morten112 Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 hei... Pcen min plutseligt sluttet og fungere.. Nå kommer det ikkje opp noe på skjermen.. den vil ikke reagere.. Noen idè for og få fikset det? Mvh Morten Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei og god kveld! Hvordan oppstod problemet? Kan du liste opp alle delene i pcen? Sjekk om en kabel har fallt ut. Prøv med en annen skjerm. Kjenn etter om det lukter svidt. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Useriøst innlegg. *Slettet* Endret 8. mars 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Problemet oppstod ved at eg har kjøpt meg ny harddisk og så skrude eg pcen på og då virka skjermen.. men så kom eg på at den gamle stod som master og det skulle den ikke. så eg skrude av pcen og tok ut jumperen og kobla det til igjen og då slutta det og fungere.. Eg kan ikkje nevne alle delene fordi det er en kompis sin pc. Ja, eg har prøvd enn annen skjerm.. det går ikkje Og hovudkortet har ein pci-e inngang og ein agp-e og eg har pci-e nå og prøvde med eit agp ingenting fungerer.. Men har også prøvd alle delene i min egen pc.. alt ser ut til og fungere. mvh Morten Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 (endret) Du satte den gamle disken å gjorde den til slave? Har du installert OS på den nye disken? Edit: Sett den nye disken som Slave og den gamle tilbake til Master Endret 8. mars 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 2 disker, 2 operativ systemer, windows double boot crash, eller i sys info i windows? eller noe sånt hehe. sjekk bios instillinger Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 "så eg skrude av pcen og tok ut jumperen og kobla det til igjen og då slutta det og fungere" Vel, har du satt i jumper igjen? Skal være en jumper uansett, en master og en slave (eventuelt cable select) på en IDE kabel. Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 Ja.. Kunne ha sjekket bios instillinger.. men det er bare det at eg får ikkje bilde! Jumperen inn igjen? Er det jumper på sata da? Jeg hadde IDE hd men så skulle eg skifte til sata og så når eg hadde koblet det til og alt var finish så skrude jeg på pcen og så kom eg på at den gamle IDE harddisken stod som MASTER og så skrude jeg av pcen og tok ut jumperen. Morten-[sMK]- Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Det er tydeligvis IDE harddisk du tok ut jumper på så... IDE harddisken skal fremdeles stå som master på sin IDE kanal, s-ata kanalen er for seg selv og blir ikke påvirket av det. Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Ja, men det er jo egentligt ikkje harddiskane så er problemet!. Problemet er at eg ikkje får skjermbilde.. Har prøvd og tatt alt tilbake sånn så det var før dette skjedde.. det hjelper ikkje.. og eg har prøvd nytt skjermkort. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 så kom eg på at den gamle stod som master og det skulle den ikke. så eg skrude av pcen og tok ut jumperen og kobla det til igjen og då slutta det og fungere.. 5723350[/snapback] Ifølge det du skriver så er det grunnen... Gjorde du annet i maskinen også? Lenke til kommentar
morten112 Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Nei.. Eg gjore ikkje noe annet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå