Gå til innhold

Nytt HK -> bootproblemer

ikjell

Anbefalte innlegg

Har akkurat satt i et nytt HK og ny CPU, AMD Athlon 64 3700+ på et ASRock Dual-kort.

2 S-ATA-disker, med en windows på begge har jeg bare flyttet over. Kommer inn i menyen hvor jeg kan velge hvilken partisjon jeg kan starte på, men uansett hvem av de jeg velger, så rebooter bare maskina. På den ene partisjonen ser jeg windowslogoen et halvt sekund, på den andre rett til reboot.

Har forsøkt å installere windows på nytt, men da finner installasjonsprogrammet kun den ene disken - ikke begge. Er vel ikke noe master/slave innstillinger på S-ATA disker?

Evt. andre tips som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok reinstallere Windows ja. Dette fordi at du får da nye drivere og en helt clean installasjon av Windows. Dette gjør at det ikke blir noen konflikter og sånn med de gamle HK driverne f. eks. Ta å reinstaller Windows og jeg regner med at ting ordner seg.

Håper problemet løser seg.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ja, regnet nesten med jeg måtte installer windows på nytt, men ville prøve først.

Nå får jeg jo ikke installert windows, fordi installasjonsprogrammet ikke finner disken, selv om BIOS finnner den.

S-ATA er aktivert.

Lenke til kommentar

Hvis du har 939Dual-SATA2 så kan du prøve enable SATAII-kontrolleren i BIOS også, selvom hdd'en kun er tilkoblet SATA.

Jeg var iferd med å returnere kortet, men gjorde denne innstillingen nærmest tilfeldig - siden har det gått upåklagelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...