lordHagen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei jeg la inn den nyeste beta'en av Windows Vista på den bærbare maskinen min igår.. Også sku jeg legga innat xp, men det funka ikke.. Installasjonen starta ikke.. Så jeg prøvde å formatere disken ved hjelp av Windows Vista cden, så da kom jeg inn i innstallasjonsprogrammet til XP. Men når installasjonen nesten var ferdig, kom det at det manglet noen filer under installeringa.. Så jeg restarta maskin og kjørte XP cden igjen, men da kom det opp en feilmelding om at en fil var borte ved den blåskjerm installerings- greia.. Så da kom jeg ikke lengre.. Har en sånn boot cd- greie, så med den klarte jeg å formatere, men nå er det ingen cder som funker, ikke engang den boot- cden.. Når jeg prøver å sette inn XP cden kommer bare beskjeden: "CDBOOT: Memory overflow error".. Får ikke gjort noe.. Prøvd flere WinXP cder, vista cden, boot-cden, Ubuntu cden (verken live eller installasjons cden funker).. Ikke no funker.. Noen som har noen anning på hva jeg kan gjøre? Det er en Fujitsu Siemens Amilo 7620.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det virker som maskinen kan ha tatt skade av Vista. (?) Sjekk BOOT-innstillingene i BIOS. Lenke til kommentar
lordHagen Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Det virker som maskinen kan ha tatt skade av Vista. (?) Sjekk BOOT-innstillingene i BIOS. 5723739[/snapback] Det er fullt mulig.. Hvem innstillinger skal jeg sjekke..? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Det virker som maskinen kan ha tatt skade av Vista. (?) Sjekk BOOT-innstillingene i BIOS. 5723739[/snapback] Det er fullt mulig.. Hvem innstillinger skal jeg sjekke..? 5723866[/snapback] Sjekk BOOT-rekkefølgen og andre innstillinger som ligger der. Lenke til kommentar
lordHagen Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Det virker som maskinen kan ha tatt skade av Vista. (?) Sjekk BOOT-innstillingene i BIOS. 5723739[/snapback] Det er fullt mulig.. Hvem innstillinger skal jeg sjekke..? 5723866[/snapback] Sjekk BOOT-rekkefølgen og andre innstillinger som ligger der. 5723926[/snapback] Jeg tror alt skal være riktig her.. Her er det som kommer opp når jeg forsøker boote med WinXP cden.. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 ser ut som BIOS-oppsettet er riktig, men hvis det fortsatt ikke funker, kan du prøve å ta ut batteriet på hovedkortet i ca 1 min, da vil BIOS-innstillingene bli tilbakestilt slik de var før. Sjekk boot-rekkefølgen igjen etter det er gjort. PCen vil forhåpentligvis kunne boote fra CDer igjen etter det. Og de filene som mangler på CDen, aldri hatt det problemet før, kanskje du må prøve en annen XP CD Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kjør Memtest86 fra Ultimate Boot CD. Lenke til kommentar
lordHagen Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 har fått det til å funke nå Brukte Ultimate Boot CD og gjorde om litt inne på biosen.. Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
lordHagen Skrevet 12. april 2006 Forfatter Del Skrevet 12. april 2006 Samme problemet dukket opp igjen:S Noen som nå vet hva jeg kan gjøre?:S Prøvd alt som står her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå