Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) hehe.... her var en liten idè: helle masse cola oppi en stor dunk... feste en gummislange (som man får plass til mentos i) til åpningen på dunken.... se hvor mange mentos du får stappet inn i slagen.... nå, har du kompressor, kan du skyte mentosen ned i tanken lurer på hva som skjer da? xD edit: skriveleif rettet opp Endret 24. mars 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
varmit Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 da ha du et fint brannslukknings-apparat! he he,se fo deg på dunken da:"dra ut splinten så mentosen faller nedi dunken,og rett slangen mot flammene" Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Noe av det samme skjer om man putter NonStop oppi brusglasset. Bare en liten reaksjon, men efter hvert vil all kullsyren være borte. Noen som har en flaske overgjæret tomtebrygg hjemme? Det hadde vi efter julen i fjor, og om jeg ikke tar helt feil har vi det i år også, da alt ikke ble drukket. Jeg og en kamerat tok en 1,5 ltr.flaske som var så gjæret at bunnen hadde bøyd seg utover, og korken bula. Vi kasta den mot et lite fjell, og den traff akkuratt slik at korken kom nedover. Den suste opp i luften som en rakett! Flaska landet i toppen av et furutre. Vanvittig morsomt Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 I helga testa jeg dette på flere forskjellige måter. Det beste resultatet fikk jeg med vanlig mentos original i Cola Light 5793900[/snapback] Trenger kjapt svar. Du sier vanlig mentos? Mener du da disse nye tyggetablettene i en liten eske, eller vanlig rull(mint)? Skal teste med Cola light tenkte jeg. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Du må nok bruke de på "rull". Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 kom med videoer da folkens! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 I helga testa jeg dette på flere forskjellige måter. Det beste resultatet fikk jeg med vanlig mentos original i Cola Light 5793900[/snapback] Trenger kjapt svar. Du sier vanlig mentos? Mener du da disse nye tyggetablettene i en liten eske, eller vanlig rull(mint)? Skal teste med Cola light tenkte jeg. 5808687[/snapback] Beklager tregt svar, har ikke sjekka tråden på noen dager... Uansett: Det vi brukte var mentos original (mint) i rull. Sukkerfri mentos holder du deg unna. Merket imidlertid at det ikke var så enkelt som man skulle tro å få tak i denne typen, de vanlige dagligvaresjappene (på bøgda) vi var i hadde bare frukt-mentos (har ikke testet med dette, så jeg vet ikke om den duger) og vi måtte på Statoil for å skaffe. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Hva skjer hvis man hiver på sitronsyre, sukker og mentos i en stor flaske elns, for å hive på mye vann? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Noen som har gjort forsøk med å pulverisere mentosen for å få mest mulig overfalte som colaen og mentosen kan reagere med? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 Noen som har gjort forsøk med å pulverisere mentosen for å få mest mulig overfalte som colaen og mentosen kan reagere med? 6192215[/snapback] Banke på den med hammer så overflaten blir sprø og faller av; det er den vi er ute etter. Så knuse, legge såvidt inni et sugerør, putte røret ned i flaska (helst gjennom et lite hull i korken bare, for større trykk) og blåse så hardt du kan. Tror det skulle være omtrent så effektivt man kan få det Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 27. mai 2006 Del Skrevet 27. mai 2006 dette her må prøves! det er vel'kke farli? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 dette her må prøves! det er vel'kke farli? 6192311[/snapback] Jo, du kommer til å dø. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 cola light er vistnokk best Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 sløse dyrebar deilig cola på den måten!?, nei, cola skal drikkes. bruk heller pepsi. Lenke til kommentar
esa Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 hahaha, kult. skal prøve en gang men vet noen om det kjemiske reaksjonen som foregår mellom mentos og cola? esa Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Prøvde dette for litt over ett år siden. Steve Spangler Science har jo en artikkel om dette. Endret 28. mai 2006 av Agressive Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 WOW må prøve, nå skal e på lidl og kjøpe 2 liters cola Lenke til kommentar
royale Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Er det de hvite mentosene som funker best? Og må det være diet cola/pepsi? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Det funka desidert best med diet coke og hvit Mentos (ikke sukkerfri). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå