Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Disconnecter når man surfer.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har et lite problem som kan være ganske irriterende over tid.

Når jeg skal surfe på internett (utrolig nok) så "hopper" internetten min av og jeg disconnecter fra MSN og mIRC. I det siste har dette skjedd mer en normalt og jeg må restarte routeren for å "roe ned" disconnectingen. Dette hjelper litt men ikke mye.

Litt info som kanskje ikke hjelper men allikevell er fint å vite:

Jeg har Bluecom 1500/400.

Internetten min er koblet fra PC'en min til en switch. Switchen er koblet til veggen, og veggen er koblet til routeren.

Jeg har ikke dette problemet når jeg er hos andre med min PC som har bluecom eller andre internett-leverandører.

Takk på forhånd :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, kan linja fungere optimalt i om så timevis uten at du bruker web og så detter den ut med en gang du skal gå på en webside?

Det hørtes veldig rart ut i så fall, du kan jo prøve å ta kontakt med BlueCom Support (som om det hjelper). Har opplevd noe lignende med en router her, da var det MSN-trafikk som slo den ut. Eventuelt er switchen defekt, men tviler.

Lenke til kommentar

Jeg hadde telenor før, og det skjedde det samme da og.

Jeg kan sitte på mIRC og MSN en hel natt (ha dataen på) uten at jeg disconnecter.

Kan det ha noe med at det er noe galt når det gjelder router og switch ? Jeg har hørt at det kan være noe feil med ledninger, men jeg har forferdelig mye ledninger ved routern min. Så ville gjerne ha hørt en lettere løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...