Pentium-Power Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Kjøpte meg Asus N6600GT Geforce skjermkort for en stund tilbake, og med i pakken lå det en S-video kabel! Tenkte at nå blir det deilig å se film på tv`n istedet for pc-skjermen men bildet på tv`n blir bare svart-hvitt Har strevd lenge for å få til farger, men uten lykke. Kanskje noen her som har peiling på hva jeg skal gjøre? Endret 8. mars 2006 av Pentium-Power Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 prøv å bruk en S-video tell scart kabel.. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Prøv en annen inngang på TVen med scart-overgang. På min TV blir bildet svart-hvitt hvis jeg bruker scart nr 2 istedet for nr 1. Du kan også sjekke menyene, på enkelte TVer kan man stille inn hvilke signaler hver AV-inngang skal ta imot. Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Bruker scart-overgang. Og har bare èn scart-inngang på tv`n så har ikke noe valg. Tv`n er noe av den eldre sorten, men det skal vel ikke ha noe betydning så lenge den støtter scart? Endret 8. mars 2006 av Pentium-Power Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nei. En svideo > scart omformer gjør ikke om signalet. Derfor må TVen din støtte svideo gjennom scart kontakten for å få farger. Støtter ikke TVen din svideo, får du svart/hvitt bildet uansett. Du må da bruke en composit kabel istedet (+ en composit > scart omformer dersom du ikke har composit inngang). Kompositt er den gule phono pluggen. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Fordi om TV'en har scart, betyr ikke det at den støtter s-video signal. Du sier selv at TV'en er av den litt eldre sorten, og da støttes antageligvis ikke s-video signalet. Det du derimot kan gjøre for å få farger, er å konvertere signalet til et kompositt signal. Det gjøres ved å sette inn en kondensator mellom chrominance og luminance pinnene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det er bare å lodde fast pin 15 til 21 (chrominans til luminans) så har du farger på scart. Måtte selv åpne scarten på kabelen jeg kjøpte for å gjøre dette. Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Fordi om TV'en har scart, betyr ikke det at den støtter s-video signal. Du sier selv at TV'en er av den litt eldre sorten, og da støttes antageligvis ikke s-video signalet. Det du derimot kan gjøre for å få farger, er å konvertere signalet til et kompositt signal. Det gjøres ved å sette inn en kondensator mellom chrominance og luminance pinnene. 5724174[/snapback] En kondensator mellom chrominance og luminance pinnene? Og hvordan tenker du at det skal gå? Det er bare å lodde fast pin 15 til 21 (chrominans til luminans) så har du farger på scart. Måtte selv åpne scarten på kabelen jeg kjøpte for å gjøre dette. Blir vel problemer med å plugge inn S-video i skjermkort når du har loddet sammen to pinner? Vet ikke om det er gule phono plugg på alle S-videokabler men på min er det hvertfall det. Endret 8. mars 2006 av Pentium-Power Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Nei.. Du lodder sammen pinnene som er inne i scarten, du må altså demontere scartadapteret ditt. Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Nei.. Du lodder sammen pinnene som er inne i scarten, du må altså demontere scartadapteret ditt. 5724258[/snapback] Men er det ikke bare 20 pins i scartadapteret? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Obs. 21 er chassiset. det riktige er å lodde pin 15 til pin 20. "1 er som sagt chassis.. Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Obs. 21 er chassiset. det riktige er å lodde pin 15 til pin 20. "1 er som sagt chassis.. 5724480[/snapback] Ok, så når det er gjort så skal det bli farger? Isåfall tar jeg med adaptern på skolen imorgen og får det gjort! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ja, da blir det farger. Men du har husket å stille inn pcen på PAL-B når du satt inn kabelen? Hvis ikke så prøv dette først. Husk å restart maskina hvis du må det. Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Ja, da blir det farger. Men du har husket å stille inn pcen på PAL-B når du satt inn kabelen? Hvis ikke så prøv dette først. Husk å restart maskina hvis du må det. 5724526[/snapback] Og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kanskje denne linken kan være til nytte? http://itpro.no/art/2674.html Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå