Tokse Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Prøver å installere hjemmekontor og internett med 3 PCer i windowsXP. De to første(stasjonære PCer) fungerer helt fint.. Den tredje(naboens) som ikke fungerer er laptop. Den er noen år nyere enn de andre og den har 3 nettverkstilkoblinger, èn trådløs(vært i bruk før..) og 2 kabelinputs(med forskjellig bredde på nettverkskontakten..). Vi har kabelnett (ADSL,Nextgentel) og prøver den normale(bredeste kontakten..), denne har vært i bruk før på annet nettverk. Det virker som windows ikke godtar den nye nettverkskoblingen siden den hele tiden prøver å laste ip-adresser for den forrige som var i bruk. Går det an å "nullifisere" den helt tro? På status for lokal nettverkskobling står det "200 sendt/ 0 mottatt". Brannmuren i windows har vi tatt bort på alle PCene.. kabler er i sjekket og i orden..Vi har syslet litt med innstillingene for nettverkskortet på Laptopen, som har mer moderne funksjoner enn 10/100 PCI-kortene på de stasjonære..De stasjonære er krysset av på TCP/IP, men laptopen har andre muligheter i tillegg. Noen som har forslag? Endret 9. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
nightwo1f Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 prøv: min datamaskin-mine nettverksteder-nettverkstilkoblinger og høyreklikk på lokal tilkobling og velg reparer. det er alt jeg kan foreslå. Lenke til kommentar
torean Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Sjekk at den ikke står med fast IP Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Sjekk at den ikke står med fast IP 5724863[/snapback] Hvor skal jeg sjekke det?Vi haket av for at nettverkskortet skal motta IP og DNS automatisk.. Endret 9. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 run - cmd - ipconfig prøv dette: run - cmd- ipconfig/renew Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Du kan sjekke at tilkoblingsegenskapene er korrekt. Gå inn i nettleseren og velg verktøy, alternativer og tilkoblinger (slik er det i IE). Sjekk at ingenting (utenom evt slå aldri et nr) er krysset av. Sjekk at ingen ting er krysset av under lan heller. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) run - cmd - ipconfig prøv dette: run - cmd- ipconfig/renew 5726283[/snapback] Når jeg gjør det, blir det en lang pause før det står: Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet Lokal tilkobling: kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt. Hva betyr det? Signalene blir ikke mottatt virker det som.. Prøvd de andre forslagene om å reparere og sjekke tilkoblingsegenskapene, men ingen framgang... Endret 9. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Problem solved! Avinstallerte hele nettverkskortet og restartet, da fungerte det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå