Orjanp Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har heller ikke fått noe krav. Men jeg har aldri solgt noe der. Kun kjøpt en gang. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 10 kroner? Like greit å betale så de ikke sender Espen Lie på deg! 5725339[/snapback] Hvis de har sendt ut feil til 10 000 kunder tjener de plutselig 100 000 kr da. Derfor syns jeg det er feil å betale uten å sette spørsmålstegn bak. Det som er saken, er at jeg har aldri solgt noe på QXL. Hadde jeg gjort det skulle jeg selvfølgelig betalt min del, men når jeg bare har kjøpt, og det står "månedlig betaling" sånn plutselig, begynner jeg å lure. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Vær obs på pishing/spam! Kan det være noen som prøver å lure dere? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Kontonummer i mail stemmer med kontonummer på qxl siden, så da er det i så fall qxl selv osm er tyven her. Eller noen innen de ansatte som fant ut at de trengte lit mer overskudd.. Lever i håp om fredlig løsning, men fit to fight hvis qxl slår seg vrange. Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 hehe, har nå vært inne på mine sider på qxl, og jommen var det ei regning på 26,- der har faktisk ALDRI solgt eller kjøpt noe der, så her er det noe muffens som Solan sa.... Har sendt en mail til de og akter definitivt ikke å betale blir spennende å se hva de svarer (om 48 timer....) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 er ganske difus den konto oppsumeringen: Her kan jeg missforstå at jeg har brukt 58 kr og 12 øre forige mnd, men det er jo faktisk det jeg har i kreditt hos dem. Og under krav står det 58 kr og 12 øre, noe som vil tillsi at de mener jeg skylder dem det beløpet. Noe som ikke stemmer.. Nå skal det sies at jeg ikke har fått noe som helst krav om 10 kr eller hva som helst, tok bare dette som ett ekesempel på litt difus kontoinfo. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) sjekket no qxl, og det er noen seriøse feil der. Takket være at email adressen er i "eprompter", så er den ikke stengt. Men, har ikke brukt den på 1 år. så, logget inn på qxl etter å ha funnet passordet i mail kontoen. Medlem siden 2002 står at jeg skylder 20kr,- men ikke noe er registrert som solgt i historikken. Men det verste er at det står at 2 gjenstander er kjøpt. jeg har aldri kjøpt noe gjennom qxl, og ikke husker ikke at noe salg ble gjennomført. Sist gang en prøvde ble en møtt av den typiske svindleren. skulle selge på forhåndbetaling "penger er innbetalt, så du kan sende nå" når disse ikke kommer inn "nei, rakk ikke banken, men nå er det betalt inn" etc... Så varen ble ikke solgt, jeg satte negativ karakter på han som ble slettet. Han satte negativ karakter på meg. Den ser jeg nå er borte. emailene mellom meg og svindleren er fortsatt i email kontoen, og de er datert januar 2002 eneste info en finner hos qxl er at 20 kr kommer fra februar 2005.? Verste er at jeg har 5 pluss karakterer, som jeg ikke kan se hvor kommer ifra. Jeg har aldri fått noen regning fra qxl, sjekket nå mail kontoen. Endret 9. mars 2006 av EG-s Lenke til kommentar
thelea Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Det er slik QXL opererer for å få inn penger. Plutselig får du et inkassovarsel og så er det opp til deg å bevise at du ikke har mottatt betalingspåmindelser. Så kan de ikke dokumentere innholdet og gir deg kun et par dager effektiv betalingstid. Klag, og betal hvis de nekter så du slipper gebyr. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) jeg reagerer også på det samme som stig arne påpeker to hakk lenger opp her... jeg har et forbruk på 3kr siste måned (noe jeg antar står der bare fordi det ikke står noe annet sted, ettersom jeg ikke har brukt qxl på over to år... jeg har i hvertfall 3kr i kreditt, og 3kr brukt i forrige måned, vet ikke helt om jeg skylder de penger eller om jeg kan bruke 3kr jeg... men men... og hvordan har jeg klart å få 3kr i kreditt? har jeg betalt for mye en gang? herregud for et surr... Endret 9. mars 2006 av jalejale Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jeg fikk også en slik mail for noen dager siden. Jeg kan ikke huske at jeg skylder QXL noe som helst (over ett år siden jeg kjøpte og solgte noe der, og jeg pleier å gjøre raskt opp for meg), så jeg bare sendte de en mail om at jeg vil vite hva jeg betaler for. Om det er snakk om 12 kroner eller 1200 kroner, så betaler jeg ikke ett øre før jeg vet hva det er snakk om. Det er bare en prinsippsak, og her er det QXL som har bevisbyrden. Kan de dokumentere at jeg faktisk skylder de hele 12 kroner, så betaler jeg selvsagt. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 er ganske difus den konto oppsumeringen: Her kan jeg missforstå at jeg har brukt 58 kr og 12 øre forige mnd, men det er jo faktisk det jeg har i kreditt hos dem. Og under krav står det 58 kr og 12 øre, noe som vil tillsi at de mener jeg skylder dem det beløpet. Noe som ikke stemmer.. Nå skal det sies at jeg ikke har fått noe som helst krav om 10 kr eller hva som helst, tok bare dette som ett ekesempel på litt difus kontoinfo. 