Gå til innhold

$_SERVER['QUERY_STRING'] gir & i stedet for &

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg prøver å validere siden min, men $_SERVER['QUERY_STRING'] skiller argumenter med & i stedet for & selv om jeg har satt arg_separator.output til &. Sjekker med phpinfo() og alt ser fint ut der. Noen tips?

5725097[/snapback]

restartet web-serveren ?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg prøver å validere siden min, men $_SERVER['QUERY_STRING'] skiller argumenter med & i stedet for & selv om jeg har satt arg_separator.output til &. Sjekker med phpinfo() og alt ser fint ut der. Noen tips?

5725097[/snapback]

Den muligheten tar kun og endrer URLer slik at de blir skikkelige, den tar ikke og parser server variabler, som tross alt skal ha en standard, noe & er. (correct me if im wrong)

Men nå er det litt vanskelig for meg å si om PHP skulle fikset det i ditt tilfelle eller ikke siden du ikke viser til et bedre eksempel på hva du gjør siden det ikke validerer pga det.

Lenke til kommentar

ok, her er et eksempel:

echo "<a href=\"index.php?". $_SERVER['QUERY_STRING'] ."\">link</a>";

Dette lager en link med & som separator, men validatoren hos w3 sier at separatorer skal være &.

Det jeg tror er problemet er når jeg lager en gyldig link med & som separator, så vil det vises som & i addresselinjen i nettleseren når du trykker på den linken. Av en eller annen grunn har $_SERVER variabelen også fått & som separator, og ikke & som det stod i den originale linken.

Det er mulig jeg er helt på villspor her, men jeg mener den settingen i php.ini skal fikse det problemet. Er også det som står på w3 sin sin om problemet, http://www.w3.org/QA/2005/04/php-session#solutions

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...