buskmann Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg er litt ny i Photoshop, så vær snill med meg. Jeg lager et bilde som er en sammenstilling av 4 andre bilder. De 4 bildene er i egne lag, som jeg har satt opp ved siden av hverandre. Hvordan kan jeg lage en glatt overgang mellom lagene? Så bildene smelter over i hverandre, hvis dere skjønner. Endret 8. mars 2006 av buskmann Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Slik jeg har forstått du har gjort det nå: Lagd et nytt dokument, flyttet 4 bilder til det nye og disse blir liggende kant i kant? Litt usikker på om jeg forstår hva du vil ha, men følgende måte gjør kantene på bildene diffuse slik at du kan flytte dem frem/tilbake og gli inn i hverandre. Lag et nytt dokument med ønsket bakgrunn og ønsket størrelse. Så åpner du et av bildene du skal ha med og markerer en del av bildet med f.eks. et marquee tool. Kan ta hele bildet hvis du ønsker. Så går du på Select-feather og setter denne til 20-30 pixler. Gå til Edit-copy. Da har du kopiert bildet med en diffus ytterkant til clipboard. Åpne det nye dokumentet, Edit-paste så kopierer du et av bildene inn her i et nytt lag. Marker dette og juster størrelsen til ca 1/4 av dokumentet. Gjør det samme med alle andre bildene. Feather kan justeres til ønsket resultat, men dette må gjøres før du kopierer fra bildet. Tilslutt justerer du størrelsen på alle bildene og flytter de slik du vil ha dem. Husk på ved alle justeringer av størrelser så har du en rubrikk på toppen for w og en for h. Mellom disse er det en lås som må trykkes på så perspektivet beholdes. Flatten layer og print..........eller.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå