Gå til innhold

Hvor raskt faller skjermkort i pris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det siste og nyeste er det som faller raskest i pris og blir utdatert fortest og er det verste du kan kjøpe økonomisk sett. de siste og beste kortene blir totalt overkjørt av nye, bedre og kanskje billigere kort samt nye teknologier og standarder. men har du mye penger så er det jo fett og være kongen på haugen noen måneder.

på ett halvt år tenker jeg prisen vil være halvert og ett nytt og bedre kort vil være ute.

hvis du skal kjøpe kort nå tror jeg gf4ti4200 eller radeon8500le er ett bra kjøp. gf4ti4200 koster litt under 1500kr og radeon litt under 1000kr.

Lenke til kommentar

nah, kunne da få creative ti4600 for ca 3,5k på TG i år, da det akkurat hadde kommet. Bare asus-horene som våger å kreve godt over 4k for et skjermkort. radeon-kortet koster oppunder 3,6k på psdata, men kommer til å falle noen hundrelapper når nv30 kommer. Hvis du har venter sparer du en tusenlapp på et halvt år, men da mister du en del spillopplevelser også, velg selv. Det kommer nye kort og spill hele tida. Jeg bruker å oppgradere hvert 1 - 1,5 år

Lenke til kommentar

Quote:

Ja men er ikke nv30 utsatt da . Kommer ikke før over jul : ( . Første gang at nvidia bryter med 6 mnd prinsippet sitt. Men konkuransen er stor, så jeg forstår godt hvorfor.

Jeg tror de ryktene har blitt avkreftet av Nvidia, jeg mener jeg leste om det på VoodooExtreme, jeg har desverre ingen link men...

Jeg kommer antagelig til å skaffe meg et Radeon9700PRO jeg også, du kan få det for 3500kr hvis du leter litt... :smile:

Lenke til kommentar

Ta ukens tilbud på komplett evt hvis du har nok penger bruk 3200 på et Radeon 9700 PRO. T&L, Pixel Shaders, Vertex Shaders og generel ytelse (for ikke å nevne memory bandwidth) er ganske så mye bedre en GF4, men det koster som sagt endel mer og. Ville kjøpt det tilbudet på komplett til 2200 og venta til NV30 kom og ble billig =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...