Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

showcase: Golf GTI 16V ed one


exs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde aldri trodd at jeg skulle si dette, men jeg likte lexus-looken bedre enn det som blei resultatet etter lakkering.

6310216[/snapback]

 

Nå dras vel kanskje begrepet "lexus-look" litt langt. Lyktene er 3D lykter. Poenget med det hele er å gjøre om lykten til 5 små lykter (medregnet refleksen). Ikke smelte lykten om til en smørje av reflektorer og pærer slik lexus lyktene er.

 

Hva var det du ikke likte? Veit ikke helt hva jeg foretrekker av farge på lyktene på min bil (som er mica blue metallic). Denne som er så mørk syntes jeg blei bra med lyktene i bilens farge. Tror kanskje jeg skal dra på meg maska og hente fram lakkpistolen igjen..

Lenke til kommentar
Det blei bra ja!!

 

Var det mye jobb eller? Lurer på å gjøre det med mine også.. Slipte du dem ned før du lakkerte?

6310206[/snapback]

 

matta dem ned ja.... arbeidet tok ikke lenger en en times tid alt ialt, maskeringa var det mest tidkrevende

Lenke til kommentar
Hadde aldri trodd at jeg skulle si dette, men jeg likte lexus-looken bedre enn det som blei resultatet etter lakkering.

6310216[/snapback]

 

spar deg, jeg liker det og det er de som betyr no..

Endret av exs
Lenke til kommentar

Golf er best! Golf er best! :D Du den der golfen var seriøst rå! Det eneste jeg synes du burde gjøre nå, er å skaffe nye setetrekk eller noe! Keep up the good work! Veldig bra at du spraya chromen på lexus lyktene og! Lexus er egentlig litt ut på dato.. ikke så tøft lengre!

Lenke til kommentar
Golf er best! Golf er best! :D Du den der golfen var seriøst rå! Det eneste jeg synes du burde gjøre nå, er å skaffe nye setetrekk eller noe! Keep up the good work! Veldig bra at du spraya chromen på lexus lyktene og! Lexus er egentlig litt ut på dato.. ikke så tøft lengre!

6311663[/snapback]

 

joda vuderer seriøst og trekke om setene de begynner og bli litt slitt nå :( ang lexsus lyktene så skal jeg nå bøye av og innrømme at de var litt utgått på dato,

vuderer også og lakke speila i bilens farge men der er jeg ikke helt sikker...

 

neste plan nå er uansett og avgåre idag og bestille dempertårnstag forran og bak

for og stive av oppe også siden jeg allerede har forran og bak nede.

lurer også på og kjøpe polyflex foringer (men det er dyyrt.. ca 3000 for komplett sett)

Lenke til kommentar

da var lyktene kommet :) ble jo en helt annen look :cool:

har også fått fjørbeinsstaga og montert de... og de gjørde MYE med kjøreegenskapene til bilen, den ble mye mer responsiv + null krenging i krappe svinger :D

post-84848-1151170151_thumb.jpg

post-84848-1151170168_thumb.jpg

post-84848-1151170184_thumb.jpg

post-84848-1151170197_thumb.jpg

post-84848-1151170205_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Dette ble bra ja :D

 

Hvor er det du kjøper slike stag og koster de masse?

Lurer også litt på hvor mye du må demontere for å få de satt på :hmm:

6375727[/snapback]

 

kjøpte disse staga på autopower.no..

ang monteringa så var det plug and play :thumbup: (måtte borre hull til boltene forran da)

prisen var 1200kr for det forran og ca 700kr for det bak

Lenke til kommentar
Borre hull i skjermen foran? :dontgetit:

 

Bruke gjennomgående bolt da eller, og måtte du ta det under fjærbeinslageret? :hmm:

6378290[/snapback]

jupp 4 små hull pr side forran

 

jeg brukte selvgjengende karosseri skruer (fulgte med pakka)...

boltene skal bare presse staget mot skjermen og får ikke noen sideveis belastning, derfor trengs ikke store kraftige bolter

(omtrent samme funksjon som boltene på et bilfelg som presser felgen mot navet i midten)

Endret av exs
Lenke til kommentar
Da er det vel kanskje slik at det egentlig ikke er nødvendig med disse skruene da, siden staget sitter under fjærbeinslageret? :dontgetit::ermm:

6379429[/snapback]

 

det ligger rundt ikke under :)

men du kan få tak i en ny type fjørbeinsstag som du fester på toppen av selve demperen og ikke i karroseriet men disse vil da ha en andeledes funksjon.

den typen jeg har stiver opp selve karosseriet mens den nye typen vil påvirke hvordan demperene oppfører seg i kurver (jeg har den typen bak)

Endret av exs
Lenke til kommentar
Det er vel oppstiving av selve karossen som er vitsen? ;)

 

Hva vil den andre typen være godt for da?

6379958[/snapback]

 

ja det er det jeg også mener....

funksjonen til de andre er nok at mest mulig av dekkbanen skal være i kontakt med veibanen i svinger, de gamle hindrer at karosseriet vrir på seg (men som sagt.. det gamle er somregel det beste ;) )

så jeg hadde nok gått for de (gode) gamle til 3eren din selv om du da må borre litt i demper tårna

Endret av exs
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

litt oppdateringer... (er en stund siden sist nå)

 

har byttet til KR topp (venter også på KR innsprut)

 

girkassa er byttet da den gamle kun ville gå i 1-3-5

 

montert nye panserlåser.. den orginale røyk 2 ganger så jeg ble lei av og vente på at panseret skulle brette seg over ruta :roll: .. derfor ble disse 2 uorginale montert

 

ellers har det blitt ryddet opp i motor rommet og det har blitt montert speedlifts fra jamex

post-84848-1156868240_thumb.jpg

post-84848-1156868276_thumb.jpg

post-84848-1156868298_thumb.jpg

post-84848-1156868313_thumb.jpg

post-84848-1156868334_thumb.jpg

post-84848-1156868443_thumb.jpg

Endret av exs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...