5726240[/snapback] Den kontooppsummeringen på det bildet der viser helt klart at du skylder QXL kr 58,12. Men den sier ingenting om hvorfor, bare at du har brukt tjenestene deres for 58kr og 12 øre forrige måned. Den viser at du ikke har penger til gode hos dem, men at du skylder penger. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 sjekket no qxl, og det er noen seriøse feil der. Takket være at email adressen er i "eprompter", så er den ikke stengt. Men, har ikke brukt den på 1 år. så, logget inn på qxl etter å ha funnet passordet i mail kontoen. Medlem siden 2002 står at jeg skylder 20kr,- men ikke noe er registrert som solgt i historikken. Men det verste er at det står at 2 gjenstander er kjøpt. jeg har aldri kjøpt noe gjennom qxl, og ikke husker ikke at noe salg ble gjennomført. Sist gang en prøvde ble en møtt av den typiske svindleren. skulle selge på forhåndbetaling "penger er innbetalt, så du kan sende nå" når disse ikke kommer inn "nei, rakk ikke banken, men nå er det betalt inn" etc... Så varen ble ikke solgt, jeg satte negativ karakter på han som ble slettet. Han satte negativ karakter på meg. Den ser jeg nå er borte. emailene mellom meg og svindleren er fortsatt i email kontoen, og de er datert januar 2002 eneste info en finner hos qxl er at 20 kr kommer fra februar 2005.? Verste er at jeg har 5 pluss karakterer, som jeg ikke kan se hvor kommer ifra. Jeg har aldri fått noen regning fra qxl, sjekket nå mail kontoen. 5728676[/snapback] Siden du fikk satt karakter på kjøperen som aldri sendte deg betaling så har du jo et salg. Din "feil" er nok at du aldri søkte Qxl om å avbryte handel og stryke salgsgebyr. Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Mye svindel på QXL for tiden. Tredjepersoner missbruker andre sine kontoer for å selge en i utgangspunktet dyr vare til lav pris. For å gjennomføre salget står det klart at alt skal gå utenom QXL gjennom en tvilsom mail-addresse. Alt er på engelsk, og stiller man spørsmål til bruker på vanlig måte blir man møtt med "jeg har da ikke lagt denne varen ut for salg?" Hele auksjonssiden er ute å kjøre, noe disse merkelige regningene er et utrykk for! Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) skylder jeg penger? hva betyr det at jeg har 3kr i kreditt? hvis jeg skyldt penger, burde det ikke stått noe annet? eller surrer jeg veldig? edit: "din kreditt til bruk" betyr ikke dette at jeg har tre kr til bruk? Endret 9. mars 2006 av jalejale Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ikke godt å si hva det der betyr nei... Det står både at du skylder og har tilgode samme beløp... Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Skal se etter jeg også. Ble litt sur nå faktisk... Dette er det dummeste jeg har hørt! Ingenting her gitt. Hadde jeg fått, så... Endret 9. mars 2006 av onyX Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Hvordan skal noen her på forumet kunne svare deg på dette? Ring dem eller send mail, og du finner svaret! Nytter svært lite å syte her på forum om gjeld på 10-20-30-40-50 kroner til QXL. Syte kan du gjøre når du har snakket med dem, funnet svaret og er svært uenig i det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 skylder jeg penger? hva betyr det at jeg har 3kr i kreditt? hvis jeg skyldt penger, burde det ikke stått noe annet? eller surrer jeg veldig? edit: "din kreditt til bruk" betyr ikke dette at jeg har tre kr til bruk? 5729315[/snapback] Du har 3 kr. tilgode, qxl setter merlig nok - foran skyldig beløp på bilde 2. Lenke til kommentar
dano5 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Fra: QXL.no Kundesenter <[email protected]> Sendt: 9. mars 2006 23:56:47 Til: <******@hotmail.com> Emne: Re: Priser og innbetaling: Spørsmål fra "*****" Hei Du fikk gjentatte purringer på e-post om dette før april 2005. Hvorfor sjekket du ikke og betalte beløpet da? Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Tove Dette var svaret jeg fikk fra qxl "Tove" klarte ikke å spesifisere hva regningen gjelder og sier jeg skulle sjekket og betalt i 2005, hvorfor skulle jeg det da jeg aldri har brukt tjenesten til å kjøpe eller selge noe, og purring på epost har jeg heller ikke fått.... Fram til jeg får en spesifisering på hva dette gjelder så kaller jeg dette phishing! Forresten så kan de ringes på 23283640 og har kundesenter der, men de åpner ikke før 09:30, venter i spenning btw, om kravet er gyldig og de klarer dokumentere det så betaler jeg gladelig Lenke til kommentar
abrj Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Måtte gå inn på min egen konto å sjekke, men der var det 0 uansett hvor jeg så. Lurer på hva som vederfares QXL… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå