Gå til innhold

Skrur på pcen cpu vifta går litt, men så dauer den.

zuhr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et chiftech psu. Det som følger med på maxitoweret til chiftech. 340watt. Hovedkorte er et MSI KT3 ULTRA2 Hovedkort for Socket A

KT333, ATA/133, lyd, ATX, USB2.0 (2)

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

Socket A (Palomino) prosessor (1)

1 Stk 111839 TwinMOS PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC266MHz) (3)

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Igloo2320, Opp til 1,4GHz, samt XP2600+ (4)

Også har jeg jo et skjermkort og en diskettstarsjon og en hdd koblet til...

Lenke til kommentar

Bare et skudd i blinde.... men har du prøvd å koble cpu vifta på en annen viftekontakt på HK? Hadde problem med mitt Abit kort. Vifta gikk, men systemet ville ikke komme igang. HK sjekker ofte om cpu vifta er koblet på - og hvis den står på FAN2 kontakten(f.eks.) tror HK at her er det ingen vifte! Og følgelig nix starting.

Lenke til kommentar

har testet på alle 4 vifte utgangene nå. Samme problem med alle. har testa å sette i rammen to forskjellige steder. rammen må sitte i. Får jeg glemte den ned å de to klemme greiene er festet og sa "klikk" hehe. Eneste jeg kan teste er vel å bytte psu. tenker det er problemet. Men bare så rart at jeg får med et defekt psu. På et nytt tower.

Lenke til kommentar
Quote:

zuhr skrev (2002-09-22 16:13):

har testet på alle 4 vifte utgangene nå. Samme problem med alle. har testa å sette i rammen to forskjellige steder. rammen må sitte i. Får jeg glemte den ned å de to klemme greiene er festet og sa "klikk" hehe. Eneste jeg kan teste er vel å bytte psu. tenker det er problemet. Men bare så rart at jeg får med et defekt psu. På et nytt tower.

Har du ikke noen kammerater som har en psu som du kan få låne, Da får du svar om det er psu'en eller ikke.
Lenke til kommentar

En ting jeg ville prøvd før jeg byttet psu, var å ta ut skjermkortet og sette det godt i igjen.

Den samme skjedde med meg en gang. Var bare kontaktene i agp'en som såvidt var borti hverandre. Dette liikte ikke pcen helt så godt og slo seg av før den startet.

Prøv det du..

ELWiss

Lenke til kommentar

Ikke send det inn helt enda...

... hadde samme problem med et Gigabyte kort.

Prøv å skru ut flesteparten av skruene som holder HK på plass og start maskinen da.

Hvis den starter kan det være at du mangler isolasjon på skruene.

Håper det funker!

[ Denne Melding var redigert av: Pearwood på 2002-09-24 18:29 ]

Lenke til kommentar

Har samme problemet med hardware i signaturen.

Har nå fått tak i ny cpu som jeg skal teste med, siden jeg mistenker det er cpu. Det er ikke psu, skjermkort, skrueproblem, pci/agp/ide enheter osv.

Jeg prøvde til og med annet hovedkort.

Poster igjen her hvis det var cpu som var død :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...