Gå til innhold

Kjøpe Windows XP eller vente på Vista?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge tenkt å kjøpe et Windows XP Professional OEM eksemplar, og har hørt mange som sier de tror de kommer til å bruke XP etter Vista er sluppet, pga. minneslukingen i Vista.

Er det flere grunner for å holde seg til XP etter Vista?

Burde jeg vente til Vista kommer eller burde jeg gå til anskaffelse av XP?

Hvilket OS jeg har nå er uten betydning, så ikke ta det med i vurderingen eller still spørsmål om det. :)

Mvh.

ZinnX

Endret av ZinnX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hver gang det kommer noen nytt er det alltid folk som er prinsipielt motstander mot dette nye.( bare for å være motstander ? :( )

Vent til Vista kommer, ca 6 mnd, da kan du alltid bestemmer deg for den ene eller den andre.

lykke til

Lenke til kommentar

Det er jo faktisk et halv år til Vista slippes, og hvis Microsoft fortsetter trenden med barnesykdommer ol. vil det kanskje ta enda et halv år før det er helt stabilt. Dermed kan det ta et helt år før det lønner seg å kjøpe Vista.

Vi vet heller ikke hva Vista kommer til å støtte av programmer siden det er en helt ny kjerne (i motsetning til overgangen fra Win2000 til WinXP).

Lenke til kommentar

Og ikke bare det som allerede er nevnt, men Vista trenger vesentlig heftigere hardware for å kjøre optimalt. En "moderne" PC idag, vil kunne kjøre Vista tilfredstillende. Men selv kommer jeg nok til å oppgradere til dobbelt-kjerne CPU og et heftigere skjermkort! Så ta med dette i beregningen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...