mikaelandre Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei! Jeg prøver å validere siden min, men $_SERVER['QUERY_STRING'] skiller argumenter med & i stedet for & selv om jeg har satt arg_separator.output til &. Sjekker med phpinfo() og alt ser fint ut der. Noen tips? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 str_replace? $sqs = str_replace("&","&",$_SERVER['QUERY_STRING']); er det ikke sånn da? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 jo, det stemmer det, men poenget med arg_separator.output er at du skal slippe å gjøre det, php skal gjøre det for deg. bare ikke hos meg... Lenke til kommentar
trondes Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei! Jeg prøver å validere siden min, men $_SERVER['QUERY_STRING'] skiller argumenter med & i stedet for & selv om jeg har satt arg_separator.output til &. Sjekker med phpinfo() og alt ser fint ut der. Noen tips? 5725097[/snapback] restartet web-serveren ? Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 har prøvd, men uten suksess. og siden det står & i php.ini, og det kommer opp i phpinfo(), så betyr det at php vet hva den skal gjøre, men den gjør det ikke like vel..... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei! Jeg prøver å validere siden min, men $_SERVER['QUERY_STRING'] skiller argumenter med & i stedet for & selv om jeg har satt arg_separator.output til &. Sjekker med phpinfo() og alt ser fint ut der. Noen tips? 5725097[/snapback] Den muligheten tar kun og endrer URLer slik at de blir skikkelige, den tar ikke og parser server variabler, som tross alt skal ha en standard, noe & er. (correct me if im wrong) Men nå er det litt vanskelig for meg å si om PHP skulle fikset det i ditt tilfelle eller ikke siden du ikke viser til et bedre eksempel på hva du gjør siden det ikke validerer pga det. Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 ok, her er et eksempel: echo "<a href=\"index.php?". $_SERVER['QUERY_STRING'] ."\">link</a>"; Dette lager en link med & som separator, men validatoren hos w3 sier at separatorer skal være &. Det jeg tror er problemet er når jeg lager en gyldig link med & som separator, så vil det vises som & i addresselinjen i nettleseren når du trykker på den linken. Av en eller annen grunn har $_SERVER variabelen også fått & som separator, og ikke & som det stod i den originale linken. Det er mulig jeg er helt på villspor her, men jeg mener den settingen i php.ini skal fikse det problemet. Er også det som står på w3 sin sin om problemet, http://www.w3.org/QA/2005/04/php-session#solutions Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå