Gå til innhold

Hvordan lage cola-fontene

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

hehe.... her var en liten idè:

helle masse cola oppi en stor dunk...

feste en gummislange (som man får plass til mentos i) til åpningen på dunken....

se hvor mange mentos du får stappet inn i slagen....

nå, har du kompressor, kan du skyte mentosen ned i tanken :D lurer på hva som skjer da? :hmm: xD

edit: skriveleif rettet opp

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe av det samme skjer om man putter NonStop oppi brusglasset. Bare en liten reaksjon, men efter hvert vil all kullsyren være borte.

Noen som har en flaske overgjæret tomtebrygg hjemme? Det hadde vi efter julen i fjor, og om jeg ikke tar helt feil har vi det i år også, da alt ikke ble drukket. Jeg og en kamerat tok en 1,5 ltr.flaske som var så gjæret at bunnen hadde bøyd seg utover, og korken bula. Vi kasta den mot et lite fjell, og den traff akkuratt slik at korken kom nedover. Den suste opp i luften som en rakett! Flaska landet i toppen av et furutre. Vanvittig morsomt :D

Lenke til kommentar
I helga testa jeg dette på flere forskjellige måter. Det beste resultatet fikk jeg med vanlig mentos original i Cola Light

5793900[/snapback]

Trenger kjapt svar. Du sier vanlig mentos? Mener du da disse nye tyggetablettene i en liten eske, eller vanlig rull(mint)? Skal teste med Cola light tenkte jeg.

Lenke til kommentar
I helga testa jeg dette på flere forskjellige måter. Det beste resultatet fikk jeg med vanlig mentos original i Cola Light

5793900[/snapback]

Trenger kjapt svar. Du sier vanlig mentos? Mener du da disse nye tyggetablettene i en liten eske, eller vanlig rull(mint)? Skal teste med Cola light tenkte jeg.

5808687[/snapback]

Beklager tregt svar, har ikke sjekka tråden på noen dager...

Uansett: Det vi brukte var mentos original (mint) i rull. Sukkerfri mentos holder du deg unna. Merket imidlertid at det ikke var så enkelt som man skulle tro å få tak i denne typen, de vanlige dagligvaresjappene (på bøgda) vi var i hadde bare frukt-mentos (har ikke testet med dette, så jeg vet ikke om den duger) og vi måtte på Statoil for å skaffe.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som har gjort forsøk med å pulverisere mentosen for å få mest mulig overfalte som colaen og mentosen kan reagere med?

6192215[/snapback]

Banke på den med hammer så overflaten blir sprø og faller av; det er den vi er ute etter. Så knuse, legge såvidt inni et sugerør, putte røret ned i flaska (helst gjennom et lite hull i korken bare, for større trykk) og blåse så hardt du kan.

Tror det skulle være omtrent så effektivt man kan få det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...