Gå til innhold

Ny skjerm. Lurer på widescreen.

Anbefalte innlegg

Hei, gutter og noen jenter.

Nå har jeg hatt en CRT helt siden jeg fikk min første PC(fantes ikke LCD da, vel og merke), og tiden er skrekkelig inne for en utskifting.

Det som frister mest er en 20" Widescreen, innenfor en fornuftig pengesum.

Dell 2005FPW er jo en klar kandidat, men den skal visst ha problemer med baklys?

BenQ FP202W er også interresant, jeg liker utseende. HWs egen test var ganske knusende, "blasse farger" og "noe etterslep". Allikevel er de fleste tester jeg har lest, positive. Vanskelig og vite hvem som er mest objektive.

En tredje skjerm jeg har sett på er en Acer som jeg ikke husker navnet på. Jeg har funnet svært lite tester av denne skjermen, noen som har noen erfaringer? Som BenQen, ser denne også svært bra ut.

Litt om det jeg ønsker av min kommende skjerm. Farger, de bør ikke være for "blasse" og "kjedelige" som dere sier. Jeg har ingenting å sammenligne med, så dere får forklare meg litt.

Jeg spiller da ofte, mest World of Warcraft, men på LAN hender det jeg tar en runde Battlefield eller TrackMania, og andre. Så etterslep bør det det være minimalt av. Jeg har fått med meg at den oppgitte MSen ikke har så mye betydning. HW mente f.eks at Dell'en hadde minde etterslep enn BenQ'en, selv om sistnevnte har halvparten offisiellt oppgitt MS.

Jeg er ikke akkuratt skjemt bort med ergonomi med min slitne CRT, så jeg har ikke de helt store kravene, men den bør kunne vippes bak og fram.

Design er helt personlig hva en synes er pent, så ikke bry dere om det hvis dere vil anbefale en skjerm eller två.

Jeg håper noen kan komme med synspunkter om de nevnte skjermene, gjerne sammenlign dem. Hvis du vet om noen andre alternativer, kom med dem!

Takk.

Og en ting til, jeg skal til TG, og lurer på hvordan jeg bør frakte skjermen, pakke den inn i medfølgende eske? Jeg har også hørt at LCD-skjermer er ganske skjøre ovenfor forflytting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kansje samsung syncmaster 960bf.

jeg skulle selv kjøpe meg en lcdskjerm og endte opp med denne selv om jeg ikke driver å frakte skjerme fra sted til sted.

de skal vere beregnet til å frakte fra sted til sted siden foten kanbretes hel inn til hele skermen.

det er også ett handtak bak på foten.

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du alle skjermene han har lista opp er widescreen?

Dell'en er å anbefale. BenQ'en gir dog utrolig mye for pengene, men er nok noe svakere enn Dell'en om du får god utgave av den (noe jeg tydeligvis har fått)...

BenQ'en mangler dog justeringsmuligheter, noe Dell'en er fabelaktig på.

Acer'n mangler DVI-tilkobling, men er likevel ålreit..

1. Nec

2. Dell

3. Apple

4. BenQ

5. Acer

husker ikke alle modelnavnene, men regner med du har en anelse om hvilke modeller, da produsentene etter all sansynlighet kun har en 20" widescreen hver, foreløpig.

Lenke til kommentar

Dell er UTRULEG vanskelige på å få ny skjerm når du får ein med dårleg baklys har eg erfart! einaste måten var å bruke angreretten og bestille ny skjerm. kundeservicen er også utruleg treig etter det eg har erfart. i dag har dei henta min skjerm og eg er også usikker på korleis skjerm eg skal kjøpe. dell var fantastisk men eine hjørnet mitt var forferdelig dårleg... kjøper aldri ein dell skjerm igjen uten å ha sjekka den!

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du alle skjermene han har lista opp er widescreen?

Dell'en er å anbefale. BenQ'en gir dog utrolig mye for pengene, men er nok noe svakere enn Dell'en om du får god utgave av den (noe jeg tydeligvis har fått)...

BenQ'en mangler dog justeringsmuligheter, noe Dell'en er fabelaktig på.

Acer'n mangler DVI-tilkobling, men er likevel ålreit..

1. Nec

2. Dell

3. Apple

4. BenQ

5. Acer

husker ikke alle modelnavnene, men regner med du har en anelse om hvilke modeller, da produsentene etter all sansynlighet kun har en 20" widescreen hver, foreløpig.

5723879[/snapback]

Acer har et par, og den jeg linket til er "en av de bedre", den har DVI og koster 4500,-, ikke den til 3200,-,

Lenke til kommentar

Har endelig fått sett min BenQ-skjerm sammen med en dyrere LCD (den nye NEC 20" ws). Den største forskjellen ser ut til å være at BenQ-en har en VESENTLIG dårligere vertikal synsvinkel. Dvs, hvis man ikke har øyne og skjerm i riktig høyde/vinkel i forhold til hverandre så viskes fargene ut eller blir for røde. NEC'en var mye bedre på det punktet. Den har nok også en del 'dypere' farge, uten at jeg tror det er plagsomt dårlig på BenQ'n. Til spill fungerer BenQ'n i alle fall utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...