tomcse Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei Til dere som har en hel del peiling på lesehoder i videospillere.... Jeg sitter med et SONY TRV20E mini-DV videokamera som dessverre havnet nedi en vanndam for 4 år siden. Det lå helt dekket i ferskvann i flere minutter så vidt jeg husker. Det ble tatt med til vurdering hos verksted hvor det ble dødsdømt. I rapporten stod det at det ville kostet over dobbelt så mye å reparere som å skaffe tilsvarende nytt. Men, nå har jeg begynt å fikle med det igjen. Alle funksjoner er i orden, utrolig nok, og etter en skikkelig rens av kassettspilleren kan jeg nå både spille av kassetter og ta nye opptak. Litt treghet i et par knapper, samt noen små svarte striper på LCD-bildet, men det eneste skikkelige problemet er at lesehode-trommelen lager en hylende lyd når den går rundt. Kan det være noe olje/smurning i lesehode-trommelen som er fordrevet av vannet i sin tid? Vil det dermed hjelpe å få oljet på rett plass inni der? Har foreløpig ikke tatt sjansen på noe verre demontering for å få sett inni trommelen, vil avvente gode råd først. Vil legge til at det blir ikke aktuelt å bruke penger på verksted/nytt lesehode. Denne skrikende lyden kom umiddelbart etter at kameraet hadde stått på tørk et døgn husker jeg. Takk for alle tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå