Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny pc og litt problemer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg nettop nye pc-deler og har litt problem når det gjelder spill.

Jeg spiller mye Everquest 2, og på den gamle pcen måtte jeg spille med nesten laveste kvalitet for at spillet skulle funke greit nok.

Det var jo greit nok det. Kunne spille og alt var godt. Det var en P4 2,6ghz med 1gb ram og radeon 9600se kort.

Jeg har nå kjøpt nye deler og spillet lagger enda mer selv om jeg har på den laveste kvaliteten :cry:

Kjøpte meg altså: Abit KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939 hovedkort

AMD Athlon X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 dual core prosessor

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 skjermkort

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB + hadde 2 brikker twinmos

pc3200 på 512mb fra før

Og en Maxtor DiamondMax 10 250GB SATA2

16MB 7200RPM

Trodde nå hvertfall det skulle hjelpe litt på grafikk og ytelse, men næ :p

Har installert alle chipset drivere til HK, nyeste drivere til skjermkortet og kjørt windows update osv..

Pc'en virker kjapp og god sånn ellers, men virker ikke helt som alt er som det skal når det gjelder spilling.

Noen som har noe idè om hva det kan være?

Helt ny på forumet, så beklager om jeg posta på feil plass :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for alle svar. må teste ut litt diverse senere i dag.

Jeg har en strømforsyning på 470w. Den er noen år men jeg tror den burde holde for dette her.

BIOS'en er up to date.

efikkan: hvordan kan jeg kjøre med kun single core?

Leita litt på den linken som nahojdat ga meg, men jeg fant ingen programmer der man kunne velge enten single eller dual core..

Lenke til kommentar

Leita litt på den linken som nahojdat ga meg, men jeg fant ingen programmer der man kunne velge enten single eller dual core..

5724970[/snapback]

Linken er til driver til CPUen din, mange opplever å slippe å slå av ene kjernen med oppdatert driver..

Lenke til kommentar

Jeg har installert spillet på den nyeste sata2 disken. så det er fresh install av både eq2 og windows.

Jeg har windows home oem versjon. tror ikke det er 64bit, så det kan ikke være det som er problemet.

Jeg prøvde nå å spille everquest for første gang i dag, og da gikk det flytende på høy grafikk i rundt 5 min, og så begynte det plutselig å lagge mye.

Prosessoren lå på 39 grader mens jeg spilte, i følge programmet som følgte med.

Aner ikke hva tempen på skjermkortet lå på, men den kan ikke være farlig høy siden viften sviver normalt.

Jeg skal prøve å ta ut de 2 eldre ram-brikkene, og se hvordan det er da.

Lenke til kommentar

det hørtes lurt ut.... Det høres jo ut som om det er et typisk temeperatur-problem siden det funker en stund, for deretter å bli crap. Et annet alternativ er som du antakelig vil finne ut av at Ram skaper trøbbel.

I forhold til temperatut på skjermkortet så vet jeg ikke i hvilken grad du kan få sjekket dette, men det fulgte kanskje med noe diagnostiseringsverktøy når du kjøpte kortet. Forsøk å kjøre med åpent kabinett, og sjekk at det er fri luftflyt rundt kortet

Lenke til kommentar

Fikk litt bedre resultat på 3D mark 05/06 etter at jeg tok ut de gamle ram-brikkene.

3d mark 05: 7094 - rundt 6400 tidligere hvis jeg ikke husker feil

3d mark 06: 3500 - ca 3300 tidligere

Vet ikke om dette er gode resultater eller hva det er.

Scora hvertfall sykt lavt på cpu testene.

Når det gjelder eq2 så lagger det like mye. Skal prøve å fjerne det og installere det på ny igjen.

-------------

Hjalp ikke så mye det. Hakker en del enda.

Kanskje jeg skal prøve å kjøre single core? Isåfall hvordan styrer jeg det?

Endret av audude
Lenke til kommentar

Jeg sliter fremdeles med det samme problemet enda.

Med en gang jeg begynner å spille et spill så går det glatt, men går treigere etter noen minutter.

Har prøvd å kjøre spill med bare single core, og dual. Tempen på skjermkorter ligger på rundt 50 grader mens jeg spiller, og det er jo ikke noe særlig varmt.

Prøvde og å ta av sidedekselet, og sette toweret inntil vinduet mens det var åpent og -5 grader ute. tempen sank litt men spillet lagga like mye fordet:>

Utrolig irriterende.

Har prøvd diverse drivere til skjermkort uten noe hjelp.

Noen som har noen forslag?

Kan jo installere et spill på den gamle hdd'en bare for å se om det er den nye hdd'en som ikke fungerer ordentlig.

Lenke til kommentar

Nei. har også bf2 og lotr: bfme2.

Aner ikke hvorfor, men default grafikk-oppsett blir alltid low på begge spillene.

Når det begynner å lagge, så er det akkurat som om systemet sliter med å henge med på hva jeg vil. F.eks at jeg skal snu meg rundt i battlefield eller everquest, så lagger det.

Litt vanskelig å forklare;p

Men det er akkurat som om jeg har en gammel pc og prøver å kjøre alt på max, går treigt og lagger..

Så man kan vel si at alt går helt fint i begynnelsen, så begynner det å lagge jevnt.

Endret av audude
Lenke til kommentar

:thumbup:

Nei. har også bf2 og lotr: bfme2.

Aner ikke hvorfor, men default grafikk-oppsett blir alltid low på begge spillene.

Når det begynner å lagge, så er det akkurat som om systemet sliter med å henge med på hva jeg vil. F.eks at jeg skal snu meg rundt i battlefield eller everquest, så lagger det.

Litt vanskelig å forklare;p

Men det er akkurat som om jeg har en gammel pc og prøver å kjøre alt på max, går treigt og lagger..

Så man kan vel si at alt går helt fint i begynnelsen, så begynner det å lagge jevnt.

5739894[/snapback]

Sjekk denne linken. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429 Den vil kanskje hjelpe deg. NB! Har du norsk xp, må du ha norsk hotfix. kontakt Microsoft eller let på nettet.

Endret av nesnetrom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...