Gå til innhold

Battlefield 1942

Mio

Anbefalte innlegg

Noen som sliter med det spillet her?

Jeg kjører det på et XP1900 og et TI4400 kort,men enda lagger og henger det mye av og til.

Er det spillet eller maskinvaren som sliter??

Det er jo anbefalt med 500mhz cpu,men det hadde aldri funka å spille med.

Til dere som spiller det:

Hvordan hardware kjører dere på det?

"flyter" spillet hos dere,eller hakker og henger det noe sykt når eksplosjoner og kampen er i gang?

for de som ikke har lest console commandsene,så får man opp fps ved å skrive "console.showfps 1" i console.

Hvordan fps har dere?

MiO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet etter at jeg kjøpte fullversjonen. Har prøvd det meste, men til ingen eller liten nytte. Spesielt ille er det på multiplayeren. Spillte på server med 5 spillere, da gikk det som på singleplayeren, greit nok med meget dårlig grafikk. Men med 24 spillere og samme ping, gikk det ikke ann å spille i det hele tatt.... (pingen lå forøverig på ca 40-50).

Tydlig et krevende spill. Skal kjøpe meg Radeon 9700, så får vi håpe at ting bedrer seg...

Lenke til kommentar

Vi har diskutert det litt her oxo hva det kan komme av.

Selv merker jeg det når jeg kommer i en eksplosjon og mange spillere er der samtidig.

Det kan jo hende det er server softwaren som gjør noe ugang oxo.

Det er vel ikke kommet ut serverdel til linux enda.

Men det skal jo holde med TI4400 og en 1,6ghz cpu.

Håper det kommer noen patcher etter hvert som kan fikse litt av problemene.

MiO

Lenke til kommentar

1024x768 ble litt for krevende på min maskin også, satte ned til 800x600 selv om jeg syns det er teit at det skal være nødvendig med en slik PC.

Blir nok et nytt skjermkort på meg ved juletider hvis utviklinga fortsetter sånn. Sliter med Mafia også.. Hva når Doom 3, Hitman 2 + andre stortitler kommer..?....

AMD XP2200+

Geforce4 Ti4400 128MB

512 DDR RAM

Lenke til kommentar

Ok, etter å ha hatt spillet i 3 dager nå, kan jeg ta det jeg har erfart.

Min maskin:

T-Bird 1.33 (på ASUS A7V133)

640MB SDRAM PC133

GF4 Ti4200 128MB (270/500)

40.41 drivere

SB Live 5.1

Grafikkinnstillinger i spillet:

1280x960x32@85

Graphics quality: high

Effects quality: medium

Enviroment map: on

Lightmap: on

Shadows: off

Texture quality: 80%

View distance: 100%

Har lagt inn 1.1 patchen

I singelplayer med fullt opp med bots flyter det helt greit hos meg. FPS ligger på alt fra 50 (masse eksplosjoner og styr) opptil 90...gjennomsnittlig ligger den på 70-75. Ingen hakking iallefall.

Har prøvd minimalt i MP enda, men har vært inne på 3 servere (med alt fra 4 spillere til 14 tror jeg det var). Netcoden i BF suger dessverre tror jeg. Lå på 30-50 i ping og det lagga uansett! Håper dette var engangstilfeller, men etter hva jeg begynner å høre er det ikke det. BF trenger nok noen patcher til før det er perfekt.

Men uansett: BF 1942 er råkult! :grin:

Lenke til kommentar

lyden min forsvinner etter en 20 min med spilling over internet....irriterende....skjer ikke på single...

og en annen ting....en dag trykka jeg join server for og joine min kamerats server....jeg alt tabba og copy ipen hans....alt tabba tilbake og ctrl+v da skjedde ingenting og nå er det KOMPLETT umulig og få markøren in i ip feltet på add server jeg må vel reinstallere, men jeg lurte på om det finnes en consoll cmd til og joine servere ? jeg har prøvd og skrive bare ipen og join og connect men ikkenoe funker....

forslag `?

Lenke til kommentar

Jeg kjører spillet glatt på 1024 32bit alt stæsj med 400% bots og 25% cpu time til AI..

Går jeg høyere må jeg (pga at jeg venter på en ny psu til TEC, som igjen gjør at jeg er nede på bare 2,4ghz) skru ned CPU time til rundt 20% og 350% bots.

På internett funker det meste fett :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...