Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT ADSL2+ med modem?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med NGT og bruk av ditt eget modem?

Er det noen hindring for å benytte eget utstyr?

Må si at lysten til å ha en sånn integrert NGT modemrouterløsning uten 'full kontrolll' ikke er så stor.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke om jeg er helt on-topic siden jeg sitter på en "kvasi" NGT linje fra en ISP som Nextgentel eier men ikke drifter .

Etter de problemer vi vet med disse Speedtoucher så har forskjellige løsninger vert prøvet ut og som man ser så har man visst valget om Speedtouch 5x6i eller Zyxel 660RU-T3 .

Med manglende vilje fra Zyxel sin side (jeg snakker om modemet) her ble ihvertfall dette forkastet da dette var satt til å synkronisere linjen veldig lite ambisiøst for å sid et mildt . Grunnen til at vi prøvet Zyxel var igrunn ønsket om en ren modem løsning hvor routeren tok over det som man kan kalle "pppoe-helvete" .

"Vi" har vert plage med noe som kalles 15timers problemet hvor Speedtouch da mister forbindelsen og så kobler opp på nytt . Samme hva man gjør så har dette vert satt til ..... ja nå drifter vi off-topic .

Uansett så sitter jeg på ett 546i uten NGT templates hvor hele boksen er satt i Bro men hvor stabilt man skal kalle det er litt hvordan den enkelte oppfatter ting . Rekorden var vel nærmere 12 døgn med lånt router men det ligger deromkring 3-6 døgn nå .

Forutsettningen min var å få kjøre portingen min selv og da helt uten problemer med Televoip adapter og FTP server som riktignok ble løst til vår fordel da vi fikk tilgang til statiske adresser ihvertfall når det gjaldt iptelefonien ...

Lenke til kommentar

Takker for info. Hvis det går å få satt de i bridge, eller å fjernet templatene osv så skal det nok ordne seg. Leser litt forskjellig om zykel og speedtouch modemrouterne på nett. Endel plages med de mens andre skryter de opp i skyene. Uansett så foretrekker jeg å ha separat modem og router. Da er det enklere å finne eventuelle problemer og man har en ufiltrert ip som man kan benytte til egen linuxrouter.

Uansett så blir det interessant å grave litt i oppsettet og modifisere til eget behov ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...