Gå til innhold

TES: Flott panorama-bilde fra Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hakaslepp :dribble: Dette var.... ja.... bare..... helt.... ultra.... bra. Spesielt det site bildet der. Herregud hvor stemningsfylt det var. Og den tåken oppå det hele. Ser jo bare helt magisk ut :love:

 

Tenke seg alt dette i samspill med vinden,, med skogslyder og mystisk bakgrunnsmusikk :love:

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Hva med å gå ut i den VIRKELIGE skogen og vandre litt der? Der er det 100% realistiske textures vet dere! ;) Fotorealistisk, faktisk.

5725820[/snapback]

Man blir liksom ikke like imponert over at trærne beveger seg i vinden... :ermm:

 

Timbeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!

Prøve å knuse flest mulig goblins med fallende trær osv.

5725936[/snapback]

:lol: Utrolig bra! *hive etter pusten*

 

Ser fram til å skyte hjorter i den skogen

5725995[/snapback]

Indeed, jeg også. :yes:

Lenke til kommentar

Anbefaler å se videoen der en dude presenterer spillet. Utrolig fint! Ble vanvittig positivt overasket da han i realtime gikk rundt i skogen, har aldri sett noe lignende! Slumpet over videoen med et lykketreff. Dog var den på 1,4 GB og tok over en haltime å laste ned, men det var verdt det:) noen som vet om når dette spillet kommer ut?

Endret av eldavid
Lenke til kommentar
Anbefaler å se videoen der en dude presenterer spillet. Utrolig fint! Ble vanvittig positivt overasket da han i realtime gikk rundt i skogen, har aldri sett noe lignende! Skulle egentlig *kremt* *få tak i morrowind på en ulovlig måte* da jeg slumet over denne presentasjonen. Dog var den på 1,4 GB og tok over en haltime å *kremt* laste ned, men det var verdt det:) noen som vet om når dette spillet kommer ut?

5728698[/snapback]

 

24 mars i Norge tror jeg.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Nei, den 20ende.  :)

5728774[/snapback]

Niks, det er i Amerika. Det er ventet i salg der 21. mars, og kommer noen dager etterpå (samme uken) til Europa, i følge utgiveren.

 

eldavid: Det er lurt å sjekke andre tråder på forumet først. Fint om du søker ("lanseringsdato" hadde holdt i lange baner), men sjekk i hvert fall hva som finnes av tråder på den første siden. Det er faktisk en sticky (annonsering, hvis du vil) som heter "Oblivion lanseres 24. mars". ;)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Bare jeg som tror en god del folk kommer til å bli veldig skuffet over dette spillet? Dere setter dere for høye forventninger.

5728833[/snapback]

Jeg har veldig lyst til å si "det er en grunn til det", men det ville jo bare bekrefte mistanken fra din side. Jeg skrev et lengre innlegg en gang om hvorfor jeg hadde høye forventninger, men jeg husker ikke hvor det var.

Lenke til kommentar

Heh, du trenger ingen grunn til å ha høye forventninger. Jeg har spillt morrowind, det var ett bra spill på mange måter, men det var også noen ting jeg ikke likte med det. (Bare for ett eksempel: Jeg ble for lite guidet synest jeg, det var veldig avansert for meg, som for første gang har spillt ett så stort og fritt spill)

 

For all del, spillet kan bli utrolig bra, og jeg tviler på det blir en flopp, men jeg tror at man ikke skal forvente alt mulig. Selv er jeg bare forbanna og misunnelig på alle dere som kan spille dette på og grafikk, jeg kunne bare spille det på minimum, og jeg tror ikke det vil gå hakke-fritt på det minste heller..

 

Vel, er ikke så lenge igjen, rundt den 1 april vil jeg tro mange kan si en del om spillet.

Lenke til kommentar
Bare jeg som tror en god del folk kommer til å bli veldig skuffet over dette spillet? Dere setter dere for høye forventninger.

Heh, du trenger ingen grunn til å ha høye forventninger. Jeg har spillt morrowind, det var ett bra spill på mange måter, men det var også noen ting jeg ikke likte med det. (Bare for ett eksempel: Jeg ble for lite guidet synest jeg, det var veldig avansert for meg, som for første gang har spillt ett så stort og fritt spill)

 

For all del, spillet kan bli utrolig bra, og jeg tviler på det blir en flopp, men jeg tror at man ikke skal forvente alt mulig. Selv er jeg bare forbanna og misunnelig på alle dere som kan spille dette på og grafikk, jeg kunne bare spille det på minimum, og jeg tror ikke det vil gå hakke-fritt på det minste heller..

 

Vel, er ikke så lenge igjen, rundt den 1 april vil jeg tro mange kan si en del om spillet.

 

Hvordan kan du tolke det til at TES IV kan komme til å floppe, basert på dine erfaringer med morrowind?

Jeg ser ingen grunn til å ikke forvente stort av dette spillet, og jeg tror at spillet faktisk ikke er hypet nok.

For alle de som klarer og se litt mer en bare god grafikk i Oblivion, tror jeg det vil bli en særdeles rik erfaring.

Spillet er så mye mer en god grafikk, og fysikk, det er faktisk en historie som utspiller seg her, noe som for min del er det viktigste med hele spillet.

 

En annen ting er jo det faktum at Bethesda Softworks har lykkes med sin TES serie i tre spill allerede, så jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor de plutselig skulle feile etter å ha funnet opp hjulet på nytt, gang etter gang.

 

Men så kommer det jo litt an på hvilke forventninger og innstillinger man har til spillet i utgangspunktet.

Hvis man ikke setter seg inn i Morrowind, og forstår hva som virkelig skjer rundt en, er det lett og ikke få de helt store øyeblikkene i spillet.

Leser man litt lore i tillegg, vil man kunne få en enda større aha opplevelse mens man spiller.

Hvis man er ute etter et spill som er mer veiledende, og ikke byr på massiv frihet, ja da kjøper man heller fable eller lignende.

Litt av poenget med TES serien er at man skal kunne leve et annet liv, og ta egne valg i alt man gjør, noe som gir en fantastisk frihet. :)

Lenke til kommentar

Dere må huske, at Doom3 var forventet å bli det mest fantastiske, uberfantastiske, supermegauberduper FPS'n noensinne (pga de fine screenshotsene), og ble hypet i både magasiner og nettsteder som "the next big thing". Også viste det seg å være en standard shooter med altfor mange trange, mørke korridorer og fiender som spawner bak deg hele tiden istedet.

 

Takler ikke desktop-bakgrunner med altfor glorete farger. Da ser man jo ikke navn på icons i det hele tatt, hvis man ser ikonene overhodet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Dere må huske, at Doom3 var forventet å bli det mest fantastiske, uberfantastiske, supermegauberduper FPS'n noensinne (pga de fine screenshotsene), og ble hypet i både magasiner og nettsteder som "the next big thing". Også viste det seg å være en standard shooter med altfor mange trange, mørke korridorer og fiender som spawner bak deg hele tiden istedet.

 

Takler ikke desktop-bakgrunner med altfor glorete farger. Da ser man jo ikke navn på icons i det hele tatt, hvis man ser ikonene overhodet.

5736995[/snapback]

 

Løsning:

post-65458-1142092984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dere må huske, at Doom3 var forventet å bli det mest fantastiske, uberfantastiske, supermegauberduper FPS'n noensinne (pga de fine screenshotsene), og ble hypet i både magasiner og nettsteder som "the next big thing". Også viste det seg å være en standard shooter med altfor mange trange, mørke korridorer og fiender som spawner bak deg hele tiden istedet.

5736995[/snapback]

Alle ved bevissthet visste vel at Doom 3 i bunn og grunn bare var Doom 1 med god grafikk. Oblivion har noe mer å skilte med - det kalles god story. For ikke å snakke om friheten i spillet!

Lenke til kommentar

Nettopp.

 

Jeg oppdaget Oblivion da jeg så noen screens i november eller noe sånt. På den tiden tenkte jeg at dette er et spill jeg hadde kjøpt selv om det hele gikk ut på å stå og se på skogen.

 

Etterhvert har jeg lest mer om Oblivion, og sett at det er mer bak grafikken, som faktisk hadde vært verdt et kjøp selv uten den vakre fasaden.

 

Jeg tror ikke Oblivion flopper. Ikke litt engang. Selvfølgelig blir noen skuffet, og noe er ikke helt slik en håper, men alt i alt blir det nok et av årets spill. Utvilsomt. Spesielt for den ekte fansen.. De som ikke kom for grafikken. ^^

Endret av Zlimy
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Oblivion flopper. Ikke litt engang. Selvfølgelig blir noen skuffet, og noe er ikke helt slik en håper, men alt i alt blir det nok et av årets spill. Utvilsomt. Spesielt for den ekte fansen.. De som ikke kom for grafikken. ^^

5738936[/snapback]

 

Så enig har jeg aldri vært, tror jeg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...