Eekamouse Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 har en smc barricade router hjemme som jeg bruker for og koble meg på nettet, fungerer fint på min xp pc, men siden jeg begynner å bli temmlig lei av att familien skal bruke min pc så har jeg bestemt meg for og fikse internett på moderns gammle 166mhz... Men den bruker win95 og jeg har INGEN aning hvordan jeg skal bruke det..! har installert nettverks kortet riktig men derfra har jeg ingen aning hva jeg skal gjøre... hadde satt virklig pris på om noen kunne gitt meg en "step-by-step" guide på hvordan jeg løser det problemet... prøvde å installere win98 på maskina men pc'en finner ikke cd rom'en når jeg starter fra bootdisk... mvh, Sindre Alme Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Quote: Den 2002-09-22 15:58, skrev Eekamouse:prøvde å installere win98 på maskina men pc'en finner ikke cd rom'en når jeg starter fra bootdisk... Hva med å installere Windows 98 fra Windows 95 eller DOS da? Synes uansett det virker merkelig at maskinen ikke finner CD-Rom'en når du starter fra bootdisk. Du bruker vel Windows 95/98 bootdisk der du under oppstart kan velge om du vil starte med eller uten CD-ROM drivere? Lenke til kommentar
Eekamouse Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 bruker win98 bootdisk... men det hadde spart meg for MASSE pes om jeg bare fikk det til å fungere under win95... :/ Lenke til kommentar
Johan Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Det er ikke sikkert nødvendig og installere Win 98. Prøv dette her først. Har du Telenor: last ned RASPPPOE, og følg manualen på installeringen. Den burde være grei. NB! Raspppoe vil "narre" datamaskinen til at ADSL er ISDN, ikke bry deg om det, og la være å lek med ISDN settingene Lenke til kommentar
Snask Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Skal pcen hennes også gå gjennom din router? Routern kan dele ut ip og denslags via dhcp, eller du må sette det manuelt. a) Hvis routern deler ut ip, så må tcp/ip instillingene dine stå til at den skal motå ipadresse automatisk. Hvis den gjør dette og den er koblet til routern så skal det jo bare være å gå på internett. B) hvis den ikke deler ut ip så må du sette tcp/ip adresse, gateway og dns manuelt. Sammenlign med din xp pc (det siste tallet i xxx.xxx.xxx.(xxx) må være unikt. gateway er ipen til routern og dnsserverne kan variere, men til telenor kan du f.eks bruke 193.212.1.10 / 193.212.1.11 Du sier du ikke vet hva du skal gjøre i windows95 ? Xp er jo ikke så veldig forskjellig, ihvertfall ikke når du har en router som styrer nett-tilgangen. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 Har Telenor ADSL og samme router som deg. Trenger ikke RasPPPoE. Du må fjerne alle tilkoblinger som finnes på maskinen og installere TCP/IP. [ Denne Melding var redigert av: Serqevx på 2002-09-22 17:30 ] Lenke til kommentar
Eekamouse Skrevet 22. september 2002 Forfatter Del Skrevet 22. september 2002 f*en heller..!!!!!!! gir opp..! skaffer ett par nye bootdisk'er og prøver meg med win98... om bare det fungerer da... wish me luck btw - vet dere om noen bra sider hvor jeg kan downloade boot disks ? Lenke til kommentar
Folo Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 http://www.bootdisk.com :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå