Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Et lite partytriks.... Ta ei stor flaske cola/pepsi (helst 2 liter) Åpne flaska Finn frem en pakke Mentos mint tygge-tabletter Åpne pakken Ta alle Mentos -> fyll oppi et tomt plasrør med samme dimmensjoner som selve pakken mentos'en kom i. (plastrøret må være tett i den ene enden) Ta et vanlig kort fra en kortstokk, og hold denne foran den åpne delen av plastrøret med mentos i. Hold hele sulamitten over den åpna brusflaska og la all mentosen falle OPPI flaska og tadaa! En cola/pepsifontene Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 wow dette må prøves. Blir det mye cola som kommer ut av flaska, eller er det mest skum? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Mest skum ville jeg si.... kanskje litt greit å si at dette er noe jeg har tatt fra et videoklipp jeg så på nett har ikke prøvd det selv, men hadde vært fett.... visstnok skal det komme en flere meter høy "stråle" opp fra flaska.... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Du har vel tilfeldigvis ikke en link? EDIT: En link til: LINK Fikk lyst til å kjøpe mentos og legge en oppi 1/2 liter cola til noen som blir "offer" Endret 8. mars 2006 av I hate Compaq Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg bytter ut skepsis med: Damn, *må prøve* Endret 8. mars 2006 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 http://www.boreme.com//boreme/funny-2005/m...and-soda-p1.php Sånn skjer. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Et lite ekstaeksperiment jeg kom på nå. Hva med å teipe noen metos på topper inni flaska. Forså å skru igjen korken og så senere putte den opp ned som en "waterrocket". Så er det bare å vente til trykket er stort nok og BOOOM. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Et lite ekstaeksperiment jeg kom på nå. Hva med å teipe noen metos på topper inni flaska. Forså å skru igjen korken og så senere putte den opp ned som en "waterrocket". Så er det bare å vente til trykket er stort nok og BOOOM. 5723678[/snapback] Er ikke sikkert at flasken flyr avgårde. Det skal MYE mer krefter til for å løfte en colaflaske enn å skyte lett skum opp i luften. Lenke til kommentar
marte05 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Så sant, så sant. Fy så utrolig fett! Dette må testes på skolen i morgen! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Og jeg som trodde knott og cola var tøft... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Hele vitsen er at det bygges opp så mye trykk at selve colaen blir skutt ut når korken ikke klarer mer. Fant en video av noen som gjorde noe tilsvarende, men det ser ut som om trykket ikke blir stor nok til å få den til å løse seg ut selv. Har prøvd noe tilsvarende før, men da med tørris. Resultatet ble da en enorm eksplosjon da selve flaska revnet. Hvis en hadde hatt flaska i håden hadde det nok ikke vært noe særlig mye hånd igjen... Edit: søket på dryice bomb og fant noe tilsvarende. : Edit2: Her er det en som ikke har skjønt det. Ikke løft opp en flaske med tørris i som er "ladet". LINK Endret 8. mars 2006 av I hate Compaq Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 HAHA! dette skal prøves. Man er da vel ikke nødt å bruke cola? Funker vel like godt på annen brus! Lenke til kommentar
varmit Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Du har vel tilfeldigvis ikke en link? EDIT: En link til: LINK Fikk lyst til å kjøpe mentos og legge en oppi 1/2 liter cola til noen som blir "offer" var det en mentos i den filmen? det går vel med moderne i sånne papirer også vel Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har ikke prøvd men har hørt du vil merke det temmelig godt med sukkerbiter også Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 trodde du mente cola-fonten jeg :? Selve skrifttypen... Var noen som skrev den her i LAN-tabber eller noe slikt, og hadde gjort det på lan... Vet noen hvorfor det skjer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Tror det har noe med å gjøre at visse stoffer i "skallet" på mentos'en reagerer med colaen Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Er et eller annet i Mentosen(husker ikke hva det heter) som ødelegger overflatehinna i vannet. Dermed vil et stort antall bobler bli frigjort på en gang og vi får en fontene. Er ikke helt sikekr på om dette helt korrekt, men bare skrev det jeg husker fra noe jeg leste en gang. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) hva skjer hvis du spiser Mentos, (en hel pakke) så styrter du en og en halv liter cola i samme slengen..? sprengt mage? noen som stiller frivillig som test dukke? Endret 11. mars 2006 av vegis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Dette blir vell midtpunktet på neste LAN jeg går på. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Overskriftene dagen etterpå blir vel Gutt sprengte magen etter inntak av Mentos og cola. LOL... hehe seriøst, få folk til å film det, og spørr om dei kan legge det ut på nettet om du ikkje overlever, om du overlever kan du sikkert gjøre det selv. Endret 11. mars 2006 av vegis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå