jeg ikke har bruk for til en samlet sum av rundt 8.000 spenn rett inn på min konto. Lykke til der hvor gresset er så grønt, og alle tjenester er gratis! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 det er nettopp det. qxl var gratis en god stund. og selv om jeg ikke mener de burde være det enda, med tanke på at de må tjene penger de også, så synes jeg kunne kutta ut enten provisjon per salg eller gebyr per outlagt annonse. jeg solgte to stk psuer til 400kr hver. det kosta meg over 50kr. det er alt for dyrt. halvparten hadde vært mer enn nok. hadde jeg huska at de var så dyre så hadde jeg gitt blaffen i å bruke de. men glemte det i farta Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Bare jeg som ikke finner mailen deres? Er det [email protected]? Har også fått et rart beløp som jeg skal betale edit: fant kontaktskjemaet. Endret 11. mars 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 (endret) Ang. merkelige fakturaer: Nettstedet QXL.no er usedvanlig dårlig kodet - hele nettstedet er full av bugs of feil. Så at det genereres merkelige fakturaer overasker meg ikke i det hele tatt. Jeg ville aldri stolt på QXL's systemer! Hentet fra annet innlegg jeg har skrevet om QXL: Noen eksempler på feil i nettsiden/systemet til QXL: - Hvis du setter opp en "kjøp nå" auksjon med flere varer tilgjengelig, skjønner ikke systemet at du får solgt noe. Uansett hvor mange gjenstander du selger, vil du ved auksjonens slutt får beskjed om at du dessverre ikke fikk solgt gjenstanden. - Hvis du skal gi svar på en karakter du har fått, vil ALLE som kjøpte samme gjenstand få samme kommentar. Jeg solgte 15stk av en gjenstand. En person gav meg en karakter, som jeg ville svare på. Jeg valgte ut hans karakter, trykket "svar på denne karakteren". Fikk oppsumert svaret mitt, og hvem jeg svarte til og bekreftet dette. VIPS! 14 andre kjøpere hadde fått samme kommentar. QXL respons: "Slik skal det være. Er umulig å få slettet alle kommentarene nå". - QXL har ingen sjekk på om du har lagt inn karakter/kommentar - URL'en til skjemaet blir bare skjult. Det skal ikke være mulig å gi karkakter/kommentar mer enn én gang. Men noen server-side sjekk på dette har de ikke. Dette fant jeg ut da jeg måtte løse problemet beskrevet i punktet over. QXL kunne ikke slette kommentarene, og det var ikke mulig å gi ny kommentar. Jeg fant direkte-URL'en til kommentar-skjemaet (min ID + brukers ID nummer som argumenter), og klarte på den måten å sende inn kommentar på nytt (brukte da blank kommentar). Kommentaren til alle 15 ble da blank. - Hvis du bruker <header> taggen i annonsen din, og legger inn stylesheet der, vil resten av QXL bruke stylesheetet når annonsen vises. (da jeg gjorde dette ble ikke annonsen vist i annonselistingen - men var tilgjengelig ved direkte URL. Tror grunnen til at den ikke ble vist er at det tar en stund før annonsen dukker opp i listene? Forresten - vare det ikke i 2004 QXL begynte å ta seg betalt? Ser ut til at det var smart! (synes det er greit nok at de tar seg betalt for listing og profilering av annonser men salgsprovisjon er idiotisk. Spesielt når kun 75% av de som kjøper av meg, faktisk gjennomfører handelen. Salgsprovisjon må jeg likevel betale for de 25% av salgene som aldri blir gjennomført (vet det går an å søke om refusjon, men det blir for tidkrevende å gjøre det på alle). Endret 12. mars 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2006 Ja, litt seint svar, men hadde desverre ikke nett pga en liten tur til danmark i helga. Hvordan skal noen her på forumet kunne svare deg på dette? Ring dem eller send mail, og du finner svaret! Nytter svært lite å syte her på forum om gjeld på 10-20-30-40-50 kroner til QXL. Syte kan du gjøre når du har snakket med dem, funnet svaret og er svært uenig i det. 5730169[/snapback] Fint du har en mening, men hvis du leser alt, så ser en at jeg helt i starten faktisk har sendt en mail, og at det ville kunne ta 48 timer for svar. Så hvis dette plaget deg veldig, beklager jeg at jeg påførte deg den byrden. Syns det var greit å lese at jeg ikke var den eneste som faktisk hadde opplevd dette. Svar fra QXL: Hei Dette gjelder auksjoner som er publisert eller gjenopplastet på våre nettsider som du ikke har betalt for. Ønsker deg en fin dag! Forsto jeg som: Du har lagt ut ting til salg som du enten fikk solgt(så da skal vi ha mer penger) eller ingen bud(vi skal ha litt penger her og). Så da skal jeg skrive til de igjen og spørre hvordan dette kan være mulig, når jeg aldri har brukt QXL til salg, bare kjøp. Håpet med mailen var vel å få en bekreftelse på hvorfor jeg hadde 10 kr i negativ saldo, men det fikk jeg ikke. Krysser fingrene å prøver igjen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Krev å få spesifisert hvilke auksjoner det er. Hvis det er dine auksjoner, så skal du stå som "selger" på disse. Kan de ikke finne disse auksjonene, så har de ingen bevis, og dermed ingen sak. Så hvis du ikke får bevis fra de, så kan du bare sende en e-post med at når de ikke kan bevise at du har benyttet en tjeneste som koster penger, så betaler du heller ikke, og rett og slett glemme hele saken Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2006 Krev å få spesifisert hvilke auksjoner det er. Hvis det er dine auksjoner, så skal du stå som "selger" på disse. Kan de ikke finne disse auksjonene, så har de ingen bevis, og dermed ingen sak. Så hvis du ikke får bevis fra de, så kan du bare sende en e-post med at når de ikke kan bevise at du har benyttet en tjeneste som koster penger, så betaler du heller ikke, og rett og slett glemme hele saken 5744208[/snapback] Ja det jeg har prøvd på, men ser ikke ut til at de vil hjelpe meg. Sikkert 16-17 åringer som sitter og skal svare på mailene, og kan trykke på svar nr 1, svar nr 2 og svar nr 3 som så bare sendes tilbake. Første mail spurte jeg om hva jeg egentlig betalte for, siden det sto siste månedsbeløp og jeg ikke hadde brukt det på over ett år. svaret jeg fikk var: Hei Dette gjelder auksjoner som er publisert eller gjenopplastet på våre nettsider som du ikke har betalt for. Ønsker deg en fin dag! NEI? sier du det, tenkte jeg da. Det var litt for mye til at jeg kunne klare å skjønne selv. Sender ny mail tilbake, med den gamle som "svar på" hvor jeg skriver rett ut at hvis de vil at jeg skal betale, må jeg få en bekreftelse på hva jeg har brukt det til, siden det ikke står noe i historikken. Nye mailen jeg nå fikk i dag var som følger: Hei Dette gjelder auksjoner som er publisert eller gjenopplastet på våre nettsider: 01.04.2003 Ønsker deg en fin dag! Ja, igjen ga dette meg all den informasjonen jeg spurte om. Nei sant det, jeg fikk ikke noe av det jeg spurte om, sånn var det. Så nå er det snart postal på QXL hvis 3. mail ikke gir noe seriøst svar. Da sier jeg at jeg har prøvd, men ikke fått noen informasjon ut av QXL til å kunne betale. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Sliter med det samme selv, de vil iksom ikke spesifisere hva jeg har brukt som koster penger. Og jeg kan ikke komme på å ha solgt noen ting der, for det er da bare det som koster...? Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 gå sammen, kontakt TV2 hjelper deg, de har sikkert interesse for denne saken. I alle fall siden det høres ut som at det gjelder mange brukere. Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Her er svaret jeg fikk da jeg lurte på hvorfor jeg skylder qxl kr. 9,- Dette gjelder auksjoner som er publisert eller gjenopplastet på våre nettsider: Her er din historikk som viser hvilke auksjoner dette gjelder. (og evt hvilke innbetalinger du har gjort) 22.01.2004 10704171 Battlefield 1942 26.01.2004 10704171 Battlefield 1942 31.12.2004 15530754 6610 med DKU-5 datakabel og bordlader Ønsker deg en fin dag! Snakk om å sende regninga sent Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Dette er grunnen til at jeg holder meg laaaaaangt unna qxl. Bare svindlere der, inkl. firmaet selv. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Joda, jeg er nok ikke skyldig dem penger, har 58 kr og 12 øre til gode hos dem. For jeg vet at, er jeg skyldig dem penger, så står det ett minustegn foran. For som du ser så står det at min kreditt til bruk på qxl er 58 kr og 12 øre... Men vanvittig difust er det ja. Hvorfor står det betal online med kredittkort på siden der da ? Snålt. Men uansett.. med meg står det: Utestående beløp å betale QXL.no: -29,94 NO. Så jeg skylder dem penger. Men jeg har adlri fått noe krav på å betale de så fort som mulig eller noe men jeg har satt inn penger ett par ganger å betalt det. For jeg har jo solgt ting på qxl og måtte betalt x antal % av varene for tjenestene deres. Jeg kommer sikkert til å vente noen mnd med å betale siden jeg ikke bruker det så ofte. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. mars 2006 Del Skrevet 16. mars 2006 Joda, jeg er nok ikke skyldig dem penger, har 58 kr og 12 øre til gode hos dem. For jeg vet at, er jeg skyldig dem penger, så står det ett minustegn foran. For som du ser så står det at min kreditt til bruk på qxl er 58 kr og 12 øre... Men vanvittig difust er det ja. Hvorfor står det betal online med kredittkort på siden der da ? Snålt. Men uansett.. med meg står det: Utestående beløp å betale QXL.no: -29,94 NO. Så jeg skylder dem penger. Men jeg har adlri fått noe krav på å betale de så fort som mulig eller noe men jeg har satt inn penger ett par ganger å betalt det. For jeg har jo solgt ting på qxl og måtte betalt x antal % av varene for tjenestene deres. Jeg kommer sikkert til å vente noen mnd med å betale siden jeg ikke bruker det så ofte. 5761850[/snapback] Tja, du kan så si, det er snålt. Men som du sikkert ser så står det intet minustegn forran beløpet slik det gjør hos deg. Dårlig system spør du meg. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2006 Det er helt standard fakturanotasjon. Ikke noe feil med den. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 det som er feil er at den er lett å misforstå. Tviler på det der er noe standard greier... Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 jeg sier bare forbrukerrådet.. dem har sån "klag online" tjeneste veldig lett, alle gå inn der og klag på qxl og dokumenter klagen.. så skal dem nok få det hett der inne Lenke til kommentar
razer Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Skuta synker, nå prøver de bare å dra inn mest mulig penger før de avslutter (kanskje? ) Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2006 Ja der fikk jeg endelig et bra svar fra QXL, og nå sier jeg meg fornøyd og trekker meg tilbake. Hvis flere har problemer, så må en bare be de spesifisere hva en skylder de. (Ja, jeg måtte sende mail tre ganger, men kom tilslutt frem) siste svar jeg nå fikk var: Hei Per ØyvindHar nå kreditert deg for dette beløpet siden kravet var så gammelt. Ønsker deg en fin dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå