Gå til innhold

Skrikende lesehode-trommel (MiniDV)

Anbefalte innlegg

Hei

Til dere som har en hel del peiling på lesehoder i videospillere....

Jeg sitter med et SONY TRV20E mini-DV videokamera som dessverre havnet nedi en vanndam for 4 år siden. Det lå helt dekket i ferskvann i flere minutter så vidt jeg husker. Det ble tatt med til vurdering hos verksted hvor det ble dødsdømt. I rapporten stod det at det ville kostet over dobbelt så mye å reparere som å skaffe tilsvarende nytt.

Men, nå har jeg begynt å fikle med det igjen. Alle funksjoner er i orden, utrolig nok, og etter en skikkelig rens av kassettspilleren kan jeg nå både spille av kassetter og ta nye opptak. Litt treghet i et par knapper, samt noen små svarte striper på LCD-bildet, men det eneste skikkelige problemet er at lesehode-trommelen lager en hylende lyd når den går rundt.

Kan det være noe olje/smurning i lesehode-trommelen som er fordrevet av vannet i sin tid? Vil det dermed hjelpe å få oljet på rett plass inni der? Har foreløpig ikke tatt sjansen på noe verre demontering for å få sett inni trommelen, vil avvente gode råd først.

Vil legge til at det blir ikke aktuelt å bruke penger på verksted/nytt lesehode. Denne skrikende lyden kom umiddelbart etter at kameraet hadde stått på tørk et døgn husker jeg.

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...