Gå til innhold

Skjermen mister signal under oppstart

Tommy

Anbefalte innlegg

Satt og leste avis på nettet her om dagen, så plutslig ble skjermen svart og det stod "No signal" eller noe i den duren.

Hver gang jeg starter maskinen nå, kommer jeg til det "windows laster" bildet. Det går noen sekunder, så blinker tastaturet med lysene sine, og rett etter mister skjermen signalene, og blir svart. Virker som pcen fortsatt kjører.

Noen som har en idè om hva som kan skyldes feilen?

få forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner litt om et problem jeg hadde, men da fikk jeg ikke bilde i det hele tatt. Alt virket som det startet normalt, men fikk "No signal" jeg også. Etter mye testing av ram-brikker og diverse andre ting jeg ikke vil nevne i frykt for å gjennoppleve raseriet, fant jeg ut at det var strømforsyningen som hadde skylden. Egentlig litt rart etter som alt annet hørtes ut som det startet greit, men jeg testet med en annen og alt var i orden. Har du en løs psu liggende vil jeg anbefale deg å prøve den :thumbup:

Lenke til kommentar

Samme her, hadde en Q-TEc 550w for et år siden og den ble ustabil. Da fikk jeg samme problemet, No signal på skjermen. Hjalp som regel å ta ut skjermkabelen fra maskina samt løsne strømkabelen. Når jeg så plugget dem tilbake og startet maskina funka den vanligvis, - men enkelte ganger måtte jeg plugge ut alt på baksida og kun ha i strøm og skjerm (+ mus og tastatur). Skifta PSU´en og alt ble greit.

Lenke til kommentar

Windows laster inn skjermkort drivere når den er ferdig å laste (den blå streken) og tastaturet blinker gjerne. Hvis du har nvidia kort kan du prøve å holde inne CTRL når windows laster. Ellers kan du prøve å legge inn skjermkort drivere på nytt. At det står "No signal" kan også forekomme av oppdateringsfrekvens som kjøres og skjermen ikke takler.

Håper dette ordner seg.

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er oppdateringsfrekvens som er blitt satt opp for høyt. Min ble satt til 240 Hz på den gamle CRT-en en del ganger :p

Alt jeg gjorde var å trykke F8 like før Windows begynner å laste inn. Samme greie som å komme inn i sikkerhetsmodus, men velg heller "Aktiver VGA modus". fungerte fint med min gamle skjerm, alt ble satt til det laveste som gikk (480x640 @ 60 Hz).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...